Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Omituinen käynti Suzuki AP

Aloittaja harriveikko, 31.08.10 - klo:15:29

« edellinen - seuraava »

harriveikko

Mulla on tossa tollannen vanha,taitaa olla kaheksankymmentäluvun kaksitahti susuki.No lähtee jotenkuten käymään,mutta kun se lämpenee,niin käy epätasaisesti.Eli vaikka pidät kaasun paikallaan,esim noin kolmetuhatta kiierrosta,se heittelee kolmen tuhannen ja tuhannenviiden sadan välillä.Hiukan haittaa jopa ajoa.No kun kaasua hiukan "lypsää" heittelyä ei huomaa.Ajatellu,että olisko aihetta putsailla kaasari,jos vaikka jokin pieni aukko olis tukossa.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Samppa

Kuulostaa seosvaihteluilta.

Mikä suzuki kyseessä? Mitä tehty ja koska? Koska toiminut viimeksi hyvin? Tekeekö tuota enimmäkseen tyhjäkäynnillä vai? Onko se sellaista soutamista vai pikemminkin tukehtumista / bensan puutetta?

Kaasarin putsauksesta liikenteeseen, samoin ilmanputsari. Imukaulan kunnon tarkistus (myös mahdollinen ilmanputsarille menevä jatke). Kun kaasarin irroitat myös läppäventtiili. Mitään bensansuodatinta tossa tuskin on, eli myös "tankkiosasto" bensoineen kuntoon. Sitten ihmetellään muuta (eli mahdollisesti ryyppyä).

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

harriveikko

Kyseessä on suitsan ap.No käyntihäiriö ei ole tyhjäkäynnillä,vaan vasta kun antaa kierroksia.Viimekerrasta kun se kävi hyvin,on jo ehkä kolme vuotta,koska skootteri on seisonut varastossa,tosin sitä on käytelty tämän tämän.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Samppa

Putsaa ensin polttoainejärjestelmä kokonaan (kaasari, tankki, letkut, vanhat bensat pois) ja tuoreet bensat sisään. Putsaa myös ilmanputsari ja katsele imukaulan kunto ja imuvuotopaikat Erittäin huolellisesti (pieni vuoto riittää sotkemaan seosta). Myös uusi tulppa ja kärkivälin säätö.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.