Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuorevoitelu 70cc.n kanssa

Aloittaja aerox2012, 31.01.17 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Olen nähnyt vahvojen miesten ihan vaan sormivoimin irroittavan  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 15.04.17 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.04.17 - klo:22:56
Alkuperäinen ilmanputsari on oikein hyvä ja välttämätönkin, ota pois se kumitötsä kotelon päältä.

Veikkaisin, että meinaat tätä



Lähteekö tuo nätisti irti vai puukolla huitoen ja mitä vaikutusta tuolla sitten on?


lähtee kun ruuvarilla vähän kampeaa ehäjän,älä turhaan puukolla pilko.ottaa enemmän ilmaa.

aerox2012

Uskaltaako/kannataako kaasarin ostossa säästellä ja ostaa motoforcen kaasari dellorton sijaan onko näillä huomattaviakin merkityksiä ? Ajattelin jotain motoforcen 19mm PHBG racingia.

masiina

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 15.04.17 - klo:15:43
Uskaltaako/kannataako kaasarin ostossa säästellä ja ostaa motoforcen kaasari dellorton sijaan onko näillä huomattaviakin merkityksiä ? Ajattelin jotain motoforcen 19mm PHBG racingia.
mä tilasin saksasta tuliterän phva 17.5 lorton posteineen 70e luokkaa.sähköryyppy ei kuulunut hintaan,mulla oli se omasta takaa.tosin jouduin sen nyt uusimaan.samoilla posteilla sen olis saanut n.17 eurolla.nyt tuli postit päälle.

aerox2012



Kaasari,ryyppy,ilmanputsari imukaula ja suutinsarja lähtee tänään tilaukseen. Tosin seuraavanlainen ongelma ilmeni ajaessani



Putki on aina vuotanut lievästi noista punaisista kohdista, mutta liilasta kohtaa rupesi vuotamaan reilusti kesken ajon ja putki on todella hiljainen nykyään ja kuulostaa enemmän 4 tahdilta kun 2 tahdilta  ;D , vaikuttaako tehoihin, olisiko hyvä aika vaihtaa äänenvaimennin?

konenikkari

Äänenvaimennin taitaa olla purettavissa ja villat vaihdettavissa,
jossain vaiheessa on ehkä ollut öljyä ylenmäärin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Noh päivittelen ny vielä tännekki, että nyt toimii ja röpeltää 19mm kaasarin avuin  ;D Tosiaan sain 19mm kaasarin laitettua siinä ei tullukkaan mukana alipaineelle paikkaa ni porautin ite paikan ja laitoin nipan ja hyvin toimii! Nyt ajelen sisää vielä rauhallisesti pari sataa km ja sit säätelen parempaa kuntoo.  ::)

aerox2012

Nyt on kaasari sääjöis käy hitusen rikkaalla varman päälle, mutta nyt seuraavana pitäisi saaha variaattori pelaamaan. Paikaltaan lähtee nätisti sitten saa venailla siihen 30km/h.n asti, että rupeaa kierrokset vähän edes kasvamaan ja kiihtyminen jatkuu kyllä reilusti yli 70, mutta niin pitkät suorat on vähissä  ;D Eli mitä vastalääkkeeksi, että jaksaisi kiertää ja kiihtyä.

Varin säädöt vielä kertaallee

Malossi multivari
4,3g rullat

Vakio kytkin ajattelin vaihtaa "kisa"kytkimeen jos käytettynä sattuisi löytymään
50% VP
15% Kytkinjouset

pera8x

koita köykäsempiä rullia ensalkuun.

A_sentaja

Yleensä multivarissa käytetään vakiota panavempia rullia, onko nuo rullat tulleet paketin mukana??  Millaista kiihtyvyys on ku aloitat tasaiselta vedon, vetääkö aluksi esin 20-30 asti ja tavallaan miettii hetken sen jälkeen ennenkuin hyökkää loppulaukalle?? Vai miettiikö jo 0-30 välillä??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 11.05.17 - klo:07:05
Yleensä multivarissa käytetään vakiota panavempia rullia, onko nuo rullat tulleet paketin mukana??  Millaista kiihtyvyys on ku aloitat tasaiselta vedon, vetääkö aluksi esin 20-30 asti ja tavallaan miettii hetken sen jälkeen ennenkuin hyökkää loppulaukalle?? Vai miettiikö jo 0-30 välillä??

