Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggioon lisää huippunopeutta?

Aloittaja wilpertti, 23.07.09 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

wilpertti

Mites tälläsen Piaggion huippunopeuden saisi nousemaan yli 80km/h?
Ei meinaa jaksaa nousta mäkiä ja kiihtyvyyskin on heikkoa.

Hiiri

mikäs piaggio on kyseessä?ainahan kannattaa kiihtyvyyden osalta ainakin eripainoisten variaattorirullien kanssa kokeilla.ja huippunopeuteen voisi auttaa prikan poisto tai variaattorin holkin sorvaaminen pari milliä lyhyemmäksi mitä ite olen miettinyt tehtäväksi.täytyy vaan hommata sellainen toinen varalle jos ei toimi hyvin.kulkee kyllä sen 95km/h mutta voisi vähän kovempaakin mennä.

Mika
Vespa Sprint 150 -71,Vespa Sprint Veloce -76,Yamaha Majesty 250 / Suomen Skoottericlubi

Midland

Siis ei kai nyt mp-skoottereita sentään ole rajoitettu tehtaan toimesta, miksi ihmeessä olisi? Holkeilla yms. tarkoitan siis. Eihän niillä ole lain puolesta nitään rakenteellista nopeutta.

Coastside

Tehot kannattaisi mitata kiihdytyskokeella ja verrata muiden saamiin lukemiin. Se kertoisi jotain ja rullien vaihdolla kokeilla muuttaako se mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Ei ole mutta kai valmistajat ns näin haluavat sitten "turvata" asiakkaansa ajon ja oman ahterinsa syytteiltä etteivät skootterin ajo-ominaisuudet/jarrut ym riitä kovempiin nopeuksiin, tai rajoittaa tehoja jottei tulisi liiaallista rasitusta koneelle joka ei kestä kaikkea tehoa mitä koneella olisi annettavaa. Jos siis holkkeja ym löytyy. Onhan autoissakin täysin samaa. Focus RS esimerkkinä, sen vääntökäyrää on rajoitettu ohjelmistolla varmaan noin puoleen koneen todellisesta potenttiaalista jottei hajottaisi laatikoita tai jotteivat ajo-ominaisuudet kärsisi kun kyseessä vain etuveto.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Coastside

Ei näistä saa konetta rikkovia tehoja ilma suuria muutoksia kierrosnopeudessa ja puristussuhteessa ja sittenkin vain käyttöikä lyhenee, jos pysyy kohduutessa.

Siksi tehot otetaan kuutioista eikä viriasteesta, jottei joudu usein remppaamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04