Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.

Aloittaja masiina, 19.08.16 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

masiina

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.04.17 - klo:17:07
O-rengas kannentiivisteessä ei saa olla liimaa.

juu,ei ole liimaa laitettu.tuo on jotain muuta moskaa.uskaltaako tuota kantta vielä laittaa?ja onko tiivisteillä laatueroja paljonkin?

konenikkari

#91
Tuskin kannessa mitään vikaa on, kunhan puhdistat huolellisesti,
ja pistät uuden tuon sisemmän tiivisteen.
Sisempi tiiviste näyttää luonnottoman paksulta.
Joissain tarvikesarjoissa on ollut kaksi eripaksuista, ja tuo on ilmeisesti se väärä, tuohon kanteen.
Kiitos hyvistä kuvista  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#92
Kuvan sisemmän tiivisteen oikeassa puolisessa reunassa on tummentumaa. Olisiko vuotanut.? Kannen suoruus olisi hyvä tarkistaa ja tasoittaa hakkausjälkiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

#93
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.04.17 - klo:17:27
Tuskin kannessa mitään vikaa on, kunhan puhdistat huolellisesti,
ja pistät uuden tuon sisemmän tiivisteen.
Sisempi tiiviste näyttää luonnottoman paksulta.
Joissain tarvikesarjoissa on ollut kaksi eripaksuista, ja tuo on ilmeisesti se väärä, tuohon kanteen.
Kiitos hyvistä kuvista  :D

muistan että tiiviste oli jotenkin hankala asentaa,tuli kyllä pyttysarjan mukana.nyt tilasin tekantilta uuden,katsotaan miten se istuu.tai sitten kansi on ollut liian kireällä,ja tiiviste on liiskaantunut väliin?toisaalta tuo ulompi tiiviste on täysin ehjä....

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.17 - klo:17:37
Kuvan sisemmän tiivisteen oikeassa puolisessa reunassa on tummentumaa. Olisiko vuotanut.? Kannen suoruus olisi hyvä tarkistaa ja tasoittaa hakkausjälkiä.

hieraisin vähän vesihiomapaperilla,hakkaumat tasoittui helposti.nyt ihmetyttää tosiaan se että mistä vuoto saanut alkunsa,tai sitten tiiviste oli alkujaan jo väärän kokoinen niinkuin nikkari mainitsi.

edit:tuli vastaan joku kuva missä tuo tiiviste on urassa aivan niinkuin ulompikin.nyt epäilyttää tosiaan että pytyn mukana tuli liian paksu tiiviste.se on levinnyt reunojen yli.....

masiina

nyt roxi toimii taas  ;Dkyllä on ihan eri näköinen ja kokoinen uusi tiiviste verrattuna vanhaan.on yhtä paksu kuin se ulkokehän tiiviste.yllättävän kauanhan tuo toimi ennen keittämistä.nyt ollaan taas paljon (jälki)-viisaampia,esim.miksi sammui välillä risteyksiin ja söi tulppia.nyt lähtee taas kerta polkasulla tai startista.ajoin koneen kuumaksi eikä ongelmia vedenkierron kanssa.tulo/paluu letkut kuumana,eikä varoitus valo syty.ja nyt käy taas tyhjäkäyntiäkin.nyt kun saisi jostain vielä halvalla uuden takakumin :)

masiina

tuli vaihdettua jarrupalat/nesteet eteen sekä taakse.ei tarvinnut edes ilmata kun ei anatnut säiliön tyhjetä.takapalat/satula lähtee ilman renkaan irroitusta,vaikka aluksi silmämääräisesti näytti että ottaa satula vanteeseen kiinni.kunnon putsaus ja jarrutahnat liukupinnoille.