En tiedä yhtää mite rullan painot pitäisi mennä vakiosta multivarii vaihtaessa ostin käytettynä ton ja siin noi 4.3 anto mukaa. Mitä kattonu muitte 70cc seteis ni niillä on jotku 5g-5.5g rullat vastaavissa vareissa. Se siis kiihtyy todella huonosti toho 20-30km paikkeille ja sit rupee vetämää pikku hiljaa ja kierrokset rupee nousee pikku hiljaa.

pera8x

eli kierrokset ei nouse tehoalueelle, ennenkun vasta sitten, kun vauhtia alkaa oleen jo ihan jonkun verran?

jos kierrokset ei nouse, niin liian painavat rullat, tai vastapainejousi on väärä. pitiköhän sitä nyt sitten laittaa kireempää jousta, niin saa kierroksia korkeammalle.

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 11.05.17 - klo:11:32
eli kierrokset ei nouse tehoalueelle, ennenkun vasta sitten, kun vauhtia alkaa oleen jo ihan jonkun verran?

jos kierrokset ei nouse, niin liian painavat rullat, tai vastapainejousi on väärä. pitiköhän sitä nyt sitten laittaa kireempää jousta, niin saa kierroksia korkeammalle.

Kierrokset nousee alkuu äkäseen veikkaisin kun kytkin ottaa kiinni silloin tietääkseni ? Sitten menee vähä aikaa samoilla kierroksilla ja rupee nousemaan sitten tulee piikki ja lähtee vetämään. Sitten jos pudottaa kierroksia 30km/h vauheissa ja kaasuttaa taas täyskaasulla niin se rupee taas keräilemään kierorksia mut jos saman tekee 50km/h vauheis ni ei tuu ongelmaa vääntö jatkuu.

Siinä on nyt aika jäykkä vp jotain 40%-50% luokkaa Malossin punainen ja rullat on yleensä 5g luokkaa samallaisis seteis ollu ku kattelin nettiä.  Koitan eka saaha kaasarin kondiksee ja sit pitää kyllä tutustuu toho vari puolee paremmi.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 11.05.17 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 11.05.17 - klo:11:32
eli kierrokset ei nouse tehoalueelle, ennenkun vasta sitten, kun vauhtia alkaa oleen jo ihan jonkun verran?

jos kierrokset ei nouse, niin liian painavat rullat, tai vastapainejousi on väärä. pitiköhän sitä nyt sitten laittaa kireempää jousta, niin saa kierroksia korkeammalle.

Kierrokset nousee alkuu äkäseen veikkaisin kun kytkin ottaa kiinni silloin tietääkseni ? Sitten menee vähä aikaa samoilla kierroksilla ja rupee nousemaan sitten tulee piikki ja lähtee vetämään. Sitten jos pudottaa kierroksia 30km/h vauheissa ja kaasuttaa taas täyskaasulla niin se rupee taas keräilemään kierorksia mut jos saman tekee 50km/h vauheis ni ei tuu ongelmaa vääntö jatkuu.

Siinä on nyt aika jäykkä vp jotain 40%-50% luokkaa Malossin punainen ja rullat on yleensä 5g luokkaa samallaisis seteis ollu ku kattelin nettiä.  Koitan eka saaha kaasarin kondiksee ja sit pitää kyllä tutustuu toho vari puolee paremmi.

Netti ei kerro mitään todellista speksiä, vain ns persdynö on luotettava. varin säätöihin on monta vaikuttavaa tekijää, mm ajokilometrit,vp-jousi,kytkimen jouset,hihna,rullat,jne...Tuoreella metriäkään ajetulla,tietyt säädöt on opitimit,mutta vähänkään maileja jos on takana niin ei voi olla satavarma säädöistä..korjatkaa toki jos olen väärässä,,:) usein en ole...:D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Meinasinkin vaan suuntaa antavaa tietoa, tottakai netin tiedoilla ei saa optimaalisia säätöjä tai läheskään sinnepäin.