Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125 kuutioisten vakuutusmaksu

Aloittaja greenriver, 12.09.11 - klo:16:49

« edellinen - seuraava »

greenriver

Olen kuullut puhuttavan että moottoripyöriksi rekisteröityjen skoottereiden vakuutusmaksut olisivat vakuutusyhtiöstä riippuen 400 euron paikkeilla vuodessa. Suomessa ajoaika ( jos ei aja talvella ) on kuitenkin suhteellisen lyhyt eli puolet vuodesta joutuu pitämään seisontavakuutuksessa. Kyllähän vakuutusmaksutkin kaiken järjen mukaan silloin pienenevät kun pyörällä ajetaan vain kesäkuukausien aikana? Haluankin tietää mikä jää vakuutusmaksun suuruudeksi tässä tapauksessa?

Toinen asia mikä askarruttaa mieltäni on se että kuinka suuri moottorinen skootteri katsotaan suomen lainsäädännön mukaan jo moottoripyöräksi tai kevytmoottoripyöräksi?

Midland

Yli 50 kuutioinen=kevytmoottoripyörä, yli 125 kuutioinen=moottoripyörä. 125 vakuutusmaksut vaihtelee yhtiöstä riippuen n.250-400€/vuosi. Vakuutuksista kait löytyy oma ketjunsa, haulla löytyy.

jalat

tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kales

Moottoripyörissä kevari myös ei ole seisonta-aikaa eikä tieliikennekäytöstä poistomahdollisuutta,
esim If:ssä on maksu käyttökuukausien mukaan mutta ei ole asia aivan yksiselitteinen.Kannattaakin käyttää vakuutuslaskuria niitä on kyseisten yhtiöiden kotisivuilla maksuun vaikuttaa myös paikkakunta "mopon" merkki  kuskin ikä jne. Toinen vaihtoehto lähetä tarjouspyyntö ja ja tarkemman hinnan saa jos lähettää kyselyn rek.numeroineen.Kaikki arvailu vuosimaksusta on mutua. :o
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

kaahonen

IF:ssä saa valita ajokauden pituuden, mutta "tuttu" vakuutusmyyjä suositteli 12kk vakuutusta, ei kuulemma tule ihan heti halvemmaksi. Tosin jos loppu vuodesta vakuutat niin sitten otat aluksi esim. 1 kk ajoajan ja muutat sen sitten myöhemmin 12kk vakuutukseksi. Tämä ei ihan auennut minulle miten homma oikeasti menee, varsinkin kun asiaa sotkee se että kesäkuukausina laskutus on euromääräisesti suurempaa kuin muina kuukausina. Pitkässä juoksussa kuitenkin 12kk edullinen ja kätevin. Ifin laskurilla selviää hinnat aika nopeasti varsinkin jos on rekkari tiedossa ja tiedot löytyy Ifin tietokannasta. Ite oon katellut nettimotosta jotain kiinnostavia mopoja sitten ehtinyt niihin vakuutushinnat ifiltä. Aika moneen saa hinnan.
Ei mopolla mahottomia

Midland

#5
Mun kevarivakuutus IF:ssä 258€/vuosi. Vakuutus on voimassa ympäri vuoden ja mahdollinen seisonta-aika on laskettu siihen mukaan.Eli, jos kelit sen sallii-voi ajella ympäri vuoden. Jos taas seisonta-aikaa tulee, ei siitä tarvitse erikseen ilmoittaa. Heillä on oletuksena kuitenkin se muutama kk. ilman ajoa. Sekavat on systeemit ja kyselykierros todella kannattaa! Voi tulla säästöä lähes 50%.. Itse soittelin yhtiöt läpi.
EDIT: Tuli sit uuden vakuutuskauden lasku: Aprilia Leonardo 125-MB00/124
"vakuutuksesi on vuodenaikahinnoiteltu, mikä merkitsee, että vakuutusmaksusi suuruus vaihtelee eri kuukausina. Vakuutuskautesi maksun laskutamme kuitenkin tasaisesti sopimasi maksueräisyyden mukaan...-moottoripyörän tilapäisen liikenteestä poiston ajalta emme anna maksuhyvitystä."
Perusvuosimaksu           328,52
Bonus 30%                     -98,56
Vuosimaksu liikenne       229,96

Tämä sit 4:ssä erässä alle 60€/erä.

