Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Xsitting 500 volahtaa

Aloittaja mesemies49, 13.06.12 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

kaahonen

Pistin kyselyä mihin ne sitä rasvaa työntää. Kyselin toisessa ketjussa malossin kytkimen kokemuksista, mutta ilmeisesti ei hirveesti ole kokemuksia. Enivei ongelma on mielestäni kellossa ei kytkin kengissä, eli kelloon pitäisi saada reiät jotta se tuulettumaan kunnolla tai sitten märkäkytkin.
Ei mopolla mahottomia

pekpel

Kylläpä luulen että se ongelma on toisiinsa jotenkin sopimattomista pinnoista johtuva summa kiukuttelu sopivalla lämpötilalla höystettynä.
Joten voi auttaa jos toista tai useampaa asiaa muuttaa..

Tuota kellon reiitystä on tehty, se keventää ja viilentää kelloa, on kuulemma hankalaa saada tasapainoon jos ihan ite porailee, reiät ei lisäksi saisi olla "linjassa" vaan sopivasti limittäin niin että palat kuluisivat tasaisesti.

Olisiko mahdoton ajatus mennä siitä missä on aita matalin ja kokeilla ?
Jospa kykinpalojen kitkapintaan tekisi vinoja uria esim. 1,5 cm välein vaikka rautasahan terällä ?
Sellasia matalia, 1-2mm syviä..

Teorisoiden pintapaine kasvaisi ja urat viilentäisivät pintoja. Eli samaa asiaa tekisivät mitä reiät kellossakin..
Urien määrä ja syvyys ja leveys ja kulma palaan nähden olisikin sitten ihan kokeilua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

lehtijussi

Mistän sekin johtuu... kun syksyllä loppui volahtelu kelien kylmetessä, eikä sen koommin ole volissu. ...Ihan itekseen on hän päättäny olla ruikuttamatta. :o
No en valita itekään, tätä Xsitingi-tädin mykkäkoulua. 8)

pekpel

Eli osat kuluivat toisiinsa sopivaksi..
Jospa tuo volahtelu on vain merkki uusista osista, eikö uudet jarrupalatkin joskus tee noin ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.06.13 - klo:10:09
Eli osat kuluivat toisiinsa sopivaksi..
Jospa tuo volahtelu on vain merkki uusista osista, eikö uudet jarrupalatkin joskus tee noin ??

oisko noin mulla 23tkm ajettu ja alkuperäinen kytkin joka volahtelee ;-D
Ei mopolla mahottomia

Partanen

#35
Kaveri oli vähän "kurittanut" kytkintä, pitämällä skootteria jarrulla paikallaan, ja vääntämällä samalla kaasua. Oli ääntely vähentynyt, ellei jopa loppunut ainakin toistaiseksi. (Sama se oli Vespan vinkuvassa takajarrussa, kun pari kertaa kunnolla jarrutti, niin vinkuminen loppui) Se että kytkinkengät lasittuu, voisi olla merkki siitä että ne eivät pääse kulumaan, ja ovat tavallaan liian kevyellä käytöllä normaaliajossa. Liikaa ei kannata kytkintä luistattaa, ettei pala paikat. Ajaa luistattamisen jälkeen lenkin, tai käyttää ainakin tyhjäkäyntiä jonkin aikaa, että pääsee kytkin tuulettumaan ja jäähtymään.

Silläpä nimim. "pekpel":in idea urittaa kytkinkenkien kitkamateriaalia voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Kunhan jollain varmistaa, että jokainen kytkinkenkä on työstämisen jälkeen saman painoinen, eivätkä siten aiheuta epätasapainoa vinhasti pyörivään kytkimeen. Kun kitkamateriaalin pinta-ala vähenee, voisi kuluminen lisääntyä sillä tavoin sopivasti, että lasittuminen vähenee tai loppuu.

Korjaus klo 23.59: kirjoitusvihre korjattu.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Zurg

Moi!

Kuten jo tuolla toisessa ketjussa mainitsin niin tuli tilattua Dr. Pulleyn kello ja äänet ja värinät loppuivat siihen paikkaan! Kallishan tuo oli muttei enää (ainakaan toistaiseksi) tarvitse häpeillä liikennevaloissa. Erona vakiokelloon tuossa on lähinnä nimellisesti 'lämpörivoitettu' ulkopinta ja hieman erimalliset aukot. Huvittava yksityiskohta on että Gyntheriltä tilattu viriosa on 'Made in Taiwan'!

Jos tuo ei pitemmän päälle auta niin hyllyssä odottaa Malossin maxi-fly kykin!

pekpel

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 10.06.13 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.06.13 - klo:10:09
Eli osat kuluivat toisiinsa sopivaksi..
Jospa tuo volahtelu on vain merkki uusista osista, eikö uudet jarrupalatkin joskus tee noin ??

oisko noin mulla 23tkm ajettu ja alkuperäinen kytkin joka volahtelee ;-D
Anna sille volisijalle smirgelipaperii, ei sitä tavis hiomapaperia, nummero 100 kunnolla
Molemmat pinnat reilusti mataksi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Kyllä niitä pintoja on tietääkseni kaverin Xsittingissä hangattu moneen kertaan. Jossain vaiheessa alkaa sitten ääntely.

Kuten nimim. "Zurg":in raportista voimme päätellä, on alkuperäinen kytkinkello sen mallinen, että antaa ääntä, eli "soi" kun värähtelee.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Ei olis ihme että itse kytkinkello olis materiaaliltaan millin verran väärään suuntaan ja alkaa siksi soimaan kuin kirkonkello konsanaan..
Kiinamopoissahan on se vahvikepanta siinä kykinkellossa joka estää moisen ääni-ilmiön, itellä oli sellainen versio jossa tuo panta oli hieman löysällä ja ääni liikkeellelähtiessä oli karmea..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Zurg

No niin nyt on tullut ajeltua kolme tonnia tohtori pulleyn kellollla ja voin ilokseni sanoa ettei mölise vieläkään (sormet ristissä).  ;D

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Zurg - 06.08.13 - klo:16:45
No niin nyt on tullut ajeltua kolme tonnia tohtori pulleyn kellollla ja voin ilokseni sanoa ettei mölise vieläkään (sormet ristissä).  ;D

Niin oliko vain kello vaihdettu? Vieläkö toimii ilman mölinöitä?
Ei mopolla mahottomia

Zurg

Sori etten vastannut aikaisemmin...eli ainoastaan kello vaihdettu 4200 kilsaa sitten eikä kertaakaan ole vikissyt!

kaahonen

Paljonko kilsoja kokonaisuudessaan mopossa?

Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 2

Ei mopolla mahottomia

Zurg

16 tonnia pamahti juuri rikki!