Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi vuosi ja skootterinvaihtokuume nousee

Aloittaja yari67, 04.01.15 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

yari67

Enää neljä kuukautta kauden alkuun ja vaihtokuume alkaa vaivata, nyt alla Kymco People S 250i ja järjestyksessä kolmas Kymco, isompaa tekisi mieli kun tuo ei ole mikään matkamalli, satula ja ajoasento ei vaan käy yli tunnin ajoon, mieli tekisi lokoisampaa asentoa, mites toi Xciting en ole ajanut mutta näyttää paremmalta. Downtown ei sovellu, ottaa polvet tankoon ja vaikuttaa ahtaalta koeajon perusteella. Toisaalta merkin vaihtoa voisin harkita vaikka Kymcoissa ei ole ollut mitään murheita, itse huollettu kaikki. Kilsoja merkillä takana n. 40000. Jammu voisi kiinnostaa mutta kalliita ovat, samalla rahalla alkaa saamaan Bemaria ja Hondaakin. Jotenkin BMW kiinnostaisi, oliko vielä niin että siinä on Kymcon kone. Toisessa ketjussa linkkasin saksan tarjontaa, olisi 2-3000€ halvempia siellä vaikka verotkin laskee päälle. Jos ne nyt on sen mitä veikkaan. Toisaalta esim. Joensuussa olisi uudenveroinen Xciting liikkeessä ja maksaa puolet siitä mitä Bemari. Tietysti on laiskempi kone mutta ABS-jarrut löytyy. Mitä olette mieltä vaihtoehdoista. Olen 180cm pitkä että varmaan vaihtoehtoja on koon puolesta. Ajan melko paljon, työmatkaa 900km/kk ja vähän hupia päälle että laatumerkkiin panostaisin.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

lehtijussi

Tuosta kakspuokki Peoplesta tiedä, itselläni ollu 200 people ja jos sen ajo-ominaisuuksia vertaa xcitingiin... niin liikutaan ihan eri maailmoissa!
Xciting (viimeisin malli) on erittäin hyvä ajettava, yksin ja kaksin, hitaasti tai nopeesti. Kun persuusta tottuu kovaan penkkiin, niin tuolla päästelee yhtä kyytiä kohti auringonlaskua. 8)

Viime kesänä loin lämpimiä katseita customin suuntaan, mutta koeajon jälkeen vilkutin äkkiä jäähyväiseksi ja kaasuttelin Xcitingillä omille teilleni.
Suitsan 650 burgeri ollut kyllä kans mielessä, mutta luulempa että Kymcolla mennään vielä pitkään.

...saksan myyntisivuilla oli 500ccc xciting myynnissä 70000 ajokilometreillä, yhden italiaanon tiedän joka xcitingillään ajanu hyvän matkaa toistasataatuhatta... että kait nää on ihan ajamisen kestämiseen tehtykin. :)

HiTec

Mitenkäs tuo Hondan Hopeasiipi? ;) Itse olen aina tykästynyt tuohon tekniikkaan ja 2-syl ruisku on kyllä aika namupala kokoluokassaan. Malli on pysynyt lähes muuttumattomana sitten julkaisunsa 2001, joten varaosaa ja käyttökokemuksia varmasti löytyy ja paljon! Myös vak.yhtiön täti on tuolle kovin suosiollinen, itselläkin Hki ympärivuotinen täyskaskoineen alle 250€ vuodessa, 600cc skodesta!?! :o Ja vielä ei ole edes bonaritkaan tapissaan 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

sepmur

Hei,

Itselläni Bmw C600 ja täytyy sanoa et on saanut rahoille vastinetta.
Lisävarusteena highline paketti niin pysyy kädet ja peppu lämpöisenä kylmilläkin keleillä. Pyörä on mukavasti skootteria / moottoripyörää. Kavereiden moottotipyörä reissuilla hyvin pysynyt matkassa ja tavaratilakin ihan ok kun on takapoksi. Touring visiirin hankin siihen ettei pitkillä matkoilla kovaa ajaessa tule niin paljon ajoviimaa kypärän.

