Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox pätkii korkeammilla kierroksilla.

Aloittaja aerox2012, 17.06.17 - klo:20:21

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Noni äskettäin multa irtos läpästä pien palane ajon aikana ja vaihoin läpät ja puunailin aikani, että sain käynnistettyä aeroxin. Noh vikaa vielä löytyy.. Rempan aikana vaihdettiin vanha putsari vaahtomuovi putsariin (twin air vastaa vanhaa pipercrossia.) Vastaa kaasuun tosi hyvin ja kiertää ku riivattu, mutta korkeammilla kierroksilla vähä aikaa pidettyä rupee pätkimään, sylkemään ja sanoo WOOM ikään kuin bensa loppuu kesken sit jatkaa aivastelulla kunnes puottaa kierroksia. Suutinta vaihettu 88-->100 eikä mitään vaikutusta, ilmaruuvia pyöritelty jokaseen suuntaan 100 suuttimella, mutta silti ongelma ilmenee.

Putsaria kädellä ängettäessä kasaan korkeilla kierroksilla pätkiminen vähenee eli kone saattaa saada ilmaa jostain muualta mistä?, Eli olisiko esim. vikaa kuitenkin kampiakselin stefoissa eikä suuttimessa. Stefat katsottu myös rempan aikana ja ongelmaa ei näkynyt stefoissa ulkopuolelta katsoessa en sitten tiedä onko ironnut läppä voinut tehdä jotain, kun kaikki ongelmat ilmenee yhtäaikaa.

Roxi on myös todella vaikea käynnistää kylmiltään.

Aerox 2012, 70cc valu pytty, 19mm dellorto, Stage6 Pro Replica

konenikkari

Kaasutin ja alipainehana toimii vain jos koko kierrosalueella ilmenee alipainetta kaasuttimen kurkussa, ja alipainehanalla.
Minkäänlaista aeroxia en ole saanut moitteetta toimimaan noilla vapaa virtaus ilmansuodattimilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

poistaa sen alipainetoimisen hanan ja laittaa ihan perinteisen on/off hanan. sen jälkeen saa polttoainetta, vaikka olisi mikä putsari. jos tollanen race putsari ei tee riittävästi alipainetta pensahanalle, niin sehän kertoo vain siitä, että putsari todellakin toimii. se hengittää paremmin, kun orkkis putsari.

konenikkari

Jees riejun hana käy roxiin, taitaa ilmansuodattimella olla muitakin tehtäviä kuin virtaavuus,
hyvin laulaa roxi alkuperäiselläkin suodattimella, ja kestää ajella.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Pitääkö se koko systeemi purkaa vai saisiko sen antamaan täydellä syötöllä jotenkin bensaa ja laittaa 2 letkun väliin vaan yleismallin hanan? Itsellä ei siis tosiaan minkäänlaista hajua miten alipainehana toimii.

Coastside

#5
Bensan tuloksi riittää 30 - 40 g/min virtaus siis puoli desiä minuutissa on riittävä määrä. Imukurkussa on virtaukseen perustuva alipaine johon putsari ei vaikuta. Vuodot on parempi selitys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

aerox2012

#6
Nyt kun rupesin pidemmälle miettimään niin mitkä kaikki voisi vuotaa silleen, että seurauksena tekisi kyseisen.  Eli mopo siis huutaa rengas ilmassa noin 5 sekuntia kaasu pohjassa kunnes bensan saanti loppuu
(vähenee?) kesken leikin, WOOM sylkee woom sylkee woom.. Ja jos on muita syitä mikä tämän aiheuttaisi niin ehotelkaa.  Ja kun kyselin vähä muilta ni ei ainekaa kellää muulla ollu ongelmaa alipainehanan kaa vaahtomuovi putsareil.

Oks sillä sit väliä missä se alipainehanan paikka on kaasarissa nii kaua ku se ainaki on toiminu normaalisti vakioputsaril ? Itehä porautin sille nipan paikan jota kuinkin tohon punase ympyrä kohalle. (Itel ei oo täysin kuvan mukanen kaasaria, mutta ajaa pointin esille)

Ja sit yks ehotus mikä myös tuli oli vakio läpät vaihtaa hiilikuituihi. En sit tiiä mite se teoriassa vois korjata asian.

A_sentaja

Kuten konenikkari jo sanoi, orkkisputsarillakin pärjää roxin kanssa, ja toisekseen nämä ns ralliputsarit on mopokäytössä ihan turhaa haitekkiä. Vaparin kun laitat mopoon, saa suutinsulkeisia harrastaa aina ,kun sataa tai on poutaa, lisäksi ilmojen viilettyä alkaa säätöjen haku alusta.

Mekaaninen hana korjaa oireen joka nyt ilmenee, mutta ei poista suutinsulkeisia, toisaalta orkkisputsarista kun ottaa vain tötterön pois ja säätää kaasarin toimii se luotettavasti.

Hiilariläpät on vakioläppiä jäykemmät ja vaikutus on lähinnä terävämpi vastaavuus kaasuun, myöskin täyskaasulta päästettäessä hiilariläpät sulkeutuu rivakammin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...