Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

vespa LX 125

Aloittaja Vespa LX 125 Red, 22.09.08 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

Vespa LX 125 Red

moro ostan kaunotar vespa LX 125 uutena  heti kun on piikkikortti
eli oon 4kk päästä 16v
ja säästän iha sairaasti rahaa Vespaan
ja ostan tän heti kun mulla on 3 790 â,¬
ostan sen Vespa Liikkeestä
ja kohta mulla alkaa TET jakso ja keskityn ja vedän sen 100% hyvin ja kysäsen vikalla viikolla hiihtoloma/kesäloma Duunia
ja KYSYN  heti 16vuotiaana 4kk duunia McDonaldsiin töitä
ja olen arkisin sekä viikonloppuisin töissä siellä jos siis pääsen mihinkään noista duuniin.



joten
kyselisin vähän Vespan tekniikasta ja hyvistä/huonoista puolista

koska ei raha puusta kasva

sen eteen pitää raadata veren maku suussa.




että kaikki jotka tietävät KEVARI VESPOISTA KIRJOITELKAAS TÄNNE!




jos haluutte nähä/saada kuvia/tietoa niin osoite on http://www.vespa.fi/index.php?sivu=mallit&malli=lx%20125

Kommentteja Kiitos!

karkulainen

#1
No niin. Nyt on oikealla osiolla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Antti R

Minulla on samanlainen, kuukauden vanha ja 1140 km mittarissa. Hinnasta haluan sanoa, ettet ehkä saa sitä tuolla hinnalla. Myyjä varmaan haluaa lisätä toimituskulut. Minulta myyjä halusi 100â,¬ kokoamiseen ja rekisteröintiin. Neuvottelemalla sain tingittyä toimituskuluista. Hintaa nostaa myös mahdolliset lisävarusteet.  Lisäksi ei ole varmaa, että saat Vespasi silloin kuin itse haluat tai haluamasi värisenä. Myyjä väitti, että ostamani olisi viimeinen vm -08 125LX, totta vai myyntipuhetta? Ensi keväänä niitä on varmaankin varastossa.

Käyttökokemuksia on jo ehtinyt kertyä. Vespa kiihtyy valoista ihan kiitettävästi ja kulkee mukavasti. En ole varsinaisesti kokeillut huippuja, mutta mittari menee toiselle sadalle. Ilmoitettu 94 km/h huippunopeus pitänee paikkansa, täytynee mitata GPS:llä ensi kesänä. Maantieajoissa saisi kulkeaa vähän kovempaa, ongelma tosin ratkeaisi parin tonnin lisäsijoituksella. Kulutus on ollut 3,7 l/100km. Minusta kulutus on pieni, sillä 50 cc Peugeot vei saman verran ja onhan Vespan kulkukin ihan toista luokkaa.

Ajo-ominaisuuksista en oikein osaa sanoa vielä mitään. Aluksi tuntuu, että Peugeot olisi parempi ajaa, mutta tähän Vespaan minun pitää varmaan vielä tottua. Kuitenkin Vespa on todella näppärä kaupungissa. Maantiellä se on parhaimmillaan mutkaisilla ja mäkisillä maalaisteillä jossa nopeusrajoitus on max 80 km/h. Tämä 4-tahtinen lähtee hyvin käyntiin, eikä tarvitse enää läträtä 2-t öljyn kanssa. Integraalikypärä ei mahdu satulan alle.

Hyviä puolia on tuossa edellä. Ainoa tähän mennessä ilmennyt huono puoli, on törkeän kalliit vakuutusmaksut. Mutta ei niistä enempää, asiasta on keskusteltu toisaalla tällä palstalla.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

pugt200

Antti R.  Olet aikaisemmin ajellut Peugeotilla, joten osaisitko vertailla Piikin ja mopon kiihtyvyyksiä kaupungissa. Meillä on vuoden 2007 mallinen Speedfight 2 R ja nyt jalkikasvu olisi ehkä vaihtamassa piikki-skootteriin (Vespa, Piaggio etc). Spede kiihtyy vakionakin ihan rivakasti, tosin "alkulaukka" on aika vaatimaton mutta jos ei ihan paikaltaan tarvitse lähteä, kulkee mopo tosi reippaasti.