Voin suositella.
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

Kone

Vuosi on vaihtunut, mutta kelit ei. Tuon tapasta 1800 ois mukava varmaan ajella sitten keväällä. Pitänee kumminkin tyytyä vs 1400. Ei sekään huono ole!


pekpel

Vaihdat tuollasen kikottimen skootterin niin meno vain paranee  :o
Kylläpä se itselläkin tuo uudemman ja isomman skopan hankinta on jo kovaa käynnissä..

Piaggion Beverly Cruiseria 500cc koneella silti kattelen, suomessa on jokunen 300cc versio myynnissä.. Mutta, mutta..
Hollanissa olis ja Italiassa, mutta ei taida sieltä asti jaksaa hakea, varsinkaan viikonloppukeikkana.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

yari67

Onhan customi hieno mutta ei kiinnosta meikäläistä, nyt mielessä tosiaan sellainen millä voi taittaa pidempää sivua ilman että persse puutuu liikaa ja olisi tuulelta suojassa. Nykyinen ei sovellu pidemmän matkan tekoon ollenkaan. Voi olla vaikea myytävä pitänee myydä moposkoden hinnalla niin voi mennä kaupaksi. Tai pitää itsellä, rahaakaan ei viitsi mukaan antaa että joku ottaisi sen...joku yritti viime kesän myydä 1750€ mutta ei tainnut mennä, oli 12 tkm ajettu niin kuin minunkin. Ajattelin silloin kun ostin sen että tonnin vuodessa putoaa arvo eli nyt se on nolla euroa kun on kolme kesää ollut mulla ja kolmella ostin, ajettu oli250 km silloin.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

HiTec

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 07.01.15 - klo:18:22
Onhan customi hieno mutta ei kiinnosta meikäläistä

Varsinkin Väinö on ihan messevän näköinen, suurempi parempi ;) Mutta tosiaan paria tuollaista itsekin kylmätyypänneenä niin ei ole se meikäläisen juttu :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kone

Kesän ajoin Gilera GP:llä ja huomasin, että skootterit on kokeiltu ja se oli tässä, minun osalta. Vaihteellinen Kardaaniveto on minun juttu nykyään. Joo, no kyllä auto on todennäköisesti joskus automaatti?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Kone - 08.01.15 - klo:15:51
Joo, no kyllä auto on todennäköisesti joskus automaatti?

No itsellä on noita maxeja ollut aikaisemminkin (Burgman 400) ja nykyisen Hondan kanssa on vasta vajaa vuosi yhteistä taivalta takana, mutta kyllä tuo toistaiseksi näyttää että Honda tulee viipymän talossa vielä varsin pitkään. Autoissa nykyinen C5 III 2.0HDi 136 farkku on eka automaagi (lut talossa n. vuoden) - ja paluuta takaisin man.vaihteiseen ei ihan helpolla enää tule! 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Mä en kyllä ole koskaan automaateista tykännyt, mutta Vespaa nyt ei manuaalisena saanut. Js pukkaavat manuaalisen tyrkylle niin siinä!

Partanen

#11
Muistelen, että viime keväänä niitä käsivaihteisia Vespoja olisi vielä kyllä saanut. Voi olla, että muistan väärin, kun aika tahtoo kulua niin nopeasti.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.01.15 - klo:12:54
Muistelen, että viime keväänä niitä käsivaihteisia Vespoja olisi vielä kyllä saanut. Voi olla, että muistan väärin, kun aika tahtoo kulua niin nopeasti.

Saa niitä, mutta 150 kuutioinen, runko on lasten kokoa ja 2-tahtinen. Muuten ok.

Partanen

PX on ns. isokorinen. Tai siis oli ennen remmivetoista GT:tä. Pienempiäkin on olemassa. 2 tahti on just hyvä.  8)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.01.15 - klo:17:40
PX on ns. isokorinen. Tai siis oli ennen remmivetoista GT:tä. Pienempiäkin on olemassa. 2 tahti on just hyvä.  8)

On juu, semmoinen kääpiöille tehtykin, olikos 90:n tuli koeistuttua ;-)