Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Laitos pitäisi saattaa kuntoon kohtuullisen ajan kuluessa ja juuri tuo kohtuullinen aika on se ongelma.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Eikös se kaksi viikkoa ole nykyään standardi kohtuullisessa ajassa,muuloin lainapeli alle. tai kaupan purku..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

En muista olisiko tuosta parista viikosta ollut puhetta, voihan se olla. Yleensähän noissa saa sitten lähinnä vaan hyvitystä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kani

Jos Falmek on tökkinyt maksujensa kanssa huoltoonpäin, huolto ei halunnut korjata? Melkoista törttöilyä tuo on maahantuojaltakin. Tuntuu monasti suomessa toimivan nää skootterijutut niin että pitäis ostaa vaan kontillinen kiinasta skoottereita kavereitten kanssa ja jos jotain hajoaa niin korjaa ite.

konenikkari

#844
Älä luovuta... älä luovuta vielä.
Unohda kokonaa se mopo, myy vaikka anopille.
Osta seuraava moposi liikkestä joka hoitaa itse myös
huollot ja takuukorjaukset, ja mieluummin samoissa tiloissa.
Asioi henkilön, älä yrityksen tai useamman kanssa.
Koskettele  ;)mopoasi, ennen ostopäätöksen tekoa.
Yritys jonka palveluihin voi luottaa
järjestää sinulle, myös ennen ostopäätöksen tekoa
koeajon.
Osta aina luottokortilla, omalla tai anopin ::)
Mopoilu on hauskaa ;D varsinkin skootterilla 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ko2610

Mene sinne pajalle ja sano, että viet sen laitettavaksi kuntoon niiden kustannuksella toiselle pajalle, jos ei ala tapahtua.

mikko627

Tässä nyt tyhmänä kyselen, että kun olen ostamassa tuota solifer gt2 2t skootteria enkä tiedä mitään mopoista niin:
Kuinka pitkään sisään ajo kestää (km)? ja kuinka kovaa/kuinka isoilla kierroksilla saa skootterilla ajaa?
Kuinka paljon kuluttaa öljyä esim 1 tankillisella? Ja mikä öljy käy?(linkin voi laittaa jos jaksaa)
Ja sitten ne huollot. Kuinka usein, kuinka helppo huoltaa itse ja paljon huollot maksaisi huoltamolla?
Ja saako viriteltyä helposti niin että kulkee noin 55 mutta ei kovempaa koska alueella missä asun kulkee paljon poliiseja?

Coastside

Saitko käyttöohjekirjan? Siinähän nu useimmat vastaukset. Virittelyistä täällä on hirveästi juttua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mikko627

Skootteri tilattiin viime viikonloppua ja toimitusaika 1-2 viikkoa, joten ei ole vielä ohje kirjaa.
Mutta siinä siis lukee kyseiset tiedot sisäänajo, öljyt ja huollot yms.?
Mutta siitä virityksestä onko tietoa, että miten saisi helpohkolla operaatiolla kulkemaan n. 55 km/h?

Samppa

Hakua käyttämällä löytyy kaikkii noihin vastaus. Pidetään tämä ketju vain ostoa suunnitteleville.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kluput

#850
Moi,

Aloinpa tässä jo pohtimaan seuraavaa skootterimallia itselleni. Skootterikilsoja on kertynyt yli 10tkm yhteensä (Yiying MTX5 7000km ja Peugeot Vivacity 3000km). Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Kiinanskootteri (4t) (ostettu uutena 2007, n. 800e):
+pieni polttoaineenkulutus n. 2,2 l/100km
+edulliset varaosat
+ei tarvi ostella 2t-öljyjä
-osien laatu (kaasari, cdi-boksi ja nopeusmittarin vaijeri hajosivat ajossa)
-kiihtyvyys ja tehot

Peugeot Vivacity (2t) (ostettu käytettynä vm.2007 n. 650e):
+ajomukavuus
+kiihtyvyys (vrt. kiinanskootteri)
+toistaiseksi ei ole tarvinut viedä huoltoon
+huomattavasti laadukkaampi yleisvaikutelma
-korkeampi polttoaineenkulutus (3,2+ l/100km)
-huomattavasti kalliimmat varaosat
-2t-öljyä menee litra per joka neljäs tankillinen => huomattavasti kalliimpia kilometrejä

Nyt olisikin vähän hakusessa skootteri, jossa yhdistyisi molempien hyvät puolet. Liekö mahdoton yhtälö? :)

konenikkari

Koska molemmissa tapauksissa kustannukset ovat pieniä
voisi vaihtaa valinta kriteeriä.
Esim kustannukset kaikenkaikkiaan
ja mukaanlukien myös käytetty oma aika esim huoltotoimiin.
Ja seuraavaksi pakollinen vitsi: noóh
Seitkyt luvulla matkustimme raumalta naantaliin unikeonpäiville
minä 50hv perämoottorilla  ja kaveri diesel keskimoottorilla
perille päästyämme, minä lähes vuorokautta ennen.
Paljon kului mulla polttoainetta matkalla
ja kavereilla monta koria ja pulloa.
Halvemmmaksi osoittautui nopea siirtyminen päivää aikaisemmin ;-)
Mitä me tästä opimme, emme yhtään mitään.;-)
kukin matkustaa tyylillään ja kustannukset on lähes samat.
Ehkä matkanteon laatu on se ratkaiseva ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

megaman

Lainaus käyttäjältä: kluput - 14.09.12 - klo:19:21
-2t-öljyä menee litra per joka neljäs tankillinen => huomattavasti kalliimpia kilometrejä

Minkäs kokonen tankki tossa on? Litra 2T öljyä riittänee n. 1000 kilsan taipaleelle ja 1 ltr synteettistä 2T Bike öljyä kustantaa sen 6,90 €
Eikä se nelarikaan taida ihan ilman öljyjä kullkea...
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

kluput

n. litra sinne öljysäiliöön taitaa mennä kerrallaan. pitääpä tutkailla onko öljypumpun säädöt kohdillaan kun tätä tosiaan menee aika reilusti... eli käytännössä 1l öljyä per 400-500km