masiina

jaahas,ei taida nuo vesipumput olla kovin pitkäikäisiä.alko taas ylikuumenemaan ja poltti kannentiivisteitä.ekalla kerralla jäi huomaamatta kun oli piuha lähteny irti lämpöanturista,joka sitten loppujenlopuksi suli.laitoin uuden tiivisteen ja uuden anturin.vesipumpun silmämääräinen tarkastus:pyörii.uusi yritys ja taas keitto/tiiviste poikki. nyt kun rupesin tarkemmin tutkimaan niin näytti siltä että tyhjäkaynnillä paisarissa kävi virtausta,mutta kun antoi jengaa niin näytti virtaus loppuvan.otin tuon vesipumpun tarkempaan syyniin ja stefahan siellä on vuotanut,näyttää pieni tippavuoto riittävän.klappiakin on(laakereissa)mopo toimi koko kesän moitteetta välillä reilun 60km yhtäjaksoista laulatusta myöden.ekaa kertaa kun uusin vesipumpun siitä tuli todella "jämäkkä",eli kulumalla on nyt kulunut nuo osat.lähinnä stefa ja laakerit.nyt onkin sellanen dilemma:

1:miksi vesi kiersi tyhjäkäynnillä muttei kierroksilla?voiko pieni vuoto aiheuttaa(siipipyörästä pystyi pyörittämään koko konetta,kokeilin,eli ei akseli vikoja.
2.uusi anturi on mallia lyhyt,miksi sytyttää melkein heti punavalon kun mopoa käyttää?johtuuko taas tuosta vuodosta?vai pitääkö olla pitkä anturi?onko lyhkänen tarkotettu termarilla olevaan?mulla termari irti.(syyläri/letkut kuumia joten tyhjäkäynnillä neste kiersi)
3.nyt uusin kaikki vesipumpun osat ja uusi tiiviste on paikallaan.jos punavalo taas syttyy heti niin epäilenkö anturia vai ylikuumenemista?
4.kun uudet nesteet laitetaan,onko parempi lähtä heti ajelemaan(korkki kiinni vai auki?)jotta vesipumppu pyörii täysillä vai riittääkö tyhjäkäynti "ilmaamaan"järjestelmän?

se hyvä puoli tässä on että joka kerralla on vesi kastellut tulpan ja meno loppunut siihen,pytty ja mäntä on säilynyt ehjänä,nytkin lähtee yhdellä polkaisulla käyntiin ja ottaa normisti kiekkaa.

Coastside

Mittaa niitä lämpöjä muuten niin näet missä lämmössä varoittaa. IR mittari kannattaa hankkia. Muuten tuntematta laitetta en osaa sanoa syitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.12.17 - klo:17:29
Mittaa niitä lämpöjä muuten niin näet missä lämmössä varoittaa. IR mittari kannattaa hankkia. Muuten tuntematta laitetta en osaa sanoa syitä.

se pitkä anturi alkoi varoittamaan vasta sitten kun oli oikeasti aihetta,eli kun kannen tiiviste jo falskasi.eilen kun koekäytin mopon ihan kuumaksi,paloi varoitusvalo kokoajan.tänään tarkistin kannentiivisteen niin täysin ehjä.kunhan tuo uusi pumppu saapuu ja saan taas soossit sisään täytyy katsoa alkaako taas minuutin jälkeen palamaan.jos näin käy niin kone seis ja laitan toisen anturin tilaukseen.tuo kiinnostaa nyt eniten miten varmistetaan nesteen kiertoon lähtö uudelleen täytön jälkeen,ilmeisesti paisariiin kurkkimalla ja tunnustelemalla letkuja/syyläriä?jätin muuten varmuudeksi vielä letkut kiinnittämättä kannesta kaasariin,nyt heittää lenkin vain kannen kautta.

Coastside

On hyvä varmistaa että paikat on tiiviit. Jos kuivaan vesitilaan tulee pakokaasun hajua se kertoo vuodosta. Kaasu vesitilassa sotkee nesteenkiertoa ja tulos on palanut tiiviste. Pieni vuoto on hankala huomata. Sen voisi paineilmalla kokeilla. Tulpan reijästä painetta ja kuuntelee missä pihisee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Kannentiiviste toki asennettuna ilman mitään silikooneja uraansa ja kansi suora? Pienikin vuoto sotkee virtauksen vaikka kone tuntuisi käyvän hyvin, näkyy se paisarissa kuplintana ja korkki kiinni tulvimisena.

