Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet renkaat Vespaan

Aloittaja pasi61, 31.03.15 - klo:08:10

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 01.06.21 - klo:09:37Laitoin tänä keväänä uudet Michelin S83 renkaat PX:ään. Saa nähdä kauanko niillä ajaa. Oman kirjanpidon mukaan edellisen takarenkaan olin vaihtanut 2000km aiemmin. Joskus pääsin muistaakseni 2600km, kun vaihdoin renkaat edestä taakse ja takaa eteen sopivassa kohtaa kulumista. Aika vähän tulee tolla ajettua, mutta saisi kai se rengas vähän pidempäänkin kestää. Mutta ehkä ei saada riittävästi pitoa, jos kumia muutetaan kovemmaksi.
Onko Partaselle kertynyt minkälaiset kokemukset S83 renkaasta? Mulla nyt toista kesää nämä CS125:ssa käytössä ja tyytyväinen olen ollut etenkin soralla, mutta eihän tuolla pelillä kilometrejä tule kuin muutamia satoja kesään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Joo mulla siis aina ollu tossa PX:ssä S83 renkaat. Eli aika nopeasti ne kuluu, mutta on hienot. Pito riittävä, paitsi kerran pääsi yllättämään miten herkästi kulunut eturengas nousi veden päälle sadekelillä. Ei ihan hirveästi tule mulla ajoa, niin ei tällä hetkellä haittaa heikko kulutuskestävyys. Pitää vaan jossain vaiheessa siirtää eturengas taakse ja takarengas eteen. Edessä kun ei rengas kulu niin nopeasti, niin saa enemmän kilsoja renkaalle sillä keinoin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Valmistajahan kehuu pitoa myös märällä, mutta niihän ne aina. Itsellä ei kauheasti ole kokemusta näistä klassikkorenkaista eli varovasti tullut kyllä ajeltua, mutta sopii hienosti näihin vanhempiin vehkeisiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Uskon, että mulla ote tiehen katosi ihan vaan siksi, että rengas oli kulunut. Laillinen se oli, mutta ei enää turvallinen sadekelille. Mitään vahinkoa ei syntynyt, mutta sen tunsi, että eturengas menetti hetkeksi pitonsa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Talviajo opetti että ohjaus kevenee kun pito vähenee. On hyvä ravistella ohjausta saada tuntumaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Siirsin Vespanrengas"dilemman" kevääseen

Vespa viety 2 asteen helteessä talviuneen.
Vasta kun olin perillä, satoi lunta. Tosin ei kauaa 😉
Mietin ajellessa että "onkohan näät tummat kohdat mustaa jäätä vai kosteutta?" mutta en koittanut asiaa. Mietin lämmyääköhän pitämättömänkylmät kumit ajaessa, ja muistin perillä koittaa tassulla: Takarengas selvästi kättä lämpimämpi, mutta eturengas kylmempi. hmm...

Akussa kotona mitattuna 12,7 volttia joten se ainakin on hyväs hapessa. Ja itsekin aika hyvässä, käytännössä lasketteluvaatteet päällä, mutta tuunasin lämminvesipullolla massun kohdal varuistusta. Ja polkasin pari minuuttia kuntopyörällä ennen keikkaa jotta veri kiertää jäsenissä.

"sä näytät iha Jope Ruonansuulta"

https://youtu.be/pcCBD3pHn94

konenikkari

 :D Onko osoite ensimmäinen petäjä ensimmäinen oksa vielä voimassa :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)