Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

hannu8619

Kyllähän 600 eurolla jo hyvän pelin saa, esim monta typhoonia näkyi olevan nettimoto.comissa  <--- tuolta kannattaa katsella
Baotian bt49qt-11

NPReal

Kiitoksia vaan vastauksista. Tutkittuani asiaa muutaman päivän, olin siinä ajatuksessa että olisi parempi ostaa joku (vaikka vähän enemmänkin) käytetty merkkiskootteri kuin joku noista kiinalaisista. Eli jos skootteri on hyvin huollettu sun muuta, niin ne olisivat parempi ratkaisu kuin kiinalainen. Käytettyä kiinalaista en oikeastaan ole edes harkinnut, ennemmin taidan ostaa hyvän pyörän.

Mutta tosiaan tuota skootteria en tule tarvitsemaan muuta kuin työmatkoille sekä ihan päivittäisiin lyhyisiin matkoihin. Eli moottorin tehokkuudella ei ole muuten mitään väliä, kunhan nyt ei ihan tien tukkeeksi joudu.

Nettimotosta noita katselin ja sieltä löytyi kyllä ihan mielenkiintoisia pelejä. Esim Peugeot Squab (1998), ajettu 10,690 km, sisällä säilytetty ja hintaa 500 euroa. Toinen mielenkiintoinen olisi Keeway Matrix(2006), ajettu 2000 km ja hinta sama 500 euroa.

Tuon tyylisiä olin ajatellut, mutta itselleni hyppäsi ensimmäisenä silmille se, että nämä skootterit ovat samanhintasia mutta toinen on 12 vuotta vanha ja ajettu 10000, kun taas toinen on 4 vuotta vanha ja ajettu vain 2000. Eli aikamoisia eroja noissa näyttää olevan. Nuokin kuitenkin käsittääkseni ovat molemmat ihan hyviä merkkejä(?).

Yksi vaihtoehto olisi tietenkin ostaa suosiolla uutena halppiskiinalainen ja jännittää, että vieläkö se loppukesästä kestää.

Pyrres

No noissa tuo ostohinta katsos. Ja se arvonlasku melkein pysähtyy tietyn ajan jälkeen. Plus mopojen kohdalla oikein korostuu tuo että kuka myy ja kuinka kiireellä ja onko turhana vai miten. Tuolta voi tehdä todellisia löytöjä, tai täysiä pommeja täysin samalla hinnalla. Tuon Keeway ei näin kuvia katsomatta tai mitään vaikuttaa hyvältä jos huollot tehty/ei viritelty pahemmin ym.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

ile

#318
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.03.10 - klo:10:00
Minulla oli tuon voguen isoäiti nuorena ja arvostelu: Sen aikuisiin poljinmalleihin verraten paras ja varma käyttömopo ja tuossa uudessa on tuplatehotkin parinkymmen kilon lisäpainolla.

http://www.youtube.com/watch?v=XWiEINSmz0E
Vogue

Kävin tuossa koeajamassa Vogueta, etukäteen ajatuksena ostaa pois.. No, suunnitelmat muuttui, tosin tuossa olisi kyllä paljon potentiaalia, mitä hyödyntää:

+ Poljinsysteemi on kerrassaan nerokas, jos jättää tielle niin sillä kyllä polkee kotiinkin asti. Tuolla voi polkea pienet siirtymät jotka muuten taluttaisi. Miksi mopoevoluutio ylipäätään hylkäsi polkimet?
+ Kevyt (ja pieni)
+ Ajoin myös V-clicciä tuon jälkeen, eikä Voguen äänet olleet mitenkään häiritsevät Clicciin verrattuna. Aika samalla tasolla.

- Pienuudesta voipi olla myös haittaa, ei ehkä kovin isoille ihmisille.
- Jostain syystä tuntui vähän laiskalta paikaltaan kiihdytettäessä.
- Ei ole vilkkuja, vaan kääntymisen joutuu ilmoittamaan käsimerkein.

Nuo kaksi viimeistä pointtia saivat ainakin omat suunnitelmat muuttumaan. Tuntui että ei ole kovin turvallinen liikenteeseen varsinkaan vilkkujen puutteen takia, koska käsimerkkejä ei vain yksinkertaisesti usein jaksa käyttää. Mökille varmasti oiva mopo.

Laiskuuskin oli vähän yllättävä, ainakin V-Clic kiihtyi paikaltaan paremmin. En tiedä sitten missä vika. (edit: nelitahti varmaan vääntää paremmin liikkeelle lähdettäessä, mutta ero oli suurempi kuin kuvittelin).