Kun nyt laitat uuden setin paikoilleen, niin termaria ei välttämättä tarvitse siellä ensinkään, kaikki letkut tiivisti kiinni, myös ne kaasarille menevät, paisarista nesteet sisään ja kone käyntiin, annat tyhjäkäynnillä sen käydä kunnes letkut lämpemee ja neste selkeesti kiertää.

Lisää nestettä tarvittaessa, kunhan et jääkylmää laita kuumaan. ilmat poistuu kyllä korkin ollessa auki.

Sitten korkki kiinni ja menoksi, pakkasella voi syyläri osittain peittää, jos termarin olet poistanut "minä poistaisin  ;) "
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

juu,täytyy tuo kansi vielä tarkistaa jotain lasia vasten ettei ole kiero.melko pienestä vuodosta näyttää menevän pakka sekaisin.tosin sitähän ei näe paljon se on tiputtanut täysillä kierroksilla sieltä stefan välistä.silaria en ole koskaan käyttänyt ja termaria ei koskaan ole ollut paikallaan.nuo kaasariin menevät letkut ei liene tarpeellisia?mä laitoin lenkin kannen "tapista tappiin".

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: masiina - 18.12.17 - klo:13:29
juu,täytyy tuo kansi vielä tarkistaa jotain lasia vasten ettei ole kiero.melko pienestä vuodosta näyttää menevän pakka sekaisin.tosin sitähän ei näe paljon se on tiputtanut täysillä kierroksilla sieltä stefan välistä.silaria en ole koskaan käyttänyt ja termaria ei koskaan ole ollut paikallaan.nuo kaasariin menevät letkut ei liene tarpeellisia?mä laitoin lenkin kannen "tapista tappiin".

Kyllä ne kaasarin letkut kannattaa pitää paikoillaan, varsinkin talvella, säästyt ikäviltä yllätyksiltä. joista voimme jatkossa ehkä kuulla tyyliin " mopo hyytyi oudosti, kun läksin kaupoille, pakkasta vain nimeksi. "..... 8) 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

nyt on uusi vesipumppu laitettu. kansi tuntui peiliä vasten olevan kiero joten kaivoin naftaliinista roxin alkuperäisen kannen.hämähäkin seitit ja tiivisteen rippeet pois ja kansi paikalleen.on tullut rassattua autoja,kännyjä ja vaikka mitä.kyllä sen huomaa että alkuperäinen on alkuperäinen ja tarvike on tarvike.tuntuu että tiivisteetkin istuu paremmin alkuperäisen uriin. tuttavan mopossa kävi niin kun laitettiin uutta pyttyä ja kantta niin vesiä ei saannu pysymään sisällä ei sitten millään.aikamme tapeltua laitettiin vanha kansi ja ei ongelmia. nyt ihmetyttää tuo v...un lämpöanturi.missään ei ole vuotoja,tyhjäkäynnillä vesi oikein roiskuu paisarissa ja pytty ei ole edes käden lämpöinen ja punavalo alkaa pikkuhiljaa palamaan. ei tarvi kuin pari minuuttia käyttää.en uskalla lähteä koeajolle koska v....ttaa alkaa taas purkamaan kaikkea.

-Jarkko-

Laatupeli. :

Jos paisariin roiskuttaa niin tekee painetta eli jostakin puhaltaa painetta vesitilaan.
Pytty sorviin ja kannenpinta suoraksi, sama kannelle.
Jo kertaalleen kiristettyjä tiivisteitä ei kannata käyttää vaan on laitettava uudet.
Millainen termostaattisysteemi nois on, jos termostaatti aukeaa liian myöhään tai on jumissa?