Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

Variin olisi hyvä tehdä ilmanotto puhtaasta ilmavirrasta. Koetan tehdä muottia ja hiilikuidusta tehdä sen. Muovilevystä voi myös taivutella. Lohkon osia voi sinkkimaalilla suojata.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kaikki kura lentää mulla siihen putken pätkään ja ilmeisesti menee variin siitä. jotaki täytyis kehitellä..en oikein tiedä imeekö se variaattorin tuuletin vai ilmavirran voimallako toi ilmanvaihto tuolla varikopassa toimii? jos se tuuletin tekee jotaki vois ehkä imuriputkella tms vetää se sinne katteiden alle.

Coastside

#842
Fillariin tein lokareiden tukirautoihin nivelet jotta saa säädettyä ulommas ettei lumi tuki. Sitten kesällä lähelle. Outoa ettei ole näkynyt. Kaksinkertaisen asennusnauhan päälle liimasukkaa ja reijät pulteille. Siisti ja ruostumaton. Muovissa reijät ovat niin tiukat ettei pultit löysty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#843
Yllätti -7 pakkanen. Kädessä oli kevyesti topatut hanskat ja kahvatumput ja kahvalämppäri päällä.  Käsiä palelsi silti! Edellisinä talvina olen pärjännyt rukkasilla noissa pakkasissa. Osasyy oli se että lampun kotelosta pääsee puhaltamaan ilmaa tumppuun. Pitää tukkia se jotenkin.

Bensan kulutus on sama kuin kesällä 3 litraa sadalle. Käsi ja jalkasuojat kompensoi sen minkä nastakumit lisäävät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla on ollu nyt taukoa. -4-9 välillä sahaa toi pakkanen ja kylmä tuuli. 20km varmaan menisi mutta ei 30 joka pitäisi kyetä.

joni_k



pisti silmään. tälleen se variaattorin ja ilmanputsarin putki pitäisi kiinalaisissakin olla ettei imis kaikkia vesiä.

Coastside

#846
Laitoin kopan saumaan vaseliinia kun tiivistettä ei ole. Ettei kuravettä mene läpi. Rattaisiin ja akseleille öljyä koska vaseliini jarraa.

Jalan kytkin veetuili muttei veden vuoksi vaan oli jäänyt prikka pois joka pitää sen nipussa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

avaruuspeitettä kun niin tuolla ensiapukurssilla kehuvat että on lämmin niin onko se oikeesti lämmin? siis hohkaa lämpöä takaisin? mietin että ei kukaan vaatteita ole siitä tehnyt jos kerran on niin lämmintä.. siitä vois ommella vaikka paidan takin alle ja sukat..täytyy mietiskellä asiaa..mun sisko osaa ommella ja koneita löytyy ties kuinka.. ;D

Coastside

#848
Hommaa sitä tuulilasipeitettä. Vaahtolevyä jossa on folio. Ohutta muttei tunnu jää käteen se välissä. Nyt minulla on sellainen levy takin alla etupuolella. Oli satulankin päällä. Kiiltävän alumiinin lämpöheijastus on 95 %

Se avaruushuopa on rapisevaa muovia joka ei kestä kauaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Miinus 10 pakkasessa toppahanska muuten riitti fillarilla, mutta peukaloa palelsi. Se kaipaa lisäeristettä. Koetan myös skoden tumppuja josko toimisi?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kokeilen skoden pohjaan kuraläppää joka ehkä suojaa moottoria etupyörän kuraryöpyiltä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla on ollu toi kuraläppä pohjassa jo vuosia. ehdoton.

Coastside

#852
Tein miltei maahan yltävän vaahtolevystä kun kumia ei ollut. Kiinnitin asennusnauhalla joka kaksinkerroin levy välissä. Kestää ottaa iskua. Samasta levystä tein etuaukkoon miltei kokonaan peittävän. Kura ei sitäkään kautta pääse sotkemaan. Lampun kotelon päät tukin ohuesta muovipussista tehdyillä mytyillä jottei tumppuihin tuule.

Keulan väljät pois niin ajettavuus koheni selvästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla on pleksistä väännetty. ei nyt ihan maahan saakka ulotu ja pystyy vielä kanttaamaan ettei rohise asfalttia vasten ;D

A_sentaja

Katselin tuossa enduropoikien harjoittelua päitsiä varten, ja huomioni kiinnittyi miten hyvin on konehuone suojattu pöllyävältä lumelta ja moskalta. Nippusitellä ohuet foamilevyt muottonleikattuna molemminpuolin runkoa, taidan apinoida omaan kulkineeseen tuon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...