Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Downtownin penkki jumissa

Aloittaja Kymcomies, 30.12.14 - klo:15:17

« edellinen - seuraava »

Kymcomies

#30
Kiitokset hyvistä neuvoista, kuvista ja huoltomanuaalista!
Penkki siis aukesi väännetyn rautalangan avulla. Pujotin rautalangan sisään iskarin aukosta  ja löysin sitten sattumalta lukkovaijerin. Pikku nykäisy vaijerista ja lukko aukesi. Tämän jälkeen askartelin molemmille puolille naruviritykset, joilla saa penkin jatkossa auki. Kun ottaa irti kaukalon, näkee sivukatteessa pienet aukot, joista narut on näppärä pujottaa läpi.

Meikäläisen alkuperäinen ongelma on yhä jäljellä. Oikea lukkomekanismi on yhä paskana. Vaijeri on joko mennyt katki tai siten irronnut siitä kohtaa mistä vasen ja oikea lukkomekenismi eroavat toisistaan. Yritin päästä näkemään ongelman ytimen huonolla menestyksellä. Etukatteen purkaminen tuntui vaan ihan uskomattomalta haasteelta. Vaikka irrotin omasta mielestäni kaikki katteen ruuvit, niin etukate istui kiinni kuin tauti. Väkisin en viitsinyt yrittää sen enempää. Aika vinkeetä suunnittelua. Olisi kuitenkin ollut kiva löytää varsinainen vika. Kymcon omaehtoinen lamppujen vaihtaminenkin vaikuttaa nyt tällä kokemuksella ihan käsitämättömältä projektilta. Katteita ei ainakaan mun taidoilla ihan herkästi saa irti. Taidan jättää vaijerin vaihtamise suosiolla huollon äijille. Saavat sitten samalla ihastella naruviritystäni.

Suosittelen muuten lämpimästi kaiklle dt:n omistajille naruvirityksen tekemistä, penkkiä ei saa ilman kunnon työkaluja, vahvaa rautalankaa ja työvaloa millään irti. Varsinainen riemu siis repeää, jos penkki jumittaa matkalla ollessa. Suurin vaiva on säilytyskaukalon irrottamisessa, tähän voi varata aikaa noin 20 minuutia...

Tuli vaan mieleen eilen puuhastellessa, että mitäköhän Kymcon inssit miettivät kun kyseistä skoboa suunnittelivat, todennäköisesti eivät mitään... tai sitten miettivät miten merkkihuolto saa meiltä teknisesti lahjattomilta hyvät tuntitaksat.


pekpel

Kiitoket naruvirityksestä menköön InsOmnialle, joka tuohon mun pöllöönkin eli EX:säänsä sen teki ja idean iskosti mieleeni..
Tuota kyllä suosittelen kaikille, narun päätkin on helppo piilottaa katteen alle vaikkapa sen yhden ruuvin raotuksen taakse niin ei käypäläiset tyhjennä penkinalustaa ilman työkalua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Palosella

#32
Yees, hyvä, että aukesi. Taidanpa omaanikin viritellä narut kun penkki vielä aukeaa virtalukosta :D missäpäin maailmaa Kymcomies majailee? Voin tulla näyttämään, kuinka se etukate irtoaa, jos et kovin kaukana Hyvinkäästä asu. Mä olen sen satulakaukalon jo niin monta kertaa irroittanut, että käy ihan muutamassa minuutissa :D

helkama sc-r

Lamppujen vaihtoon voi riittää kun raottaa katetta yläpäästä.

Palosella

No ei tosiaan riitä.. Etukate irti niin saa lamput vaihdettua. Sitäpaitsi sitä katetta ei saa edes raotettua yhtään ku on niin miljoona taitosta joka suuntaan= ei vaan taivu menemättä halki

Kymcomies

Jeps, kaikki pitää irrottaa. Eipä paljon katteet taivu. Poppakosteja ei voi käyttää, mikäli ei halua saada isompaa vahinkoa aikaiseksi. Tähän mennessä on ollut aika huoleton peli, mutta nyt kun 5 vuotta on täynnä alkaa eteen tulla yhtä sun toista...

Kymco

Vasta tän huomasin, ongelma on, että ruostuu vaijeri poikki siitä säätöjutun läheltä. Ite vaihdoin kokonaan uuden vaijerin, mutta se jakokappale purkautuu ja saisi tehtyä korvaavan vaijerin siihen. Ja vastasen varalle niitä vaijereita kannattaa voidella huolella!!!
Laitoin vielä, kun sain uuden vaijerin laitettua ja säädettyä, niin kutistesukkaa niitten säätöruuvien päälle, ettei niin imisi vettä ja ruostuttaisi vaijereita. On kovin ohuet vaijerit siinä ja maailmalla on kanssa vastaavaa ongelmaa ollu niissä.
Oli kanssa vähän funtsimista miten satulan sai auki, mut kun purkaa sen perätelineen ja sen takavalon yläpuolelle olleen katepalan pois, niin pääsin lukkoihin käsiksi.
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Palosella

Tuli tuossa Skootteriklubin kautta yksi tapaus, jossa oikean puolen lukon vaijeri oli poikki. Lukkoihin pääsi käsiksi juuri niinkun Kymco kertoi, vähän vaan meinas ahdistaa saada ehjänä se muovilipare takavalon yläpuolelta pois, mutta kyllä se siitä. Siitä pääsee koukulla nyppäämään lukon auki, ja siitä eteenpäin homma onkin jo helppo. Purkaa täytyy etukate ja penkin kaukalo, että vaijerin saa kokonaan vaihdettua.

N. 70€ maksoi kuulemma alkuperäisvaijeri. Malli on muuten muuttunut  ??? Uudessa vaijerissa virtalukolta lähtien on aluksi 30cm metalliputki, kun vanhassa tämä metalliosuus oli n. 5cm.