Lähtöbonus on 20% ja mulla tuli 2v. täyteen-bonus nousee 5%/v. joten 30% bonuksella mennään. Tämä siis IF:ssä, näitä systeemejä ja hintoja on vaikka kuinka paljon erilaisia-myös IF:ssä.

VariJari

En lueskellut koko threadia mutta voiko seisonta ajattomilla vakuutuksilla kikkailla eli jos ottaa tuommoisen n. 350€ "kokovuotisen" vakuutuksen ja maksaa 4 erässä, käyttää vaikka 3kk ja vaihtaa seisonta ajalliseen ja laittaa seisomaan heti kunnes taas seisonta ajan jälkeen (9kk) vaihtaa vakuutustyyppiä... tuntuisi että 3kk pätkä tulisi näin halvemmaksi kuin normi seisonta ajallisessa..
Harrastelussa: bt49qt-12

jalat

Olikohan se jotenkin niin että seisonta-ajallisissa ei bonukset kasvaneet?
Voi olla että muistan väärin. Ja muistaakseni seisonta-ajalliset eivät tulleet loppujen lopuksi hirveästi halvemmaksi mitä ympärivuotinen.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

PappaSkootteri

6kk vähintään pitää olla vakuutettuna vuodessa jotta bonuskertymä kasvaa
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

pekpel

Huoniao HN125T-9, tarjoukset haettu 3 - 6.maaliskuuta 2014
Ympärivuotinen liikennevakuutus hinnat sisältävät 20% bonuksen
Vakuutuksen ottaja :Mies ikä: 49 Asuinpaikka: Espoo

LähiTapiola   557,44 €
Pohjola   461.56 €
Fennia   782.65 €
IF   611,91 €
Turva   773.42 €
POP ei ole tullut vielä tarjousta, nettilaskuri väitti 350 € mutta soittaessani sinne virkailija sanoi että hinta ei todellakaan ole se minkä laskuri antoi..
Tarjouksen käsittelyaika 7 päivää
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tagatubos

Aika hauska vastaus popilta....
Ikuisena optimistina uskon, että hinta on liian kova laskurissa ja alea tulee!

Omiin kulkineisiin sain hyvän tarjouksen heiltä, mutta omien tarpeiden takia, otin vakuutukset muualta. Halpa olisi ollut piikille, jos kyse olisi ollut vain yksittäisestä kohteesta.  :)
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

juza

On kyllä yllättävän kalliit hinnat!
Mä oon tällänen reilu 30v huithapeli ja tossa Gilerassa on liikenne 432€ vuodessa, täyskaskon kanssa, lunastusturva yms.. 771€ vuodessa. Vakuutus on seisontaajaton. Vakuutukset IF:issä. Hinta on ilmoitettu 20% bonuksella.

mao

Aika kalliit on.
Itsellä malaguti 125 ja vakuutus if:ssä. Keskittämis- ja järjestöalennuksilla pelkkä liikennevakuutus 225€/vuosi.

mesemies49

Minulla Piaggio 125 fly vm.2007. olen 64v.Bonus -70%

IFI on yhtiö.Otin juuri seisontaajattoman vakuutuksen.
Liikennevakuutus ja osakasko mm.Palo,varkaus ,ilkivalta,hinaus ym.ym.
Vakuutusmaksu 197,10 €
Internet alennus -19,71€
keskittämisalennus 21,29€
Maksettavaa vuosim. 156,10 €
Ilman osakaskoo oli jotain 126€
PS.Ei edes mopoon saa tohon hintaan ;D

Kone

Järkyttävän kallista, ainakin minulle olisi. Gilerassakin 839cc halvemmat. Eihän ikä ja paikkakunta voi noin paljoa merkitä?