Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Downtownin penkki jumissa

Aloittaja Kymcomies, 30.12.14 - klo:15:17

« edellinen - seuraava »

Palosella

#15
Tässä kuvei:







Eli molemmista lukoista menee omat vaijerit etukatteen alle. Siellä oli jossain kohtaa y-haara, ja virtalukolle menee yksi vaijeri. Jos intoa riittää, voi etukatteen purkaa pois ja katsoa, onko vaijeri kiinni siinä y-haarassa. Toki ensin kannattaa yrittää oikeanpuoleisen takaiskarin kolosta kääntää tuota vipua, mihin vaijerikin tulee kiinni.

Ja edittiä taas: Mulla on vuosimallia 2010.

Tarkoitatko Konenikkari tätä ääntä? kyllä mullakin kuuluu "Naps" kun avaimesta kääntää, siellä on joku jousi tms. joka työntää penkkiä vähän ylöspäin, ettei tarvitse penkkiä avattaessa samalla kääntää avaimesta ja nostaa penkkiä ylös. Videolla se kuuluu:



konenikkari

Kiitos Palosella hyvistä kuvista ja asiaa valaisevista kommenteista.
Kymcomies taitaa palata asiaan tuonnempana  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kymcomies

Kiitokset veljellisestä avusta! Aloitan askartelun uudenvuoden jälkeen ja kerron kuinka homma eteni. Jotakin sielä kuitenkin toimi, koska vasen puoli aukesi. Oikea on vaan jumissa, lieneekö vaijeri venynyt tai ottanut jostakin damagea. Huonolla tuurilla oikean puolen lukkomekanismiin on jäänyt jotakin väliin ja sen takia ryppyilee. Raportoin teille ennen loppiaista, kuinka paljon vahinko onnistuin saamaan aikaiseksi.

ps. Mets in valo on muuten sitten kytköksissä oikeaan lukkomekanismiin, jos tästä nyt jotakin iloa joku saa.

pss. mitä kaikkea saa rikki istuimesta yms, jos käyttää väkivaltaa ja brutalia voimaa penkin aukaisemiseksi, viitsiikö joku dt:n omistaja vilkaista vielä sitä ( JOS EI SIIS SORKKIMINEN ONNISTU JA PALAA HIHAT) !)

Onneksi kaveri lupasi tulla mukaan talkoisiin, sillä ei ole peukalo keskellä kämmentä ja hermotkin on kuin naudalla... toisin kun allekirjoitaneella.

Hyvää loppuvuotta skoboveljet ja -siskot ja vielä parempaa uutta vuotta!

konenikkari

Kiitos, Ehkä onnistumme myös vuonna 2015  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Raota penkkiä aukeavalta puolelta ja tunge esim. kossupullo kiilaksi.
Aika helposti aukeaa ehkä vaijerin kiinnikkeestä vetämällä jos käsi mahtuu.

konenikkari

Kyseinen kymco on varsin ripeä ..
etenijä arkipäivän liikenteessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

#21
Juu kyllä tuolla pääsee ripeästi liikkumaan vaikka ison kokoiselta tuntuukin 300cc moottorille. Kyllä sillä ylinopeussakonkin saa helposti  ::) Huiput mun alla pleksinjatkon kanssa mittariin 140, oikeaa nopeutta 130.

Laitoin Kymcomiehelle yksityisviestillä sen huoltomanuaalin niin ei tarvitse arvailla, mistä mikäkin on kiinni.

Ja helkama, väkivaltaa ei kannata käyttää eikä siitä 2cm raosta hirveästi pääse tekemään eikä varsinkaan sitä lukkoa avaamaan. Se kun on siellä satulakotelon alapuolella. Eli ulkokautta sinne pitäisi päästä.

helkama sc-r

5 cm rako voisi riittää, pitkä penkki joustaa varmaan helposti, eikä siitä miksikään mene.

konenikkari

Kiitos "Palosella" osallistumisesta ja loistavista kuvista  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

"Hyvää loppuvuotta skoboveljet ja -siskot ja vielä parempaa uutta vuotta!"
Kuin myös sinnepäin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Kun ei se riitä. Kyllä se penkki varmasti joustaa vaikka kuinka mutta lukkoa ei saa sisäpuolelta auki, usko jo. Satulakaukalon ulkopuolella on se lukko ja vaijerin pää mitä nyt tarvitaan. helkamassa varmaan penkin saa auki melkein millä vaan, sen uskon, mutta tässä on vähän eri asia. Hyvät uudet vuodet täältä myös :) toki mielelläni autan sen mitä pystyn ,ettei kalliisiin huoltoihin tartte viedä ;)

pekpel

Pöllöön jo InsOmnia lisäsi katteitten alle ylimääräisen "vetonarun" joka on penkin lukon aukasumekanismissa kiinni, ihan vaan sen takia jos tuo oma avaussysteemi pettää.
Tuohon ylimääräiseen pääsee käsiksi kun avaa yhden kateruuvin ruuvin, hiukan raottaa katetta ja vot.. siitä saa nypättyä satulan auki..
Ei varmasti ole vaikea lisätä näihin toisiinkin skoottereihin ihan varoiksi...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 31.12.14 - klo:17:34
Kyllä se penkki varmasti joustaa vaikka kuinka mutta lukkoa ei saa sisäpuolelta auki, usko jo. Satulakaukalon ulkopuolella on se lukko ja vaijerin pää mitä nyt tarvitaan.

En kyllä usko, jos mopedi on palosellan kuvien mukainen, vai puuttuuko satulakaukalon osa lukkojen päältä.

pekpel

Koko satulakaukalo on pois noissa kuvissa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Palosella

#29
Juu satulakaukalo on kuvissa pois ja on pyörässä kiinni ollessaan 4kpl muttereilla ja 2kpl pulteilla kiinni. Siinä kaukalossa on lukkojen kohdalla vaan sen penkissä olevien hakasten kokoinen kolo. Otin vaan kaukalon kuvia varten irti, että lukkojen toimintaperiaatteen näkee. Videolla vilahtaa vähän, millainen satulan alunen on pyörä niputettuna.

Edit: se pekpelin ehdottama naru olis kova sana. Niitä tarttee vaan laittaa kaks, molemmille puolille. Pääsee helpommalla jatkossa jos jymähtää penkki kiinni tai vaijeri poikki :)