Ylipäätään äänet kyllä alkoi ärsyttää aika äkkiä (vaikka nelitahtiin verrattuna oli ok), miksei äänetöntä mopoa ole keksitty? Eikun, onhan niitä...

Coastside

Voguen keveys ja pienuus ja avoin rakenne antaa hyvin erillaisen tuntuman skodeen verraten. Vilkut voi jälkiasentaakin. Akku voi olla pieni kotona ladattava ja akkuporakonekiinnityksellä lipo-akku. Melua voisi vähentää lisä-änkällä joksi käy kuplan tötsä jos niitä mijstään löytää. Jokin muu teräsvillalla vaimentava käy myös tai tekee itse. Se tosiaan näyttää hassulta ison ihmisen alla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ile

Joo, etukäteen oli mielessä että äänille varmaan voi tehdä jälkikäteen jotain, eli ne ei sinänsä ole kai ongelma. Äänethän on myös mielipideasia toki, mutta möreämmät tai vaimeammat äänet on ok.

Vogue kääntyili ketterästi ja oli kevyt ajettava, se oli ehkä parhaita puolia. Hain vähän polkupyörän korviketta, ja tuo kyllä kävisi sellaisesta. Ja "jalat sivulla" on pelkästään hyvä asia, semmoiseen olen tottunut ja se tuntuu luontevalta.

Vilkut olivat se mikä ehkä lopullisesti sai pään kääntymään. Myyntimies olisi toki voinut kaupata enemmän ja kertoa mahdollisuuksista asentaa omat vilkut :)

Lisäksi se laiskuus hieman ihmetytti, siis nimenomaan liikkelle lähdettäessä. En oikein saanut kommenttia siihen Fortecon myyjältä, joten en osaa sanoa oliko vika mopossa (yksilössä), omissa odotuksissa, 2-tahdissa, vai moottorissa ylipäätään. Varsinkin kun ottaa huomioon mopon painon, olisi kuvitellut sen olevan hieman ripeämpi...

Ainiin, V-Clicissä oli myös tehokkaammat jarrut. Kyllähän Voguekin pysähtyi, mutta ei ihan niin äkäisesti...


Plom

Polkimilla autetaan liikkeellelähtöä, eivät ne siinä koristeena ole. Käsisuuntamerkin käyttö ei ole ylivoimaista kun ei tarvitse pelata kytkimen kanssa mielestäni.

ile

#322
Ehkäpä, mutta polkupyörän korvikkeeksi ostaisin sitten kuitenkin sähköpolkupyörän, ja liikenteeseen hieman jämerämmän kulkupelin...

Ja nuohan ei ole toisiaan poissulkevia...

altea

Lainaus käyttäjältä: ile - 13.04.10 - klo:20:01
Joo, etukäteen oli mielessä että äänille varmaan voi tehdä jälkikäteen jotain, eli ne ei sinänsä ole kai ongelma. Äänethän on myös mielipideasia toki, mutta möreämmät tai vaimeammat äänet on ok.

Vogue kääntyili ketterästi ja oli kevyt ajettava, se oli ehkä parhaita puolia. Hain vähän polkupyörän korviketta, ja tuo kyllä kävisi sellaisesta. Ja "jalat sivulla" on pelkästään hyvä asia, semmoiseen olen tottunut ja se tuntuu luontevalta.

Vilkut olivat se mikä ehkä lopullisesti sai pään kääntymään. Myyntimies olisi toki voinut kaupata enemmän ja kertoa mahdollisuuksista asentaa omat vilkut :)

Lisäksi se laiskuus hieman ihmetytti, siis nimenomaan liikkelle lähdettäessä. En oikein saanut kommenttia siihen Fortecon myyjältä, joten en osaa sanoa oliko vika mopossa (yksilössä), omissa odotuksissa, 2-tahdissa, vai moottorissa ylipäätään. Varsinkin kun ottaa huomioon mopon painon, olisi kuvitellut sen olevan hieman ripeämpi...

Ainiin, V-Clicissä oli myös tehokkaammat jarrut. Kyllähän Voguekin pysähtyi, mutta ei ihan niin äkäisesti...



