Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot elystar yleistä keskustelua

Aloittaja blade, 14.06.10 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

anttisku

Avasin joutessani läppärungon esille ja siinähän oli murtumia sekä pieni pala puuttui. Mopokellarista löytyi uusi jämäkämpi malli :D Purkuhommia oli jonkun verran ja tuli siinä samalla putsattua kone joka puolelta. Sähköliitokset myös kätevästi samalla putsaten jne. Narakun etuvari taasen paikoilleen ja yhdistellen painoja malliin 3 x 5.7 grammaiset ja 3 x 7 grammaiset. Nyt alkaisi omaan makuun olemaan kierrosherkkä ja kaasua löysätessä kierrokset tippuu mukavasti alas ja uudelleen kaasuttaessa taasen nousee heti. Laitoin samalla myös RVS-aineet koneeseen testimielessä ja odotellaan mitä tulee. Seuraavan kerran isompia näperryksiä kun tekee niin helpompi taitaa olla ottaa koko moottori irti ja pöydälle. Hyvin nyt kiertää ja toimii kuten pitääkin.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

anttisku

#61
Oliskohan kellään tietoa hieman pidemmistä variattorin hihnoista? Nykyinen Motonetin Gates 766x17.5 (Motonetin numero: 98-33217) vaikuttaa aavistuksen liian lyhyelle. Takavarista jää ainakin 5 milliä vaille lautasten ylätasosta hihna ja etuvarista jää hieman vajaaksi tussimerkinnät tuolla Narakun hieman alkuperäistä isommalla lautasella. Variaattorin rullat on 8 grammaiset ja Motoforcen kytkin kaikkine härpäkkeineen takana. Täytyy varmaan käydä Motonetissä vertailemassa tuota aiemmin mainitsemaani johonkin toiseen. Lueskelin tämän palstan syövereistä jonkun Soliferin hihnan mikä Motonetin numerolla 98-17211 olisi kai jonkun verran pidempi. Hihna lepää aika mukavasti tällä hetkellä variaattorin holkin päällä ja kun otat hihnan pois niin siinä on ihan kiva mutka painautunut :) Toimii kuitenkin ihan kivasti, mutta ainahan voi parannella.

-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

konenikkari

#62
Kuvat ei näy, käytä hyväksi havaittua kuvapalvelua.

"Kuvan liittäminen foorumille.
Mene sivulle aijaa.com https://aijaa.com/
Valitse koneeltasi kuva jonka haluat ladata, ja valitse lataa.
kun kuva on latautunut, vieritä sivua alaspäin ja valitse haluamasi kuvakoodilinkki,
kopioi se ja liitä tekstiisi.
Onnea"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

anttisku

Onkos kellään kokemusta Elystarin etuiskareiden öljyjen vaihdosta miten helpoiten hoituu? Itselläni ei ole kokemusta kyseisen homman tekemisestä missään vehkeessä. Paiolin keula näkyisi olevan.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

Teuvo

Elystar 50 2004 ajonesto päällä mittariston ledien mukaan,miten saisi pois,mennyt päälle parin vuoden seisonnnan aikana,virallisissa huolloissa ei tunnu johtoa löytyvän millä pääsisi sisään boksiin,kaikki avaimet löytyy

PappaSkootteri

Kun tutkin niin Elystarin variaattorin alennusvaihteissa ei ole kuin täyttöaukko eikä siis tyhjennys tulppaa niin onko ainoa mahdollisuus avata peräpää ja valuttaa "lohkojen" välistä peräöljyt pois?
Se joka ehdottaa että ime jollain ruutalla siitä täyttöaukosta niin puhuu vastoin parempaa tietoa sillä se ei onnistu (yritetty vaikka minkä kokoisella letkulla/putkella jne)
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - eilen kello 19:07Kun tutkin niin Elystarin variaattorin alennusvaihteissa ei ole kuin täyttöaukko eikä siis tyhjennys tulppaa niin onko ainoa mahdollisuus avata peräpää ja valuttaa "lohkojen" välistä peräöljyt pois?
Se joka ehdottaa että ime jollain ruutalla siitä täyttöaukosta niin puhuu vastoin parempaa tietoa sillä se ei onnistu (yritetty vaikka minkä kokoisella letkulla/putkella jne)


Muistelen, että joku mainitsi ettei ne ole vaihdettavaksi tarkoitettukkaan. Ts öljyt kestää sisällä koko elinkaaren, toki ne vaihtuu perähuollossa, mm stefojen ja laakerienvuusinnan yhteydessä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - eilen kello 19:37
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - eilen kello 19:07Kun tutkin niin Elystarin variaattorin alennusvaihteissa ei ole kuin täyttöaukko eikä siis tyhjennys tulppaa niin onko ainoa mahdollisuus avata peräpää ja valuttaa "lohkojen" välistä peräöljyt pois?
Se joka ehdottaa että ime jollain ruutalla siitä täyttöaukosta niin puhuu vastoin parempaa tietoa sillä se ei onnistu (yritetty vaikka minkä kokoisella letkulla/putkella jne)


Muistelen, että joku mainitsi ettei ne ole vaihdettavaksi tarkoitettukkaan. Ts öljyt kestää sisällä koko elinkaaren, toki ne vaihtuu perähuollossa, mm stefojen ja laakerienvuusinnan yhteydessä.
Tietty näin että kun vaihtaa laakereita mutta käsittääkseni laakeritkin kestää paremmin kun öljyt vaihtaa edes joskus...
Tyhjennyspropulle on ihan paikkakin mutta reikä ja kierteet uupuvat... jos perän avaa niin sen tyhjennys propun tekee samalla...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Peräöljyjä vaihdetaan kymmenien tuhansien välein autoissa ja mopot ei kestä ajaa niin paljoa. Jos alkaa ääntämään niin auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04