Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125 kuutioisten virittely

Aloittaja greenriver, 17.09.11 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »

greenriver

Katselin tuossa eilen moto.netissä paria piaggio flytä. Toinen oli 100 kuutioinen ja toinen 125 kuutioinen. 100 kuutioinen tuntui kulkevan 80 km/h pintaan ja 125 kuutioinen kuulemma kulki noin 90 km/h hyvissä olosuhteissa ja 80 km/h pintaan vastatuulessa.

Tuli tuossa mieleen että jos moottoritielle aikoo lähteä niin pyörän olisi hyvä kulkea lähemmäs 100km/ h ettei jää tien tukkeeksi. Haluankin tietää että voiko näitä 125 kuutioisia piaggio flyitä viritellä kulkemaan vähän kovempaa ihan kotikonstein?

jalat

Ei kannata. Osta suosilla 200-250cc jos meinaat moottoritielle. Pääset helpommalla.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kaahonen

Niin tai jopa isompi jos paljon on motariajoa. 250 on mielestäni parhaillaan alle 100 vauhdissa. Eikä motarille kannata mennä köröttelemään 80.
Ei mopolla mahottomia

Midland

Aprilia kulkee sen 115 mut vastatuulessa sen 100. 9kw ja kevyt. Noihin on saatavissa isompia sylintereitä,mut tuskin sitä aattelit. Älä vaan koske kaasuttimeen jos pelaa hyvin!

kales

Ajellaan sitä mopoautoillakin tientukkona 80-100km/h rajoituksella olevilla teillä motarilla on sentään 2kaistaa että muut pääsee ohi tarpeen vaatiessa. ???
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

mr125

Lainaus käyttäjältä: kales - 30.09.11 - klo:14:12
Ajellaan sitä mopoautoillakin tientukkona 80-100km/h rajoituksella olevilla teillä motarilla on sentään 2kaistaa että muut pääsee ohi tarpeen vaatiessa. ???
No mut mopoautot onkin ihan...  :o :o
You win some, you loose some

TGB 125cc X-Motion

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Midland - 29.09.11 - klo:12:43
Aprilia kulkee sen 115 mut vastatuulessa sen 100. 9kw ja kevyt. Noihin on saatavissa isompia sylintereitä,mut tuskin sitä aattelit. Älä vaan koske kaasuttimeen jos pelaa hyvin!

Onko nää mittarinopeuksia vai tosinopeuksia (gps?)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Torngark

125cc skootterin virityksestä on puhuttu paljon mutta varsin vähän keneltäkään on tullut mitään omakohtasta tietoa.
Itsellä vielä koko skootterin hankinta vasta käynnissä mutta mietin mikä olisi paras vaihtoehto koska jos ostaa valmiiksi suuremman kuin 125cc nousee hankinta hinta liian paljon.

Pitkään selailin nettiä ja mietin seuraavaa vaihtoehtoa:
Ostaisi sellaisen skootterin jossa olisi GY6 moottori ja hyvä ajaa esim Kymco.
Tilaisi 150-180cc koneen eli periaatteessa skootteri voisi olla vaikka kiinnileinnut.
Skootteri maksaisi riippuen merkistä 500-1000€ ja siihen 180cc moottori jossa on kaikki eli pulttaa kiinni tyyppinen.
Moottorin hintakaan ei nouse kuin 350€-600€ eli parhaimmillaan vois saada skootterin alta 1000€ hintaan ja kuitenkin kyseisessä pelissä olisi uusi moottori.

Kysynkin onko kellään tietoa noista moottoreista joita voi tilata saksasta,briteistä (EU alueelta)
ja onko jokin ylitse muiden ja onko joku mahdollisesti testaillut pyörää jossa olisi jälkiasennettu moottori?

Coastside

Ilmanvastuksen vuoksi pari kilowattia ei merkitsekkään suurta nopeuden muutosta.

http://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php

Helppo laskuri johon voi heittää karkean arvion poikkipinta-alasta (0,75 m2) ja vastuskertoimesta (0,75 ) jotta näkee tehontarpeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

http://www.racingplanet.de , kurkistelepa sieltä 150 cc kone taisi olla hiukan yli 400.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Torngark - 10.04.12 - klo:16:24
125cc skootterin virityksestä on puhuttu paljon mutta varsin vähän keneltäkään on tullut mitään omakohtasta tietoa.


