Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moposkootterin päivitys isompaan

Aloittaja arkia, 08.03.17 - klo:21:37

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: mao - 11.03.17 - klo:15:12
Pikkasen on hinnat pompsahtanu, täyskasko ja liikkennevakuutus 496,93 30% aloitusbonuksella. Pelkkä liikennevakuutuskin 352,23.

Whaat? :o Just pyöräytin tuon laskurin numerot läpi ja etukaskolla n. 272€, 200€ omavastuulla Hki:ssä. Tuo nyt pikkasen tuosta vielä laskee kun siihen tulee keskittämis- yms. etuja joku kymppi päälle => päästään juurikin tuohon mainitsemaani 250€ vuosihintaan 8)

Mutta siis omakohtaisesti tosiaan vietin aikanaa tovin tuon IF:n laskurin parissa ja etsin sitä halvinta mahdollista isomoottorista maxia, jolloin päädyin juurikin tuohon FJS600. Xciting 500 olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta kun laitettiin tekniset ominaisuudet yms. rinnakkain, niin sen verran kirkkaasti Honda tuon Kymcon peittosi, että nyt oli helppo suunnata ao. fillarin hakuun käytettyjen markkinoilta. Hetki tuossa sitten vierähtikin, ennen kuin löytyi se sopiva yksilö haluamassani budjettirajassa. Ja kun peli vielä koeajollakin osottautui ihan OK, niin kaupanteko tapahtui todella :) suin ja eipä tuo ole tässä muutaman vuoden aikana pettänytkän, toimii kuin sveitsiläinen käkikello 8)

Tuo valtiovalta per... vaan uhkasi noilla veroillaan, niin muutin vakuutukseni sitten minäkin seisonta-ajalliseksi ja Honda onkin tällä hetkellä liik.käytöstä poistettuna kustantaen vak.maksuissaan n. 5€/kk, koska kaskohan siinä on yhä voimassa, palo- ilkivalta- ja varkausvakuutusten muodossa. Ja jos sitten ajoon lähden, niin se maksaakin n. 40€/kk, mutta tässä pari viimeistä vuotta ollaan menty 2-3 tankillisella koko kausi, niin noita ajoja ei tod. ole kertynyt juuri nimeksikään, niin seisokoon nyt sitten. Jos tulee taas mieli ajella, niin onpahan peli tallissa jolla pääsee lenkille heti kun mieli tekee 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

mao

Kyllä ihmettelin itsekkin noita hintoja. Laskuriin otin nettimotosta vm -10 skootterin tiedot. Laskuri ei kyllä tunnistanut mopoa suoraan, vaan piti eritellä skootterin malli laskuriin. Olisiko siinä jokin ongelma? Täytyisi varmistaa olemalla yhteydessä if:iin.

Oletteko muuten huomannut että, if nostaa vakuutusmaksuja vuosittain ylöspäin, eli maksu suurenee vaikka bomukset kasvaa. Itsellä kävi niin, skoba oli ollut jo vuosia if:llä. Eräänä keväänä sitten heräsin tilanteeseen kun tutuistuin tarkemmin laskuun. Soitto virkailijalle, että mites se nyt näin menee? Selitteli vaikka mitä kasvaneista kustannuksista ym. Laskuri kuitenkin näytti edelleen hyvinkin edullista hintaa. Minä sitten virkailijalta, että miten saan tuon edullisemman hinnan? Virkailija sitten kakistelemaan, täytyisi poistaa rekisteristä ja rekisteröidä uudestaan sekä ottaa vakuutus uudelleen.
Totesin siihen että eikö riitä että käytän vakuutusta eri yhtiössä ja otan sitten uudestaan if:ltä. Virkailija meni ensin aivan hiljaiseksi ja alkoi sitten kakistelemaan, että niinhän se onnistuu. Ja niin tein, vakuutus muualle noin viikoksi ja sitten takaisin.

Hintaetu muihin yhtöihin on kyllä vieläkin melkoinen, joten en ole vaihtanut yhtiötä. Mieli kyllä tekisi.

arkia

Ei tainnut vakuutuksista olla kyse tässä viestiketjussa ::)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: arkia - 11.03.17 - klo:17:41
Ei tainnut vakuutuksista olla kyse tässä viestiketjussa ::)

Liittyy hyvinkin oleellisesti vaan asiaan jos/kun ollaan vaihtamassa vehkeitä moposta suurempiin, tulee bonukset yms. myös mukaan vak.kuvioihin 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

fudeisti

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni sanoisin aloittajalle, että osta ainakin 400 cm3 koneella oleva skootteri niin ei heti jää pieneksi. Itse kokeilin turhaan moposkootterin jälkeen kevariskootteria ja sehän jäi heti pieneksi. Sen jälkeen 400 cm3 Piaggio eikä ole tuntunut missään vaiheessa liian isolta. Kesällä ehkä vaihtuu moottoripyörään. Pitää kokeilla sekin.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 20.03.17 - klo:17:40
Itse kokeilin turhaan moposkootterin jälkeen kevariskootteria ja sehän jäi heti pieneksi. Sen jälkeen 400 cm3 Piaggio eikä ole tuntunut missään vaiheessa liian isolta.