Nuoriso-osasto on kuitenkin vähän huiolissaan tuoko piikki kaupunki- ja taajama-ajoon mitään lisää?

Olisiko mielipiteitä?

/pugt

PS. Speedfight'illa on päässyt 3 litran kulutukseen vähän pidemmillä matkoilla ja se voisi olla piikki-Vespaa tukevampi ajettava isompien pyöriensä ansiosta, ehkä?


Coastside

Vespat ovat vähemmän tukevia ajaa kuin skodet yleensä. Se mielikuva niistä jäi kun nuorena joskus kokeilin ja nyt kun enemmän kokemukseni kanssa niitä arvioin sivusta katsoen. Pienille mitoille ja ketteryydelle on annettu pääpaino.

Kaupunki/taajama-ajossa ei mopon ja piikin nopeusero ole merkittävä. Rajoitukset ja autojonot hallitsevat siellä. Lisäksi parkkeeraus on mopolla ilmaista. Maantiellä ja kakspäällä nopeudenlisästä on hyötyä. Sielläkin voi taajamien liepeillä olla likimain samaan aikaan perillä kuin autolla, koska voi oikoa joissakin paikoissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.09.08 - klo:10:37
Vespat ovat vähemmän tukevia ajaa kuin skodet yleensä. Se mielikuva niistä jäi kun nuorena joskus kokeilin ja nyt kun enemmän kokemukseni kanssa niitä arvioin sivusta katsoen. Pienille mitoille ja ketteryydelle on annettu pääpaino.
Ei päde nykyvespoihin. Aika paljon on tekniikassa tapahtunut muutosta sanotaanko 90-luvun puolivälin jälkeen ainakin Vespojen osalta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Antti R

Minun Peugeot oli lähes vakio. Kevyet rullat auttoi vähän kiihtyvyydessä. Suurin ero on liikennevaloista lähtiessä. No, kyllähän Peugeot sinänsä kiihtyi valoista, mutta kiihtyvyys oli jotenkin anteeksianovaa "olen mopo ymmärrättehän". Kiihtyvyys oli muuhun liikennevirtaan nippa nappa riittävä. Tämä Vespa kiihtyy valoista kiitettävästi. Jos asialla nyt on mitään merkitystä, niin "kisasta" selviytyy normaalisti helposti voittajana.

Eron kaupunkiliikenteessä huomaa muuallakin, Vespalla on helppo ajaa kaikki mäet ja muut liikennetilanteet tasavertaisena  ja vaivattomasti autojen keskuudessa. Tehoeroa mopoon verrattuna ei voi olla huomaamatta. Ei 50-cc mopo aina jaksa nousta mäkeen kiitettävästi. Ok, virittämällä voidaan tehdä 50-cc mopolle mitä vain, mutta se on ihan toinen juttu. Coastside on sinänsä ihan oikeassa nopeuserojen suhteen kaupungissa, mutta se on pitkälti makuasia. Itse ostin 125-kuutioisen sen vuoksi, että voin kasvattaa "reviiriä".

Vespan tehonpuutteen huomaa 60km/h tienoolla. Sen jälkeen kiihtyvyys muuttuu verkkaiseksi. Kuten sanottu, 100km /h rajoitusalueella LX125 ei ole enää parhaimmillaan. Ei Vespan ajo-ominaisuuksissa ole isoja eroja Peugeotiin, minulla ehkä vain on totuttelemista. Uskon että kulutuskin vielä pienee kun sisäänajovaihe on päättynyt.

Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Coastside

En ole sitä mieltä ettei lisäpotku ole mukavaa sen lisäksi että tuntee ajavansa mopoa isompaa.
Ajotuntuman saanti kestää aikansa ja herkkäkin laite alkaa tuntua kotoiselta ajan myötä. Isot, eivätkä pienetkään tee vikuroivia laitteita kovin usein. Raaserit ovat oma lukunsa. Niissä ei kysellä kuskin tuntemuksista mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

khaosaming

#8
Kolmas kerta Intian markkinoilla, ja ensimmäistä kertaa omillaan - Piaggio esittelee Vespa LX 125:n maan kasvaville elämäntapaskootterimarkkinoille.

http://blog.motorcycle.com/2012/04/26/manufacturers/vespa/vespa-arrives-in-india/

Uusi tehdas Baramatissa Maharashtrassa suoltaa LX:iä ulos 66 000 rupian hintaan (noin 950 euroa). Kelpaisi meillekin, mutta tähän hintaan on tyytyminen rumpujarruihin edessä ja takana. Toisin kuin eurooppalaisessa mallissa, Intiassa on poljin edelleen mukana huoltovarmuuden turvaamiseksi.

LX testiajossa:
http://www.zigwheels.com/reviews-advice/reviews/new-vespa-125-road-test/12678/1

Kuvia:
http://www.autocarindia.com/Gallery/296656,vespa-lx-125-image-gallery.aspx

Piaggion tehdas:
http://motoroids.com/news/piaggio-inaugurates-vespa-manufacturing-plant-in-baramati/
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Coastside

Kallista on tehtaan perustaminen tuollaiseenkin maahan, noi 1,5 miljardia ekee. Montakohan tehdasta olisi sodan jälkeen tuolla rahalla perustaneet?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

khaosaming

#10
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.05.12 - klo:22:33
Kallista on tehtaan perustaminen tuollaiseenkin maahan, noi 1,5 miljardia ekee.
----------------------
Onkohan sinulla desimaalivirhe? Artikkelin mukaan noin 143 miljoonaa euroa (10 miljardia rupiaa tai 1000 crore). Englanninkielisessä maailmassa biljoona on yleensä = miljardi (short scale).

Tämän artikkelin mukaan Piaggio on investoinut tai aikoo investoida vuoteen 2013 mennessä 50 miljoonaa euroa Baramatin tehtaaseen. Suunnitelman mukaan kapasiteetti nousee nykyisestä 150 000 Vespasta 300 tuhanteen.

Piaggiolla on tuotantolaitos Vietnamissa, joka valmistaa 100 000 Vespaa ja 200 000 moottoria vuodessa. Moottoreita viedään Aasian lisäksi Eurooppaan.

http://www.scootersales.com.au/News-4344-piaggio-engine-plant-opens.aspx

http://www.sip-scootershop.com/community/blogs/classic_scene-blog_en/archive/2010/10/18/piaggio-opens-vespa-factory-in-vietnam.aspx

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Coastside

Pilkkuvirhehhän se sattui. Laskureihinkin on hankala kirjoitella noin suuria lukuja. Toivotaan että saataisiin tännekkin halvemmalla vespaa mitä ne nyt maksaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Saiskohan noita tilaamalla intiasta jonkun liikkeen kautta? Tai sitten lentäis sinne kesälomalla ja ajais vespan kotiin  ;D.

Jännä nähdä miten käy, myykö premium tuote halpismarkkinoilla aasiassa?? Vespa on vielä merkkituotteisiinkin nähden 50% kalliimpi markkinoilla siellä.

khaosaming

#13
Kunhan ei käy niin, että Vespat tuodaan Eurooppaan Aasiasta, mutta myydään italialaisen hinnalla.

Tuolla on hyviä kuvia Baramatin tehtaan kokoonpanolinjasta. LX 125 on brändätty Vespa 125:ksi. Voimapakettia ruokkii edelleen kaasari. Isorunkoisia ei tehdä vielä ollenkaan.

http://www.zigwheels.com/gallery/bikesslideshow/vespa-manufacturing-plant-in-pictures/12606/1
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pugt200