Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

hsk

#600
Lainaus käyttäjältä: Jkp - 04.07.11 - klo:19:39
Olisin kiinnostunut skootterista Lingken LK50QT-11, tästä skootterista ei juuri löydy tietoa netistä mistä esim . varaosia , teknisiä tietoja jne...., voisko joku vähän jeesata?? Nelitahti ainakin on , mutta muuta tietoa ei juuri löydy.  Kannattaako ostaa, kokemuksia kellään? Kiitos.

Tämä smartian titan hl50 on just oikeasti tämä Lingken LK50QT-11, että perus 4-tahti kiinaskootteri.. itellä ei vielä paljon kokemuksia, kun vasta n.12km ajettu ;D

emppiz

nii että onko toi hyvä ?
kiihtyykö, kannattaako ostaa, onko kovin pieni kuten esim Kisbee ?
& siis -08 olisi.


pugt200

Speedfightilla ajelee ihan mukavasti aikuinenkin ja pitkiäkin matkoja...vaikka tuhat kilometriä putkeen  ;) Kone kestää normaalikäytössä jopa 20 tkm ennen korjaustarvetta. Huoltokirjassa viimeinen merkintä on 65 tkm kohdalla. Kulkee hyvin, kuluttaa 3,5 sadalle mutta on hieman äänekäs. Alkuperäispakoputki ruostuu herkästi ja on kallis uusittava mutta kestänee ehjänä kuitenkin sen 10 vuotta.

valimo

Päivää taloon!
Niin se on että sitä täytyisi ostaa elämäni ensimmäinen mopo. Skootteri olis tarkoitus hommata työmatka ajoon (<5 km suunta) ja hinta on yksi kriteeri. Tarkoitus alkuun huoltaa mopo huollossa mutta jatkossa tehdä huollot ja korjaukset itse, työkalut pysyy kyllä kädessä. Käytetty olen katsellut pidempään mutta taidanpa ostaa kuitenkin uutena.

Citymarketissa olen näpelöinyt näitä Kiinan Solifereita (Retro ~1000€, 50S 795 € ja SFR ~1000 €).

Tekniset tiedot näissä on melko samanlaiset (erot lihavoituna):
Moottori: 1-sylinterinen, 2-venttiilinen ja ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori
Iskutilavuus: 49 cc
Teho: 3 hv (2,2 kW) 7500 rpm
Sytytys: 12V, CDI
Käynnistys: sähkö- ja poljinkäynnistys
Vaihteet: automaatti/variaattori
Jarrut (etu/taka): levy/rumpu
Renkaat: 110/70-12", Retrossa  3,5-10"
Polttoainesäiliö: 5,5 l paitsi SFR 4l
Akseliväli: 118 cm Retro 126 cm
Istuinkorkeus: 75 cm
Paino: 50S 80kg, SFR 87 kg ja Retro 82 kg
Kantavuus: 150 kg retro 120 kg
Ennakkakkorekisterölity kahdelle

Retron voisin jättää pois laskuista heti. Kiinnittäisi ehkä turhaan huomiota työpaikan edustalla. Onhan tuo hieno mutta ehkä tuommonen normaalimpaa disainia edustava yksilö sais olla kaikin puolin rauhassa.
Lähinnä on mietityttänyt noiden kahden 50S ja SFR erot. SFR on kai Citymarketin yksinmyynti malli, vaikuttanee osien saatavuuteen?
Kaikki solikat taitaa kuitenkin olla Baotianin malleja, onkohan nuo 50S ja SFR mitä mallinumeroita Baotianilla, löytyykö tästä listasta http://www.jm-racing.fi/baotian.php#mallit?

50S on ainakin muovisemman tuntoinen, muovia tietysti molemmat. Moottorin arvot ainakin samat mutta onkohan tehoeroa? Olen 90 kg ja 180 cm ja molemmat tuntui kyllä hyvältä istua, SFR vähän leveämpi penkki? Säästäispähän ainakin rahat hyvään kypärään kun halvempaan tyytyis, mutta mitä menetän verrattuna SFR:n.

En tiedä menikö yksin puheluksi, jompaan kumpaan tod näk päädyn, voinpa jakaa sitten kokemuksia. Näitä varmana paljon liikenteessä mutta haulla ei älyttömästi osumia täältä foorumilta löytynyt.

