Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Partanen

Tai sitten vaihtelee, taikka vaihdattelee takalevyjä kahden kolmen vuoden välein. Monessa tapauksessa se helpompi vaihtoehto. Mulla siis ei ole ongelmia jarrujen kanssa, mutta sivusta olen seurannut ja ihmetellyt, että miten lyhyessä ajassa ne jarrut voi mennä tärviölle.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kani

Minusta on helpompaa edes joskus jarrutella ja pitää auto kunnossa.. Autot tykkää että niitä käytetään.

Eikä minulla ole tarvinnut kuin pari päivää ajaa kausiseisonnan jälkeen niin levyt kiiltää taas..


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Partanen

Esimerkki: autolla ajetaan 150km matka-ajoa suolatuilla maanteillä viikonlopun aikana. Sitten se seisoo lumihangessa 6 viikkoa. Ei ihme jos takalevyt ruostuvat ihan kunnolla. Rumpujarrut sopisivat siihen käyttöön paremmin.

Itse olen kyllä nähnyt vaihtokuntoon ryostuneita jarrulevyjä. Ja niitä ei olisi levyn ja palan väliin laitetulla hiomapaperilla enää kunnostettu.  ;D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Minä olen nähnyt rikkijarruteltuja levyjäkin. Katsastus hylkää ruostuneet levyt, oli ne hiottavissa tai ei. Sandis voi olla edullisempi kuin 300 eken levynvaihto. :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

megaman

Lainaus käyttäjältä: kani - 29.03.14 - klo:12:17
Minusta on helpompaa edes joskus jarrutella ja pitää auto kunnossa.. Autot tykkää että niitä käytetään.

Juu, muija ajelee meillä autolla suurimmaksi osaksi. Lyhyitä kauppareissuja taajamassa. Siinä ei hirveesti jarrutella... :P
Minäpä laitan heti laikat punaisiksi, kun pääsen rattiin. Pysyy jarrut kunnossa ja männät liikkeessä. Eikä laahaa.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

kani

#1160
Niinpä :). Ei ne levyt rikki mene jarruttamalla muutoin kun jos niitä ei käytetä tai sitten palat on loppu -> levy naarmuuntuu rikki. Oikein käytettynä levyjarrut kuluu tasaisesti kunnes palamateriaali on lopussa tai levy on riittävän kulunut, yleensä siihen menee useampi setti jarrupaloja.

Tai no, saa ne kyllä pinnaltaan likaisiksi/täristämään jos jarruttelee jarrut todella kuumaksi ja sitten pysähtyy heti paikalleen ja painaa jarrupoljinta auton ollessaan paikallaan. Saa kyllä putsattua ajan kanssa tai laittamalla hiovan jarrupalan mikä putsaa levyn pinnan ajaessa nopeammin.. Jarrujen käyttö on taitolaji sekin :)

Samppa

Ruostuneisiin levyihin fosforihappoa, sen jälkeen putsataan hyvin ja muutama kunnon jarrutus ja levynpinta on katsastuskelpoinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mr X

Tällä pelillä hakee vaikkapa Motonetista levyt ja palat sekä noukkii asennusjuomat paluumatkalla paikallisesta marketista, niin avot... :)

http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=79/431


Partanen

Näköjään Yamahakin luottaa rumpujarruun: http://www.yamaha-motor.eu/fi/products/scooters/50cc/neo-easy.aspx Vai jokos tämä oli tuttu juttu? No, mulle uutta kumminkin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#1164
Jammulla oli sitä samaa yksisylinteristä levyjarrumallia kuin kiinanihmeissä kuten noissa minun zoner ja baotian classic malleissa joista ainakin zonerin jarru oli painajainen vaihtaa palat ja toisessa se ei vain toiminut. Korjaantui toisen valmistajan tekemällä. Vaihtotarvetta voi ajotyylistä riippuen olla usesti kaudessa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9liExSECt2Y

Ehkä jammulla päädyttiin sellaiseen jarrutyyppiin joka kestää keskimääräisen skoden käyttömäärän pelkin säädöin?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Voisiko tästä nyt lopultakin tehdä oma rumpu-levy -ketjun.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 30.03.14 - klo:17:30
Voisiko tästä nyt lopultakin tehdä oma rumpu-levy -ketjun.
Tehdään, kun päästään nopeamman yhteyden pariin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Kauniaisissa tuli vastaan todella kaunis valkoinen Peugeot Jet Force. Heti heräsi skootterinvaihtokuume. Kallis peli mutta komea. Samassa hintaluokassa olisi myös Vespa Primavera ja Aprilia SR Factory. No... mietittäväksi jää.

-Zone-

Eikös Jet Force ole ruuttakoneella ?
Tuttavalla oli ruuttaskode ja kun se hyytyi tienvarteen, sille ei mahtanut yhtikäs mitään. Kaasarikonetta voi yrittää korjatakin.

pugt200

Suurin osa taitaa olla ihan tavallisia kaasutinmalleja. TSDI ja C-Tech ja alla selostus.

Until 2004, the 50 cc model sold with electronic fuel injection (TSDI); afterwards, the carburetter version (C-TECH) was introduced. Both versions have separate oil tank.