Kävin kanssa tänään katsomassa Vogueta ja päätinpä ostaa sen. On totta että ei ampaise liikkeellelähdössä, mutta minulle riittää kunhan kulkee  ;)   Tänään tuli jo 40 km mittariin kun piti vähän testailla. Hauska ajella ja ulkonäkö tuntuu jakavan mielipiteitä. Pitää varmaan hommata sivulaukut että saa tavaraa vähän mukaan.

Plom


huoltomies

#325
Olen ostamassa uutta skootteria,- ja olisin halunut käyttäjä kokemuksiin perustuvaa tietoa skoottereista joissa on hyvät ajovalot?

EDIT: Tarkennan vielä,eli 4T skootteri ja mielummin sielä 1000-1500 euron kieppeillä hintaluokka. "huom kokemuksien perusteella"

solifermopo

#326
Moi,

Eli tilasin ensinmäisen moposkootterini Netanttilasta tälläviikolla hintaan 995â,¬. Nytkun olen lukenut skoottereista hieman enemmän netistä niin tuo taitaakin olla joku Baotian Soliferin tarroilla? Eli löytyykö tätä samaa mopoa ilman Soliferin tarroja, halvempaan hintaan jostain?

Onko tämä nyt ihan surkea ja ylihintainen ekaksi mopoksi?   >:(
Löytyykö mistään mitään parempia kuvia tosta moposta? (Vaikkapa sitten baotian tarroilla, mistä baotian mallista on kyse? )
http://www.netanttila.com/products/large_173x244/3735628.jpg
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=578570&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10048&categoryId=10374&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

Vielä kaiken lisäksi Soliferin omilla sivuilla tuo 50S malli on erilaisilla katteilla. Myykö Anttila jotain viimevuoden mallia uutuutena vai mistä tämä johtuu:
http://www.solifer.com/prod/main.php?menu_id=532

Löysin vielä tämän hienon Vespa kloonin ja aloin jo pohtimaan että pitäiskö Soliferin tilaus peruta ja ostaa tämä:
http://www.smartia.fi/filemanager/productpics/8272picture3Upload.jpg

http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=71000114


Olisko toi retro skootteri parempi ostos? Löytyykö esimerkiksi varaosia? Skootteria ei ole vielä postitettu niin luultavasti on mahdollista perua tilaus.
HELKAMA SC1

solifermopo

#327
Löytyi vielä tällainenki hieno Peugeot Vogue VS2. Kehtaako aikuinen ajella 2-tahtisella mopolla ja onko tossa vaihteet? :)
Ja onko toi aito Peugeot kun hinta on niin edullinen vai joku kiinalainen?

http://www.forteco.fi/pics/t_peugeot_vogue_vs2_anim.gif
http://www.forteco.fi/t_vogue_vs2.html
HELKAMA SC1

Pyrres

Tuo Vogue kuten muutkin Peogeotin perusmallit on valmistettu kiinassa. Eli käsittääkseni laaduntarkkailussa ym pikku materiaalieroissa lähinnä suurin ero kiinalaisiin peruskoottereihin jos olen oikein käsittänyt. Tuosta Voguesta joku kirjoittikin tuolla Peogeot puolella. Oli juuri ostanut ja mietiskeli eroja jonkun muun skootterin kanssa. Vaihteita siinä ei käsittääkseni ole.

Kaikki Solifer, Baotian, Helkama ym ym ovat samaa kiinalaista tavaraa, eri muotissa, pikkuisia eroja katteissa, varusteissa, ja muissa vastaavissa. Ja noissakin on joitain eroja laadussa, eli jotkin merkit ovat hiukan tarkempia laadussa, mutta ei käsittääkseni mitään älyttömiä eroja.

Ja mitä tuohon 2t hommaan tulee niin riippuu täysin miten äänekäs putki tuossa on. Itse olen nyt 3500km ajellut 2t härvelillä ja ärsyttäähän se ääni kun CPI:ssä ei mitkään hiljaisimmat äänet ole. Mutta toisaalta on se tehokin ihan kivaa perus kiinalaiseen 4t koneeseen verrattuna.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

solifermopo

#329
Tulin siihen päätökseen että säilytystilat on varmaan aika pienet tuossa Voguessa jos vertaa skootteriin joten Vogue taitaa jäädä ostamatta. Ehkä ostan toisen mopon huviajeluita varten (vaikkapa sitten Vogue :) ) jossain vaiheessa skootterin kaveriksi.

Pystyykös tota Soliferin 50S mopoa viritellä laillisesti että huippunopeus pysyy siinä ~45km/h ettei tule sakkoja, mutta kiihtyvyys ja teho paranee?
HELKAMA SC1