Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

joni_k

fiksumpana ja järkevämpänä mä pidän tämän virittelyä kuin mopon jossa on nopeusrajoitus ja sanktiot sen mukaan.

jwalk

Nooh, en pidä itseäni muutenkaan "fiksuna", niin mikäs siin.
Toisaalta mielialat heittelee ja alkanu kiinnostaa muutkin projektit...
tän päivän ajatus, että jos kokeilis saada tätä kaupaksi?
Noh, 400€ tuosta luovun tältä istumalta. mietin vielä hetken, ennenkuin alan väsäämään ilmoa.
vähän huonoa kyllä näin syksyllä kaupitella.

joni_k

myyntiarvoa näissä ei juurikaan ole vs se ilo ja hyötyarvo.riippuen vakuutusmaksun summasta ite pitäisin jos olis korttia tuollaiseen.ebaysta saa ainaki jotaki isoja pyttysarjoja aika pilkkahintaan.

konenikkari

Tämän kesän uudet ajoratamaalaukset on liukkaita,
ja yksi vaahteranlehti, tähän aikaan vuodesta, saa aikaan mielenkiintoisia ilmiöitä  :o
nimim. myös järkyttynyt  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.09.18 - klo:10:09
fiksumpana ja järkevämpänä mä pidän tämän virittelyä kuin mopon jossa on nopeusrajoitus ja sanktiot sen mukaan.


Itseasiassa kummankaan viristelyssä ei taida piillä järjen hiventäkään.
Hyöty taitaa tulla siitä, että huomion ollessa muualla, ei tule läheskään niinpaljon harrastettua muita paheita.

Itse nautin millä tahansa kaksipyöräisellä ajamisesta, kaikissa olosuhteissa, eikä nopeudella juurikaan enää ole merkitystä.
Hitaalla ajoneuvolla havaitsee Suomalaisen luonnon monipuolisuuden.
Joskus jopa pysähdyn, katselemaan ja haistelemaan tien vieren kasvillisuutta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

#35
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.09.18 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.09.18 - klo:10:09
fiksumpana ja järkevämpänä mä pidän tämän virittelyä kuin mopon jossa on nopeusrajoitus ja sanktiot sen mukaan.


Itseasiassa kummankaan viristelyssä ei taida piillä järjen hiventäkään.
Hyöty taitaa tulla siitä, että huomion ollessa muualla, ei tule läheskään niinpaljon harrastettua muita paheita.


nyt olet hyvin pitkälti asian ytimessä!  8)
Ennen, kun rupes arki ahdistamaan ja masentamaan, avasin korkin. Nyt meen talliin ja avaan moottorin.

jwalk

#36
Taas tuli uusi asia eteen. Kasailin isolohkoa palikoina siis 180cc pyttysetti ja +3,8mm stroukkikampura.
Tarkat mittaukset yläpäähän, vaati millisen spacerin pytyn alle, ketjukin riitti mukavasti... Mutta, konetta pyöritettäessä vähän niinkuin nappaili kiinni joka kierroksella.
Uudellenavauksen ja tutkinnan jälkeen ilmeni, että otti mäntä kiinni kampiakseliin ???
Ei muuta, kuin piti hiukka sipasta männäntapin kohdilta pois. Kampi siis sen verta lyhyempi, kuin vakiossa.
Että tämmöstä tänään.
kuten tästä voi päätellä, niin mennään ens kesä vielä tällä rimpulalla.

jwalk

#37
Kone kasassa ja savut otettu. Laakista käyntiin.
Säädöt on mitä on, mutta tyhjäkäyntiä rupsuttaa ja terävästi vastaa kaasuun.
Tallissa ilman vaimenninta ei viittinyt kauaa käyttää.
Latauskin toimii, tähän tuli 3-vaihe systeemit, jotta pitäis sähköä piisata.
Melkoinen sovittelu ja työstäminen imukaula, kaasari, putsari osastolla. Moottorinripustus tekee paikat ahtaiksi. Nyt kumminkin se hyvä. Kaasariksi tuli 30mm CVK
Homma etenee...

jwalk

Homma alkaa olla siinä vaiheessa, että kevättä odotellen. Yiying mopon katteet sattu pienellä veistämisellä, sai pikkasen väripiristystä.
192cc ja sillee. saas nähdä miten potkii, kun liikenteeseen päästään.
Äänet on mukavan räyhäkkäät, villapönttö ja vaparisuodatin. Desibelejä nyt ei kumminkaan ihan mahdottomasti ole. Startti aika tiukoilla, kun noita ruttujakin ihan kivasti.

jwalk

Tuli sitten heräteostos, eli Hocan A9 nokka jenkkilästä.
Eihän tuo ny niin kallis ollutkaan
Nostoa ainakin silmämääräisesti reippaasti, totuuden vastineesta rahalle tietää sitten kevveemmällä..

jwalk

Ääsh! Hetken mielijohteesta kokeilin startata, mut lupas vaan ekalla. Akkukin vähän vajaa ja tyhmänä vielä yrittelin. Potkas takas ja vapaaratas startista paskaks.
Tilasin kiinasta jonkuu "heavy duty" version, kun ei tässä kiirus vielä.

jwalk

Eipäs ollutkaan vapaaratas varsinaisesti rikki.
Kun avasin, niin huomasin että mutteri oli löysällä ja kiila oli mennyt halki. onneksi ei kerennyt akselia porsia pilalle.
Laitoin kumminkin uuden rattaan.
Kävin myös hakemassa Motobatt akun(8,3Ah) motonetista.
Nyt pyörittää ihan iloisesti. Oli se vanha akku sitten aika kypsä, kun ei ladattunakaan tahtonu jaksaa veivata.

konenikkari

#42
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 09.03.19 - klo:17:02
Eipäs ollutkaan vapaaratas varsinaisesti rikki.
Kun avasin, niin huomasin että mutteri oli löysällä ja kiila oli mennyt halki. onneksi ei kerennyt akselia porsia pilalle.
Laitoin kumminkin uuden rattaan.
Kävin myös hakemassa Motobatt akun(8,3Ah) motonetista.
Nyt pyörittää ihan iloisesti. Oli se vanha akku sitten aika kypsä, kun ei ladattunakaan tahtonu jaksaa veivata.


Tuostapas tuleekin minulle mieleen:

Nooh eräänä päivänä asiakas kertoi, että nyt on kuorkissa kunnon akku,
on niin tehokas, jos ei pakkasella pyöritä, kääntää kuorkin kyljelleen kinokseen. 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Tulipahan ekaa kertaa heitettyä pientä lenkkiä sivuteillä. Kyllähän tuo ihan eri tavalla ampasee, verrattuna entiseen  8) Säädötkään ei ainakaan ihan poskelleen osuneet.

jwalk

Keskijalan puutos(skootterissa) on hiukan vaivannut. Sehän ei ole mahtunut yläasentoonsa tuon viriviri putkiston myötä.
Tuli ny sitten modattua toimintaan. Materiaalia pois oikeasta kintusta ylhäältä/takaa ja vahviketta toiselle puolelle.
Velipojalta ilmaseksi saatu rutiilimiggi ei suostunut kipunaa antamaan. mutta työmaalta pilkkahintaan sikanasäkissä lunastamani Telwini poltti ihan yllättävän nätisti.
Pitää ostaa siihen kärkiä, kun nykynen jo ihan ruvella. Ja se kaasupullo vermeineen. Ydinlanka siinäkin nyt.