No tätähän tuossa olen itsekin jo pariin kertaan yrittänyt ehdottaa, mutta... :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Partanen

Ei Hayabusakaan varmaan liian isolta tunnu? Ihan siitä kiinni mistä tykkää. Mulle riittää mopo, 200 kuutioinen, tai 278 kuutioinen. Ihan on tilanteesta ja määränpäästä kiinni.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 25.03.17 - klo:20:36
Ei Hayabusakaan varmaan liian isolta tunnu?

No skoottereiden tapauksessa sentään tuo runko on about sama ja vain se moottoriyksikkö on sitten suurempi tahi pienempi = ero isomman ja pienemmän välillä on käytännössä aika pieni esim. massan suhteen, vaikka sitten kulku ja varsinkin vääntö & käyttömukavuus -akselilla eroa jo onkin - tai olisihan se hajassakin sama juttu jos sitä tehtäisiin esim. 125cc, 250cc, 500cc... jne. eri kokoisina ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Partanen

Eihän sillä ole väliä paljonko on tehoa, vaan paljonko sitä voi käyttää. Ja kun on vähän tehoa, voi sitä mennä täysiä melkein aina.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

viisnelonen

Mulla on 125 cc isolla rungolla mutta en aja työmatka-ajoa eikä varsinaista touring käyttöäkään ole.
Enkä tunge moottoriteillekään ..  Uskon että monelle skodukuskille riittää 250 laite varsinkin kun käyttö on satunnaista kuten mulla.
Kuitenkin ajan päivittäin kun kelit on kohillaan  ja kurvit voi vetää yhtä tiukkaan  ::) kuin isommatkin, se homma on lähinnä kuskista kiinni ja   on iso osa ajamisen iloa  :)
Tuo luuloteltu tehontarvehan on mennyt  monilla autoilijoillakin aivan käsittämättömiin sfääreihin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 29.03.17 - klo:06:06
Ja kun on vähän tehoa, voi sitä mennä täysiä melkein aina.  ;)

Itse ainakin tykkään että aina on reservissä edes jotain jäljellä, oli baanana sitten Hki keskusta tai kesäinen moottoritie, kyydissä yksin työmatkalla tai vaikka kaksin viikonloppureissulla. Jyrkässäkin ylämäessä jos voi vielä kiihdyttää kuormasta huolimatta niin rupeaa olemaan tehoa riittävästi = ajomukavuus kohdillaan. Kaikki tuosta enempi rupeaakin olemaan sitten jo "liikaa" 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Partanen

#26
Niinpä. Me olemme erilaisia. Siksi en ymmärrä, että miksi pitää tyrkyttää toiselle isompaa kuin kuin hän itse tahtoo.  ;)

Sehän on parasta, kun voi konetta vinguttaa huolella. On se sitten skootteri, tai auto. Ja aina parempi, jos ei se herätä paheksuntaa muissa ihmisissä.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

fudeisti

Sen verran vielä haluan kommentoida, että jos 2-päällä ajelee niin sitten ainakin 400. Muuten kyllä kiihtyvyys on aika heikkoa. Tai jos haluaa odotella vauhdin nousemista ja hyytyä ylämäkiin, niin mikäpä siinä sitten. :D

Coastside

#28
Taajamassa ajaessa ei tehoilla ole merkitystä. Jos ehkä aikoo reissuille on siitä tietenkin hieman etua mutta enemmän itsetunnon kannalta. Tehoissa on se huono puoli että mitä enemmän sitä on sitä kovemmin se voi lähteä käsistä kun lähtee kuten sitä tapahtuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.03.17 - klo:16:10
Tehoissa on se huono puoli että mitä enemmän sitä on sitä kovemmin se voi lähteä käsistä kun lähtee kuten sitä tapahtuu.

No mikäs huono juttu tämä sitten muka on? Se on vaan tervettä järkeä kun tietää että jalkojen välissä on enempi potkua kuin mitä kuski uskaltaa siimaa kiristää ;D Tai näin ne isot pojat ovat sanoneet, itselle riittää maltillisempikin. Mutta jos nyt vrt. vaikka tuohon autoonkin, niin aika harvoin sitä tulee lusikkaa pohjaan survottua, vaikka 130hv pitäisi kuulemma tuosta 1.6dCi irrota. Mutta taas toisaalta tuon auton kun asettelee tuon kok.massaltaan 1700kg as.vaunumme eteen, niin oletan että joka ainut hirnuva tulee kyllä tarpeeseen 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08