Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

SolikkaPoju

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.05.17 - klo:16:35
Mitä tarkoittaa UM tai VM säädin.

roxin johdot        keltainen musta valkoinen punainen
kun katsoo säätimen liitintä

kinkin johdot      punainen keltainen
                         valkoinen vihreä
kun katsoo säätimen liitintä

musta ja vihreä ovat miinuksia
Säätimet käy keskenään, säädin lämpenee aina toimiessaan,
sitä enemmän, mitä vähemmän laitteita on käytössä, eli kuormaa.
Säädin pitää kiinnittää niin että lämpö siirtyy säätimen rungosta mopon runkoon.
Isompitehoisissa pistetään vielä piirasvaa liitospintaan.

Tarkoitin VM:llä vanhempien kuin 2004 jännitteensäädintä, ja UM:llä uudempien kuin 2004 säädintä. Joo niinhän se lämpenee mutta kinkin säädin lämpeni tarpeettoman paljon ja oli ilmeisesti myös rikkinäinen, koska kaasuttaessa päästi jopa 16V ulos. Vaihdoin uuden alkp. vastaavan säätimen ja sähkölitteet yms. rokkaa taas kuin unelma! Eikä pukkaile liikoja jännitteitä. Iso kiitos avusta ja hyvää kesää!
~Ainahan voi virittää vähän lisää~
Fude Classic 50cc
Rottabotski 70cc
Yamaha Aerox 50cc
Solifer GT 2T

Aerox98

Mikähän ongelmana roxissa, kun ei meinaa kulkea ja hyytyy? Seisontatuella kuitenkin ottaa kierroksia. Vaihdoin -08 aeroxiin kurittoman stage6 pro replica putken, motoforcen "kurittoman" vakiota vastaavan ilmanputsarin, malossin keltaisen 15% jäykemmän vastapainejousen, polinin vihreät 35% jäykemmät kytkinjouset, 4,5g rullat sekä kokoa 76 olevan suuttimen. Prikka poistettu. Hyytyminen pahenee, kun aeroxilla ajaa hetken. Olisiko suutin väärän kokoinen tai kytkinjouset turhan jäykät kyseiselle setupille?

A_sentaja

#1052
Lainaus käyttäjältä: Aerox98 - 05.10.17 - klo:21:55
Mikähän ongelmana roxissa, kun ei meinaa kulkea ja hyytyy? Seisontatuella kuitenkin ottaa kierroksia. Vaihdoin -08 aeroxiin kurittoman stage6 pro replica putken, motoforcen "kurittoman" vakiota vastaavan ilmanputsarin, malossin keltaisen 15% jäykemmän vastapainejousen, polinin vihreät 35% jäykemmät kytkinjouset, 4,5g rullat sekä kokoa 76 olevan suuttimen. Prikka poistettu. Hyytyminen pahenee, kun aeroxilla ajaa hetken. Olisiko suutin väärän kokoinen tai kytkinjouset turhan jäykät kyseiselle setupille?

Ja nämä kaikki muutokset teit tietenkin kerralla..? Vähän on vaikea sanoa mikä noista "virityksistä" nyt on syypää oireeseen. Koska variaattorivetoisessa kaikki vaikuttaa kaikkeen, on muutoksetkin syytä tehdä osa kerrallaan.

Lähtisin siitä, että ensin putki kiinni ja kaasari säätöön, varissa vakiosetuppi. Jos kulku ei miellytä, niin rullien kevennys ja uusi kokeilu, siitä sitten osa kerrallaan testaamaan, persdyno kyllä sanoo milloin vari on säädöissään.
Muokkaa viestiä


Edittiä...
Olit näköjään laittanut kyssärin myös kysy tyhmiä säikeeseen, jatkossa olisi hyvä vain yhteen aihealueeseen pitäytyminen, ettei joka osiossa ole sama kyssäri.
Tässäkin osiossa sama kysymys oli kolmessa eri säikeessä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...