Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight sytytyksen säätö??

Aloittaja Jkga, 23.09.19 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

Jkga

Moi,

Eli kyseessä speedfight 1998 tai 99 ac kone. Periaatteessahan tossa ei voi säätää sytytystä? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Miten sitten käytännössä? Magneeton yhteyteen tulee se tunnistus palikka pulteilla kiinni, eiks tää ohjaa sytkä hetkeä? Mitä jos pyöreät reiät viilaa soikeaksi jolloin tota lukijaa voi jonkun verran siirtää suuntaan tai toiseen mikä mun mielestä vaikuttais sytkä hetkeen... onko joku kokeillut vai oonko ihan hakoteillä??

T.Jari

jwalk

Pulssianturia siirtämällä tosiaan voi vaikuttaa sytytysennakkoon. Sitä olen kokeillut nelitahtisissa ja jonkinmoisia tuloksiakin saanut.
Nelarissahan periaattessa saavutetaan tehonlisäystä, kun ennakkoa kasvatetaan kierrosten noustessa, noin karkeana nyrkkisääntönä.
Kakstahdeissa asia ei olekaan niin selkeä. Niissä tarvitaan kierroksilla jopa pienempää ennakkoa.
Mm. siksi ei ole hyvä sotkea 2t ja 4t sytkäboxeja(cdi) keskenään.
Mutta, mulla ei tarkempaa tietoa, viisaammat jatkakoon...
Mistä muuten tuli idea tuohon juttuun ja mitä kuvittelit saavuttavasi tuolla??

Jkga

Aikanaan kun oli Raisu jossa kärjet niin siinä kun oli viilattu pytty niin snadisti aikaistamalla sytystä niin sai pelin lähtemään paremmin liikkeelle. Nyt pösössä tehopytty siihen kuuluva vähän "matalampi" kansi ja tehoputki niin ajattelin että toi sytkä voi olla snadisti pielessä kun lähtee laiskasti liikeelle mutta kun vauhtia 10 km/h tunnissa niin toimii kun unelma? Tohon on saatavilla sytkävehkeet jotka säädettävissä mutta ei viittis maksaa 350 setistä kun ei tiedä auttaako... unohtui mainita että 50cc pytty...

Jari

jwalk

#3
Ehkä lähtisin purkamaan asiaa variaattorista ja kytkimestä...
Mikä tehari?

jwalk

Nojoo, nyt sen verran tuttua huttua..
Eli, variaattorin säädöillä ehkä pelastat maineesi.
Todennäköisesti kierrokset jää liian matalalle tuolla setillä liikkeellelähdössä.
Jäykempää vastapainejousta ensin kokeilisin, sitten ehkä jäykempiä kytkimen jousia. Halpoja nuo palikat.
Variaattori, vaikka onkin perin yksinkertainen vekotin, niin viddumainen säätää optimaaliseksi.
Esim. Liian jäykkien kytkinjousten kanssa tulee ongelma, että variaattori vaihtaa "isommalle vaihteelle", ennenkuin kytkin ottaa edes kiinni.
Hommaa noita useampia jäykkyyksiä ja säädä rullien painoilla loput.
Töitä teettää, mutta oikotietä ei ole.

Jkga

Tehari on LeoVince pytty onx airsam vai aisam.? Takana Naraku kytkin siinä oon kokeillu kaikkia eri jousia sekä noia vastine jousia? Vari muuten Malossi johon jätetty prikka niin kulkee just alle 64.. rullia oon kokeillu kaikkea orkkis 9,5 puolen gramman välein aina vitoseen saakka, toistaseks toimii parhaiten 7,5 rullilla, perään vaihdettu 13/41 välitys kaasari orkkis mutta suutin muistaakseni 76 tai 78?? Kulutus melkein 5litraa satasella... kaikkea on kokeiltu ainakin omasta mielestä......