Coastside

#605
Kun luet tätä palstaa niin huomaat että työ, työkalut ja kiinavalmisteet ovat yhtä. Moottorit ovat miltei samanlaisi kuin vakioraameihin tehtyjä ottaen vapauksia siellä täällä. Samalta näyttävä osa ei käykkään toiseen vaikka mitään syytä mitta-eroon ei ole. Eri teemojen ketjujen viestimäärät kertoo asian kiinnostuksen ja tiedontarpeen määrän. Huoltotyö vaatii asiantuntemusta joka kehittyy vain työn kautta. Millään autokokemuksella ei ole suurta painoa. Itse olen hyötynyt paljon taidostani tehdä metritavarasta osia ja työkaluja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Kyllä näissä skopissa alkaa olemaan melkein samat sisukalut kaikissa, joko on GY6 motti tai sen kiinakopio 139Q**.
Helppoja huoltaa, paitsi sähköviat, jotka aihettavat ilkeitä oireita joskus.
Minkä skopan ostatkin niin aina kannattaa käydä sähköliittimet huolella läpi aina kun vaan on huolto / katteita auki.
Osta se joka miellyttää itseäsi ja tervetuloa päristelemään skootterilla sekä nauttimaan ajamisesta.
Hyviä tulevia kilometrejä sinnepäin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#607
Lainaus käyttäjältä: valimo - 25.07.11 - klo:21:50
jompaan kumpaan tod näk päädyn, voinpa jakaa sitten kokemuksia.
Sen verran voisin sanoa, että jyrkkiä ylämäkiä jos työmatkalla on niin kannattaa siirtää hyvissä ajoin katseet 72cc sylinterisarjaan. Se 50cc on kyllä mäissä niin avuton että mieleen tekee hypätä vierelle juoksemaan (lähempänä kävelyä oikeastaan) ja työntämään. Muutoin menee 50cc:lläkin kuin mopon olettaisikin, mutta ylämäet on täyttä myrkkyä.

valimo

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.07.11 - klo:01:40
Lainaus käyttäjältä: valimo - 25.07.11 - klo:21:50
jompaan kumpaan tod näk päädyn, voinpa jakaa sitten kokemuksia.
Sen verran voisin sanoa, että jyrkkiä ylämäkiä jos työmatkalla on niin kannattaa siirtää hyvissä ajoin katseet 72cc sylinterisarjaan. Se 50cc on kyllä mäissä niin avuton että mieleen tekee hypätä vierelle juoksemaan (lähempänä kävelyä oikeastaan) ja työntämään. Muutoin menee 50cc:lläkin kuin mopon olettaisikin, mutta ylämäet on täyttä myrkkyä.

Ei meillä täällä lakeurella oo kun yksi mäki ja sekin on tekovuori. Koko matka uutta asfaltti tietä. Virittelemiset ei niinkään kiinnosta ja jos pääsen mopolla sen yli 40 kmh niin pärjään mainiosti. Prätkällä sitten vauhdikkaammin.

LainaaMillään autokokemuksella ei ole suurta painoa.
Varmasti autokokemuksesta on hyötyä ja autojen kanssa mopo kokemuksella. Jos autojen kanssa räpeltänyt ja ymmärtää auton moottori tekniikkaa, on siitä varmasti apua minkä tahansa polttomoottorin kanssa.
Kaverin kanssa laitettiin jokunen vuosi sitten juhannus yön ja päivän aikana talokaupan mukana tullut vanha Tunturi City ajokuntoon n. 10 vuoden seisonnan jälkeen. Kumpikin meistä kasvanut ilman mopoja, mutta omia autoja tullut laitettua. Purettiin koko vehjes kun käynnistyspoljin ei liikahtanutkaan, mäntä oli ruostunut puoleksi kiinni. Maalattiin runko ja korjattiin moottori ja jarrut ja parin päivän päästä mopo oli katsastettu. Siinä siis kaikki kokemus mopoista. Ko. mopo on vieläkin lähes päivittäisessä ajossa.



Plom

Baotian milan sport 2011 tosiaan jaksaa mennä hyvin mäet ylös, Vaarunvuori testattu useampaan kertaan.

Coastside

Kiinan nelarin erityispiirteet teettävät sen suuren itsehuoltan työmäärän. Kaasutin ja sähköt on mutkikkaat ja vaihteleva mallien ja merkkien välillä. Muovit ei kestä joko otsonia tai bensakemiaa tai on jätemuovista tehtyinä heikkoja. Valmistustoleranssit on mitä sattuu ja tehtailla kaikki juntataan ylikireään tai jokin osa on irti. Katteiden liitokset ei kestä tällejä. Poljinkoneisto saa kopan halki ja hihnoja menee taajaan poikki. Varin erikoistyökaluja ei ole kaupan tarpeeseen nähden.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Plom - 26.07.11 - klo:12:00
Baotian milan sport 2011 tosiaan jaksaa mennä hyvin mäet ylös, Vaarunvuori testattu useampaan kertaan.
Onkos milan sportti saanut lisää voimaa koneeseen? On nimittäin ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun mainitsevan että ylämäki ei tuota ongelmia. Omakin muiden tapaan hyytyi sinne 10-15km/h vauhteihin jyrkissä ylämäissä. Tasaisella jaksoi mennä 65km/h ja alamäkiin tuo viipotti 70km/h 50cc:llä (kaikki tosin siis mittarivauhteja). Oma milan sportti on 2004 mallia. Kuristuksia ei ollut.

tommi

En tiedä Vaarunvuoren jyrkkyydestä mutta mulla laski nopeus Aavasaksanvaaran mäessä 72cc pytylläkin radikaalisti, ei päässyt kuin 15km/h. Mittari näytti 20km/h mutta se valehteli aika reippaasti, oikea vauhti saattoi olla jopa 10km/h..

Plom

Vaarunvuoren nousussa nopeus hidastui ihan jyrkimmässä kohdassa neljäänkymppiin ja olisko just siinä kohtaa ollut se 10% jyrkkyys.

Coastside

Tuossa reitillä on yksi paha mäki. Zoner virinokalla nousi sen 42 parhaimmillaan ja bansku 34 ja sattui vertailuksi yksi manki 15 kmh.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04