Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Agora 137qmb ongelma? (Ratkaistu)

Aloittaja Gnek, 26.05.19 - klo:19:25

« edellinen - seuraava »

Gnek

Jako on säädetty niin että magneetossa oleva T viiva on merkin kohdalla, ja 137:ssa oleva nokkapyörän viiva osoittaa suoraan ylöspäin kannessa olevaa nuolta kohti.

https://www.dropbox.com/s/rr92qhqu724apoy/sketch-1558935989356.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vmjk90ni00ekqoo/sketch-1558936023266.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/4svt1zuf4psm1j1/IMG_761811.jpg?dl=0

Käsitykseni mukaan pielessä olevan jaon toteaa jo huonosta käynnistä/käynnistyvyydestä. Näin ainakin autojen kohdalla.
Nyt ei tunnu olevan itse sytytys/paloapahtumassa ongelmia.

Uskon että kyseessä se ehdotettu venttiilin ohjuri, tai alakerta. Alakerran avaaminen onkin jo varsin ratkiriemukas tapahtuma.

Coastside

Työnnä juotostinaa pyttyyn ja pyöräytä konetta. Selviää mikä välys siellä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

venttiilipuolella vika varmastikin. itellä yks kansi nakutti samalla tavalla iha ku ois diesel ollu.

Coastside

Kyllä se rytmiltään venoihin viittaa. Miksi osat oli kuvissa uudenpuhtaita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Gnek

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.05.19 - klo:16:38
Miksi osat oli kuvissa uudenpuhtaita.

Otin kuvat netistä vain referenssiksi ja ympyröin.

Täytyy tutkia tällä viikolla, laitan infoa tännekin kun selviää.

Gnek

#20
Kansi otettu auki, ohjurit ehjät. Joskin molemmissa venttileissä ehkä noin millin kymmenesosan välys ohjurissa. Ei kai venttiilin edes kuulu näissä mennä ohjuriin nihkeästi?
Missään muualla ei ole väljää ja kaikki sisuskalut ehjiä, eikä alakerrassakaan yhtään väljää pystysuunnassa.

Erikoista jos alakerta on saanut siipeensä kansiremontin aikana, aikaisemmin ei nimittäin ollut tällaista ongelmaa.

Testattu myös käyntiin ilman variaattorin koppaa. Eli polkimen pinioniin liittyvät ongelmat myös pois suljettu.


konenikkari

Oliko mäntä oikeinpäin, tappi on toisessa sivussa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Gnek

#22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.19 - klo:15:38
Oliko mäntä oikeinpäin, tappi on toisessa sivussa.

Oli kyllä, männässähän on lovet venttiileille jotka ovat eri kokoiset. Imu isompi, pako pienempi.
Nyt rupeaa ideat itsellä aikalalailla loppumaan.

Alakerta on 100% kunnossa mitä pystyy kiertokanki kiinni testaamaan. Aikaisemmin mainitsema kuivahko narina hävisi kun otti variaatorin hihnan irti. Onkohan tässä käynyt niin että pakosarja silti vuotaa vaikkei sitä käsin tunne ;D
Tämä on yleensä ollut helppo todeta.

Kohta ei taida olla muita vaihtoehtoja kun vaihtaa kampiakseli/kiertokanki, uusi kansi ketju/laahaimet/kiristin ja kannen sisälle kaikki uudet kilkkeet. :o

Gnek

#23
Taisi ongelma selvitä. Imuventtiilin seeti ei istu täydellisesti kanteen, vaan jää toisesta reunasta aavistuksen verran kantamaan.

Ongelma siis joko hitusen vääntynyt venttiilin ohjuri, tai imuaukko saanut jollakin tavalla siipeensä vaikkei siltä näytä.

Iso kiitos kaikille vastanneille!

Gnek

Pakko lisätä tähän perään ettei jää epäselvyyksiä muille jatkossa.

Ongelmahan ei lopulta ollut vain venttiileissä.
Pytyn ja alakerran välinen uusi tiiviste oli 0.5mm paksu, kun alkuperäinen oli 1mm. Mäntä koputti kanteen, ja tästä koliseva ääni syntyi. Eli toleranssit ovat niinkin pienet ainakin 137:ssa että 0.5mm ohuempi tiiviste ei toimi ollenkaan.
Tilasin tiivisteet alkuperäisenä enkä mitannut paksuutta ennen asennusta koska oletin optisesti täysin identtisen tiivisteen olevan saman paksuinen.

Tarkkana siis näiden kanssa.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#26
Jos 0,5mm tiivisteellä mäntä otti kanteen, on 1,0mm tiivistekin liian ohut,
oliskohan kannentiivistekin ohut tai mäntä liian pitkä.
Paljevälykseksi tulee alle 0,5mm joten saattaa nakuttaa kuumana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

noo oli miten oli hyvä kun selvisi ja kerroit mikä oli ratkaisu. ärsyttävää jos kyselllään ja ikinä ei ratkaisua kuule.

Gnek

#28
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.06.19 - klo:23:58
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.05.19 - klo:22:46
Ettei vain mäntä hakkaa kanteen?
Kannattaisi kuunnella neuvoja.

Kaikki neuvot on tarpeen, ja huomioitu. Kiitos siitä! Käsin pyörittämällä pyöri tosiaan kevyesti ilman ääniä. Uusi mäntäkin oli sekä tapista mitattuna, että helmasta lakeen kymmeneosamillin tarkkuudella täysin saman pituinen verrattuna vanhaan, ja pyttykin oli alkuperäinen. Osuminen ei voinut olla mahdollista osien ollessa pääsääntöisesti samat kun aikaisemmin. Tämä oire ilmeni vasta kone käynnissä. En tosiaan tajunnut että 0.5mm heitto tiivisteessä (josta en tiennyt) vaikuttaa näin radikaalisti. Männässä näkyi lopulta kyllä hyvin minimaalinen rinkula joka oli tullut osumasta, tosin tämä oli niin pieni että luulin sen olevan kiinalaista koneistuslaatua kuten niin monessa muussakin osassa.

Gnek

#29
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.06.19 - klo:07:43
Jos 0,5mm tiivisteellä mäntä otti kanteen, on 1,0mm tiivistekin liian ohut,
oliskohan kannentiivistekin ohut tai mäntä liian pitkä.

Täysin samaa mieltä! Tosin nyt 1mm tiivisteellä käy todella pehmeästi ja äänettömästi. Tämä siis täsmälleen saman paksuinen kun tehtaalla asennettu.

Kannen tiiviste myös mitattu ja sama kun alkup.