Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

bellan nokka akseli

Aloittaja yxrutanen, 12.12.18 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

yxrutanen

nyt sain koneen rungon rempattua viimesen päälle.kaikki kuluneet osat uusiks stefat,iivisteet ja laakerit ,venat hiottu.
ajattelin hommata viri nokan,laittaako sen vakio pytyn vai 72n kera.sattu oleen uus ylimääränen
koneen joutuu repii kuitenkin irki.menis samalla.Mikähän nokka ja mistä?

MORPA

Olisko Jorella vielä nokka-akseleita? Muut nokka-akselit kai on vähän mitä sattuu olemaan. Jore ainakin totesi, että joko täysteho tai täystuho. Kyllähän se on niistä täystuhoistakin aivan avoimesti kertonut, et silleenkin voi käydä.

Onhan se vähän outo äijä, mutta ne nokka-akselit menee ainakin mun järkeen. Minusta se on hieno juttu kun äijä pistää videoita omista paskoneista koneista.
Liikennesika.

yxrutanen

mistähän niitä vois kysellä?

Coastside

Heitä viestiä sen tuubivideon kommenttiin. Josko enää duunaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yxrutanen

pitää kokeilla.pitäkö pyttyä kasatessa käyttää jotain asennusöljyä,nokkaan tai pyttyyn.riittääkö öljy/
vaseliini?

MORPA

No helpottaahan se hommaa kun laittaa tippakannulla öljyä osiin. Noin yleisesti öljyvoidellut osat on ennen laitteen käynnistämistä öljyttävä. Mun tyhmän ihmisen mielipide on, ettei niitä tartte öljyssä uittaa, kunhan on vähän rasvaa koneessa.

Nokka-akselin ainakin itse öljyäisin ihan vaikka keveesti öljyisellä sormella. Varsinkin jos kone on ollut palasina ja öljypumppu kuivana, niin saattaa mennä hetki ennenkun nokka saa öljyä.

Nää gy6-koneet on siten typeriä ettei koko öljypumppua edes tarvitse kuin venttiilikoneiston voiteluun, ja se öljy toimii myös jäähdytysnesteenä, mutta sehän ei ole huomioitava asia uutta konetta kasattaessa ja sitä käynnistellessä.
Liikennesika.