Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia leonardo 125 variaattorin huolto ja kaasarin vaihto

Aloittaja kojo83, 03.04.13 - klo:15:30

« edellinen - seuraava »

kojo83

Entä kun mulla on tuon alipainehanan jälkeen juuri ennen kaasaria manuaalihana?

pöönä

Testi ota alipaineletku kaasarista irti ja imaise jos tulee bensaa on kalvorikki ,se manuaali hana on ilmeisesti vaan bensaletkussa.

kojo83

Juu on pelkästään bensaletkussa. Tilasin siihen nyt sitten uuden alipainehanan. Onko paha vahdettava, ilmeisesti on jossain tankin lähellä.

Midland

Tota..-Leossa on tankki alhaalla jalkatilassa ja kaasutin on sen yläpuolella, eli siinä on kait bensapumppu (ja öljy sekä vesipumppu kans). Onkohan sellasessa systeemissä alipainehanaa? En ite oo joutunu tutkimaan vielä. Tarvii tutkia noita räjäytyskuvia. Laittelen tänne jos löytyy tietoa.

kojo83

Räjäytyskuvien mukaan on kyllä polttopainepumppu AP8102408 koodiltaan, olen kyllä luullut alipainepumpuksi.

pöönä

Taitaa sittenkin olla alipainekäyttöinen,vaiko sähköllä-

kojo83

Niin, hyvä kysymys. Hankalassa paikassa se on kun en ole ikinä nähnyt vielä livenä.

Midland


kojo83

#23
Juu on nuo kuvat. No pitää yrittää jotain keskiä.

Voiko huonoista männänrenkaista johtua tuo vuotaminen? Tai rikkinäinen kannentiiviste?

EDIT:

Millais sulla Midland on tuo kuminen imukaula missä kaasari on kiinni. Onko se sulla suora vai pienellä kulmalla?

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: kojo83 - 08.04.13 - klo:07:17
Kiitokset vastanneille. Vkl purin ja kasasin etu variaattorin uudelleen ja vika hävisi.

Kekssiikö kukaan tähän ratkaisua? Vaihdoin uuden kaasarin, koska viime kesänä kaasari tulvi sekä ajin jälkeen maassa oli aina öljy/bensa seosta joka oli valunut ilmanputsarista. No nyt uuden kaasarin kanssa teki aivan saman, pienen koeajolenkin jälkeen illalla, kun kävin tallissa niin n. 10cm läikkä maassa. Mistä johtuu?

Lähteekö se aina hyvin käyntiin, niin kylmänä kuin lämpimänäkin ? Jos kaasutin tulvii kurkkuun päin tai yleensäkään tulvii niin usein  tulee jonkinasteisia käynnistysvaikeuksia.

Tutki tankin yhteet ja polttoaine linja pumpulta tankille, Pitäis olla kuivaa joka liitoksen luona. Jos siellä on pieni vuoto niin sitä ei välltämättä ajossa/käynnissä huomaa koska linjassa on alipaine mutta seisoessa sitten laskee bensaa ulospäin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kojo83

On lähtenyt hyvin käymään. Mutta pitää tarkastaa nuo letkut kuitenkin.

Midland


kojo83

Midland Ilmesesti loivasti alaspäin asennettu siis kaasari? Nykyinen imukaulani on aivan suora, mutta uuden kaasarin mukana tuli imukaula jossa pieni mutka, tuli mieleen onko tuo kaasari väärässä asennossa ja sen takia on ongelmaa, taitaa olla hakuammuntaa?

Midland

Jotenkin niin. Oon ajellu 18000km, mut en oo joutunu edes tyhjäkäyntiä säätämään. Valitettavasti en nyt pääse tarkemmin sitä katsomaan, kun jalka on pipi. Asento voi olla ongelma, mutta ei luulis kyllä olevan. Enemmän se kaulan mutka varmaan vaikuttaa siihen, et kaasutin on oikessa kohdassa siinä ahtaassa tilassaan.

kojo83

#29
Vkl kävin  heittämässä pienen lenkin Lenardolla ja taas lenkin jälkeen valutti alleen. Tutkin hieman ja huomasin, että kaasarille tulee kaksi letkua, toinen tottakai bensaletku ja toinen tietääkseni alipaine hanalta tuleva letku vai ? No kuitenkin tämä toinen letku roikkui eli ei ollut toisesta päästä missään kiinni, toinen pää kaasarissa toinen ei, roikkui. Letkun pää oli sen näköinen että on joskus ollut jossakin kiinni.
Kertokaa jos olen väärässä ajatukseni kanssa, mitkä vastaukset vaan käy.