Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Downtownin penkki jumissa

Aloittaja Kymcomies, 30.12.14 - klo:15:17

« edellinen - seuraava »

Kymcomies

Tarvitsisin apua! Penkki jumissa, vasen puoli näyttää olevan auki, mutta oikea jumissa. Miten saa penkin auki manuaalisesti?

Coastside

Olisi sinne voinut mennä vettä ja se on jäätynyt?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kymcomies

Olisikin, mutta kun se pirulainen on autotallissa. Mitä kaikkea pitäisi purkaa ja mistä aloittaisi? Nyppii jo etukäteen... Tietääkö kukaan missä vaijeri kulkee vai onko koko höskä sähköinen? Ei ihan viitsisi huoltoon viedä. Laitoin varoiksi Mascoon sähköpostia, saas nähdä tuleeko apuja.

Coastside

Koeta kurkkia valon kanssa näkyykö ja pääsetkö purkamatta käsiksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kymcomies

Vasen puoli on vapautunut, mutta oikea kiinni kuin tauti. Valot ei auta, ei siellä mitään näy.  Sormetkaan ei löydä mitään vaijerin tapaista. Väkivalta ja voimankäyttö arvelluttaa, voi mennä paljon paskaksi ja tulla kalliiksi. Kokemusta on. Kymcon huollot ja varaosat ei ole halvemmasta päästä... Odotelen kohtaloveljien neuvoja tai vaihtoehtoisesti maahantuojen viisauksia. Nyppii ja kovasti!!!

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Näyttää sähköiseltä ja  vaijerit menee taakse. Takavaloa ja sivupalaa purkaen voi päästä vaijereihin käsiksi ja toivoa ettei ole poikki lukon päästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lehtijussi

Tiedä tosta, mutta 500 sittingissä on joskus penkki juminu. Auki saanu, kun painanu voimakkaasti penkin peräpäästä alas päin, (taisin kerran mosauttaa nyrkilläkin, kun ei muuten uskonu) samalla kun vääntäny avaimesta...

konenikkari

#8
http://www.masco.fi/varaosakuvastot-i-2.html
Tuolta varaosakuva.
Oikeanpuoleisen takaiskarin  sivua pitkin vois pujottaa vahvan rautalanka koukun vaijerin kuoreen ja nypätä siitä.
Vaijerin kuori on todennäköisesti irti kuvassa näkyvästä hahlosta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Itse mietin samaa kun tuon oman DT:n hommasin, että mites tuon saa auki jos jääkin jumiin. Huomenissa voisin tutkailla omastani, miten sen saa auki. Varmaan just niinkun konenikkari sanoi, että oikean takaiskarin kolosta sinne pääsee. Infoon tänne sitten, millä sen saa auki.

Coastside

Noissa sähköisissä on akun hajotessa riski ettei saa satulaa auki eikä pääse sitä vaihtamaankaan. Joskin erilliset vetimet voisi olla hyvä joihin pääsee käsiksi jostain päin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#11
Totta, turha tekniikka lisää aina vikaantumis mahdollisuuksia.
Viisaat suunnittelu insinöörit keksii kilvan esim latureita jotka ei tuota sähköä,jos sähköä ei ole.
Suunnittelutoimiin pitäisi saada lisää ns. työhön osallistuvia insinöörejä.
Ja tähän väliin pakollinen kevennyt jottei Kymcomies ihan vittuutuisi ja aloittaisi uudenvuoden juhlintaa, ennenaikaisesti:
"Kapakissa oleillessani olen aina väittänyt naisille olevani suunnittelu insinööri,
tarkat tytöt on kysyny, miksi siis kätesi ovat niiín paskaiset, vastaukseni kuuluu, olen semmoinen työhön osallistuva insinööri" ::)
Joten meidät tunnistaa likaisista käsistä  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

#12
Coastside, kyllä tuossa ihan mekaaniset lukot on. Virtalukolta lähtee vaijeri, joka haarautuu molemmille lukoille, ellen nyt väärin muista. Penkin takapäässä oikealla ja vasemmalla puolella on siis lukot. Toisessa lukossa lukossa oleva mikrokytkin vaan käskyttää penkin alla olevaa valoa ja merkkilamppua mittaristossa.

E: vähän lisää

konenikkari

Voipi olla eri vuosimalleissa erilainen toteutus.
Juutuuppivideossa avainta käännettäessä kuuluu kolahdus joka viittaa solenoidiin.
Jos poistit, Palosella, tavaratilan kaukalon, ota kuvia ko. rakenteista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Osaluettelossa oli seat magnet. Kun niissä vaijeri on, voi tehdä vetimetkin vaikka siimasta jos siinä on jokin vipu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04