Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Roxi "sylkee" putkesta?

Aloittaja aerox2012, 09.05.17 - klo:09:24

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Korkealta kierroksilta pudottaessa ja sen jälkeen antaessa kaasua roxi sylkee putkesta tapahtuu ehkä kerran kaksi päivässä.  Roxi myös välillä nopeasti kierrosten noustessa "stumppaa" ja meinaa sammua.

Mitä avuksi

Tekniikkana 70cc pytty 19mm kaasari, tehari

Stumppaamista on tapahtunut jo ekan kerran kun setti laitettiin veikkaisin kaasarin säätöjen auttavan asiaan mutta sylkeminen ilmeni viimeisen rempan yhteydessä jossa pääasiassa vain vaihtelin varinrullat ja lisäsin nestejäähyjä

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 09.05.17 - klo:09:24
Korkealta kierroksilta pudottaessa ja sen jälkeen antaessa kaasua roxi sylkee putkesta tapahtuu ehkä kerran kaksi päivässä.  Roxi myös välillä nopeasti kierrosten noustessa "stumppaa" ja meinaa sammua.

Mitä avuksi

Tekniikkana 70cc pytty 19mm kaasari, tehari

Stumppaamista on tapahtunut jo ekan kerran kun setti laitettiin veikkaisin kaasarin säätöjen auttavan asiaan mutta sylkeminen ilmeni viimeisen rempan yhteydessä jossa pääasiassa vain vaihtelin varinrullat ja lisäsin nestejäähyjä


onkohan pytyn ja putken ajoitukset nyt kohdillaan, vai onko ennakko muuttunut sytkäpuolella. Kokeile toisella putkella nyt ensiksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

#2
No tämä on vähä hassu juttu kun kyseinen setti ostettu nimen omaan settinä. Missä putki ja sylinterisarja tulivat mukana joten todella epäilen tuota.
http://www.maxiscoot.com/stage6-tuning-kit-sport-70cc-yamaha-aerox-mbk-nitro-ms-pkms670sport-3.html
Lukuunottamatta tota 17,5mm kaasaria sen tilalla ostin 19mm.n

Kyllä sanoisin, että stumppaaminen on kaasuttimen säädöissä,mutta voihan tuota testata tosin löytyy vain vakioputki

Ja tosin muotoilin sanani aamutuimaan vähän huonosti ei se varsinaisesti "sylje" putkesta. Vaan enneminkin sanoo "woom" *meinaa lähteä kulkemaan* "woom" ja pitää pysähtyä ja lähteä paikaltaan kiihyttämään jos tämä ilmenee. Esim. Tulee 90asteen mutka ja täytyy hiljentää sitten lähteä kiihyttämään sekuntin kiihtyy ja sitten woom

openflow

Ei kannata putkea vaihtaa.

Stumppaaminen johtunee kaasuttimen säädöistä. Variaattorin kehnot säädöt voi olla lisukkeena.  Äänestä voi päätellä, jos on hyvin selkeät oireet: liian rikas röpöttää ja laiha BOOOAAA.

Sylkeminen johtuu siitä, että palamatonta bensaa kertyy pakoputkeen ja se syttyy siellä myöhemmin. Kaasuttimen säädöt on tässäkin oireessa ne ensimmäisenä tarkistettava asia. Viallinen tai väärän lämpöarvon, liian kylmä, sytytystulppa voi olla myös lisukkeena. Äänenvaimentimen ulostulo pillin suurikoko myös edistää aivastamista / paukkumista.

Helpointa on kaasuttimessa säätää luistin neulan korkeutta. Ei tarvitse kaasutinta moposta irrottaa. Kaasuttimesta kansi pois löytyy luisti missä neula. Neulassa on sokka. Ylöspäin neulaa ja menee rikkaammalle, alaspäin laihemmalle. Neulassa on sokalle pykäliä, yleensä 3-5.

Aloita vaikka säätämällä neulaa yksipykälä ylöspäin(rikkaamalle) eli sokkaa neulassa alaspäin. Sitten koe-ajo ja katso mitä tapahtuu: menikö huonompaan vai parempaan suuntaan.

"woom"-äänestä voi arvata, että käy laihalla.

aerox2012

#4
Lainaus käyttäjältä: openflow - 09.05.17 - klo:19:32
Ei kannata putkea vaihtaa.

Stumppaaminen johtunee kaasuttimen säädöistä. Variaattorin kehnot säädöt voi olla lisukkeena.  Äänestä voi päätellä, jos on hyvin selkeät oireet: liian rikas röpöttää ja laiha BOOOAAA.

Sylkeminen johtuu siitä, että palamatonta bensaa kertyy pakoputkeen ja se syttyy siellä myöhemmin. Kaasuttimen säädöt on tässäkin oireessa ne ensimmäisenä tarkistettava asia. Viallinen tai väärän lämpöarvon, liian kylmä, sytytystulppa voi olla myös lisukkeena. Äänenvaimentimen ulostulo pillin suurikoko myös edistää aivastamista / paukkumista.

Helpointa on kaasuttimessa säätää luistin neulan korkeutta. Ei tarvitse kaasutinta moposta irrottaa. Kaasuttimesta kansi pois löytyy luisti missä neula. Neulassa on sokka. Ylöspäin neulaa ja menee rikkaammalle, alaspäin laihemmalle. Neulassa on sokalle pykäliä, yleensä 3-5.

Aloita vaikka säätämällä neulaa yksipykälä ylöspäin(rikkaamalle) eli sokkaa neulassa alaspäin. Sitten koe-ajo ja katso mitä tapahtuu: menikö huonompaan vai parempaan suuntaan.

"woom"-äänestä voi arvata, että käy laihalla.

Eipä käynä laihalla , tulppa on pikimusta ja tosiaan oli vaihtokunnossa laitoin yhen asteen kylmempää lämpöarvoa tällä kertaa ja testailin puolisen tuntia ei ainenkaan ongelmaa ilmennyt vielä. Tosin kaasutin pitää vielä säätää, kun sen verta rikkaalla käy. Tosin en sitten osaa sanoa kävisikö moottori pienillä kierroksilla laihalla..  Onko seosruuvin säätäminen kuinka oleellista itse en koskenut ollenkaan sillä joutuu purkamaan imukaulasta ja kaikkialta, että saa sääjettyä nimimerkillä. säädöt väärällä puolella  ;D Käy kuitenkin tyhjäkäyntiä loistavasti

    Huomasin, että kiihdyttäessä nopeasti 2/4 kaasulta täyskaasulle kierrokset tippuu hitusen ja sitten lähtee vasta vetämään.

A_sentaja

Eli säädit kaasaria,mutta et koskenut seosruuviin ensinkään....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 11.05.17 - klo:07:00
Eli säädit kaasaria,mutta et koskenut seosruuviin ensinkään....

Joo ei tullu koskettua, kommentista päätellen avaan kaasarin esiin vklpna ja säätelen   ;D

pera8x

hankala se on säätää seosruuvvia kaasari irrallaan. suuttimien vaihdossa toki helpottaa, kun kaasari on pöydällä, mutta tuo seosruuvvin säätely on parempi tehdä mopo käydessä.

jos se on niin hankalassa paikkaa, että säätäminen kaasaripaikoillaan on oikeasti todella hankalaa, niin alota vaikka siitä, että ruuvvaat sen seosruuvvin kiinni ja sen jälkeen avaat sitä 2 kierrosta. tuostas voi alkaa hakemaan oikeampaa kohtaa, vaikka puoli kierrosta kerrallansa suuntaan, tai toiseen.