Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kytkinkellon irroitus

Aloittaja XEVO400, 20.01.14 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

XEVO400

Onkohan kukaan joutunut painimaan kytkinkellon irrotuksen kanssa, kun hajotuskuvien ja YouTubesta löytyvien videoidenkin mukaan sen pitäisi lähteä ihan vetämällä irti (siellä on tietty rihlaus joka estää sitä pyörimästä akselilla). Ilmeisesti tämä sama variaattori on aika monessa 400-500 cc Piaggion ja oheismerkkien vetopuolella. Uskaltaisikohan tuossa käyttää jotain ulosvetäjää ilman että tuo kytkin kello vaurioituu, koska sen pitäisi olla aika tarkkaan mitoissa.

Variaattorin etulautaset purin jo ja kun sormella tunnustelee pintaa jossa hihna kyhnyttää, on siinä pientä kulumaa havaittavissa. Onko tästä kellään käsitystä, minkä verran saa olla ennen kuin menee lautaset vaihtoon.

Entäpä miksi joissain samanlaisissa variaattoreissa on Dr Pulleyt ja itseltä löytyi liukurullat, mikähän näiden ero mahtaa olla? Mopeti on siis Xevo 400

Taas jelpistä etukäteen kiitellen

XEVO400

No, kytkinkello sitten lähti järeällä ulosvetäjällä, taisi kyllä mennä vähän kupille. Täytyy koittaa saako sen palautettua vai pitääkö lähestyä ystävällistä osakauppiasta. Ilmeisesti hyvä laittaa pikkusipaisu jotain voitelevaa tuohon booriin jotta seuraava sen vähän helpommalla saisi irti.

Coastside

#2
Kuumentaminen olisi ehkä auttanut? Se väljentää reikää sen verran että irroitusvoima pienee. Akseli ei laajene yhtä paljon jos sen suojaa liekiltä märällä kääreellä.

Kellon voi ehkä oikaista vetämällä sen paksua teräslevyä vasten pultilla ja mutterilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jk_single

Dr Pulli liukupainoilla saa vähän parempi kihtyvyys mutta ei lisää kierroksia "normiajoissa", jos eivät ole kovin paljon kevyempiä kun alkuperäiset rullat. Sitten kestävät huomattavan paljon paremmin kun rullat.

Variaattorille on olemassa vaihtoraja kulumiselle, viivotinta vasten mitataan pinnan suoruutta.

http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Xevo/Xevo%20400%20Workshop%20Manual.pdf
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

XEVO400

Joo, kiitos taas avuista. Kyllä me lämmölläkin yritettiin, sitten lämmöllä ja ulosvetimellä mutta oli tajuttoman tiukassa. Lopupeleissä oli pakko kaivaa järeä ulosveturi esiin, silläkin se tuli paukkuen ulos, ei mitenkään nätisti. Alko epäilyttään, onkohan tuota remeliä ikinä vaihdettukkaan. Ajattelin kanssa että kyllä tuota kelloa varmaan saa rutisteltua vähän takaisin. Siinä pitää vaan olla tarkkana että se pysyy suorana.