Itse tilasin valikoidut osat omaan ja olisi tarkoitus laittaa paikalleen alku kesästä/keväällä.. skode maksoi 550€ (n. 3600km ajettu) ja osia tilailin n. 200€ edestä (isoventtiili + isoreikäisen kannen, 155cc sylinterisarja, viri nokka-akseli ja jotain sekalaista suutin sarjaa ja variattorin rullaa) Että keväällä selviää että kuis käy :) vakiona kulki "todellista" 80-85 väliin,.. että jos vaikka kymppi tulis lisää..
Harrastelussa: bt49qt-12

Variveto

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 11.04.12 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: Torngark - 10.04.12 - klo:16:24
125cc skootterin virityksestä on puhuttu paljon mutta varsin vähän keneltäkään on tullut mitään omakohtasta tietoa.


Itse tilasin valikoidut osat omaan ja olisi tarkoitus laittaa paikalleen alku kesästä/keväällä.. skode maksoi 550€ (n. 3600km ajettu) ja osia tilailin n. 200€ edestä (isoventtiili + isoreikäisen kannen, 155cc sylinterisarja, viri nokka-akseli ja jotain sekalaista suutin sarjaa ja variattorin rullaa) Että keväällä selviää että kuis käy :) vakiona kulki "todellista" 80-85 väliin,.. että jos vaikka kymppi tulis lisää..

Onnistuiko viritys ja oliko osat sopivat?
Näytti olevan ainakin 2 eri mallia GY6 moottoriin pyttyjä ulkonäön ja pinnapulttien jaon perusteella?

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Variveto - 06.08.12 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 11.04.12 - klo:10:31


Itse tilasin valikoidut osat omaan ja olisi tarkoitus laittaa paikalleen alku kesästä/keväällä.. skode maksoi 550€ (n. 3600km ajettu) ja osia tilailin n. 200€ edestä (isoventtiili + isoreikäisen kannen, 155cc sylinterisarja, viri nokka-akseli ja jotain sekalaista suutin sarjaa ja variattorin rullaa) Että keväällä selviää että kuis käy :) vakiona kulki "todellista" 80-85 väliin,.. että jos vaikka kymppi tulis lisää..

Onnistuiko viritys ja oliko osat sopivat?
Näytti olevan ainakin 2 eri mallia GY6 moottoriin pyttyjä ulkonäön ja pinnapulttien jaon perusteella?

Huonostihan se meni kun moottorin malli olikin jotain muuta mitä perus 152qmi, oli jonkinlainen hybridi, P mallin kannella joka on korkeampi, en pelkkää pyttyä sitten lähtenyt kokeilemaan..
Koko virityssarja olisi siten myytävänä :)
Harrastelussa: bt49qt-12

Variveto

#13
Miten nuo eri GY6 mallit eroaa toisistaan/erottaa toisistaan?  Valmistusmaan, kuunkierron mukaan vai mikä logiikka muissa on? 10" ja 12" oli eri lohkot mutta entä 16" mitä lohkoa siinä käytetään? Pyttyjä ainakin 2 eri mallia ja kansiakin näköjään erilaisia, millä nuo erottaa että mikä kuuluu mihinkin, vaikuttaako valmistusmaa miten, miten eroaa Kiinassa ja Taiwanissa tehty GY6 toisistaan?


olen itsekin katsellut tuommoista kevariskootteria työmatkoja varten ja se saisi kulkea matkanopeutta 90 ettei tarvi olla kokoajan ohitettavaksi. Viriosia katselin ja huomasin ettei siitä viidakossa ota kysymättä selvää:)

VariJari

Voi olettaa että jos koneen kyljessä on 152qmi tai 150cc:ssä 157qmj niin siihen käy valtaosa viriosista. Jos on sitten jotain muuta esim. p152qmi, 1p52qmi niin sitten viriosia ei juurikaan ole halvalla. 152qmi pytty ja mäntä "periaatteessa" käy mutta kannet ja nokka ei. Nokkaketjun vaihtamalla menee ehkä nuokin mutta aika savotta siinä on ja saattaa joutua kaikenlaisia nippeleitä hommaamaan että menee nippuun kone kunnolla.
10" ja 12" lohkoihin käy samat sylinterinosat, 16" ei hajuakaan.

Koneet erottaa tyyppinumerosta ja sitten kun mittaa vielä kannen paksuuden niin voi varmistua siitä ettei ole korkeampi "P" mallin kansi tai variaatio.



Harrastelussa: bt49qt-12