Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly 50 käynnistysvaikeudet kostealla

Aloittaja flyby, 21.12.17 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

flyby

Netin laskurilla just laskin ni sen haastavimman 0C 100% kosteuden ilman lämmittäminen vaivaiset 4 astetta tiputtaa tuloilman kosteusprosentin alle kriittisen 80%. Eli kyllä melkein veikkaisin että jostain pakoputken läheltä imettynä moinen kuivuminen ilmalle tapahtuisi? Lähelläkään tällä ei tietenkään olla sitä että kaasari saisi niin paljon lämpöä että kurkku pysyisi plusasteilla. Mutta se ei olekaan tarpeen, riittää että tuloilmassa on alle 80% kosteus.

Plus, vähän alkanut kiinnostaa kokeilla toimisko moinen säätö, taidan mennä motonettiin! :)

konenikkari

Jäätyminen tapahtuu yleensä luistin tai kaasuläpän seutuvilla,
liimaa/liitä sieheen kohtaan moottorikelkoissa käytetty peukalon lämmitin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

flyby

#32
Mä luulen että kaasarin itsensä lämmittäminen on tuhoon tuomittu, netin mukaan kurkussa lämpötila voi tippua jopa 50 astetta. Aika paljon tehoa vaatisi pitää moinen aina plussalla. Helpompaa veikkaan olisi sen tuloilman lämmittäminen sen muutaman asteen mikä tiputtaa suhteellisen kosteuden halutuksi.

konenikkari

#33
Mielenkiintoista olisi tietää, miten esim. kevytlentokoneissa, joissa oli volkkarin kaasutin koneita,
estettiin kaasuttimen jäätyminen talvella/keväällä/syksyllä.
Noissa, jos missä uskoisin, että on ollut luotettava kaasuttimen lämmitys  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

flyby

Sen jälkeen kun tuossa keksin tuon pakoputkelta ilman imemisen ni löysin myös tällaisen wikipedia-artikkelin: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carburetor_heat

Eli totta tosiaan, ovat esim. pienkone ilmailussa ottaneet tuloilmaa pakopuolelta, tarkemmin sanottuna heti pyttyjen vierestä siitä mistä ohjataan pakokaasut ulos. Siellä takuulla tarpeeksi lämmintä, mutta jos uskon omia laskuja ni ihan pakoputkeltakin luulisi muutaman asteen ilman lämmityksen saavan. Pitää ostaa tarpeeksi pitkä putki testailuihin :)

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.03.19 - klo:17:09
Mielenkiintoista olisi tietää, miten esim. kevytlentokoneissa, joissa oli volkkarin kaasutin koneita,
estettiin kaasuttimen jäätyminen talvella/keväällä/syksyllä.
Noissa, jos missä uskoisin, että on ollut luotettava kaasuttimen lämmitys  ;D
Tuossahan se VW/Limbach/Sauer/Hapi/Rewmaster oli myös yksi ratkaisu niin että pakoputkesta otetaan pakokaasua ohutta putkea pitkin joka on taas kiinni imusarjassa. Samaan tapaan kuin kuplan imusarjassa. Osassa pakoputken/käyrän päälle tehty kammio josta imu-ilma otetaan.
Imuilman esilämmitys on paras ratkaisu vaikka olen tarjonnut noita lämmitysvastuksia ratkaisuksi.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Kurkun bakeliitin korvaaminen alumiinisella talveksi, on helpoin keino estää jäätä. Kun vielä koteloi kaasarin ja johtaa lämmintä ilmaa sille, on riittävä lämmitys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04