Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huatian 150cc

Aloittaja scooterpasta, 28.07.11 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

scooterpasta

Ajoin tänään maltillisesti n. 50 km/h   17 km ja n. 3 km täyskaasulla. Ylivuotoletku oli taas täynnä öljyä ja suodatinkotelon alareunasta valui öljyä. Oil catc can'ia en ole vielä asentanut, enkä kyllä usko sen vaikutukseen, varsinkaan kun siinä ei ole sitä paluuliitäntää kampikammioon. Saatan sen liitännän vielä kiukuspäissäni tehdäkkin. Tulee tässä mieleen erään motokuskin purkaus kun asiat alkaa mennä oikein  persiilleen !!  >:(  www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs

viisnelonen

Jos se on kerran takuun alla niin vaadi tehtäväksi ohivuotomittaus, jos on ok niin sitten vois olla syytä tutkia syl. kantta.. Esim hiushalkeama pakokanavasta venttiilikopan alle ??
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

scooterpasta

Tässä joutuu nyt oikein avautumaan perusteellisesti. Olen 56 v äijä joka vuodesta -73 on korjannut kaikki moponsa, autonsa kaikki yleensä käytettyjä. Aina olen kuntoon saanut. Tämänkin kiinaihmeen kun ostin niin aattelin että kyllä mä tämmösen ykspyttysen hoitelen mennentullen, mitä sitä mihinkään takuuhuoltoihin tarvii viedä !! Osaanhan minä öljyt valutella ja uudet sisälle pistää, venttiilin säädötkin hoituu vaikka pimeässä !! Nyt sitten pitää nostaa kädet ylös ja tunnustaa että en taidakkaan olla McCyver vaikka koneteknikko olenkin  8)

pekpel

Joo, joskus vika on niin mystinen ettei mikään tunnu auttavan.
Jotenkin tuntuu, koska kyseessä on ilmeisesti uusi peli, niin jokin kanava ei yksinkertaisesti ole porattu auki / on tukossa koneistupaskojen jäljiltä.
Voipa olla jopa niinkin yksinkertainen juttu, kuin kannessa oleva valupurse joka on jäänyt ottamatta pois ja estää kannesta vapaan öljyn valumisen ketjukoteloa myöten kampikammioon, öljyn pinta nousee kannessa niin ylös että tulee huohottimesta pihalle.
Näkemättä / avaamatta paha sanoa enempiä.
Jos takuuta on, niin niitten piikkiin ja huoltoon, ajot kyllä on silloin menny tältä kaudelta, valitettavasti, on ne niin hiton hitaita.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tommi

#34
Eli se on kaiketi vuotanut sitä öljyä jo uudesta lähtien vaikka kerroit että havaitsit vian vasta 1800km jälkeen. Olet ilmeisesti ajellut sen verran varovaisesti alkutaipaleen ettei sitä vuotoa ole päässyt syntymään ja nyt kun annat kunnolla hanaa niin se pruikkii öljyt ulos.

Kyllä minä veisin sen huoltoon. Kun on kuitenkin olemassa samanlaisia 150cc Huatian koneita jotka eivät vuoda öljyä niin jotain vikaahan siinä täytyy silloin olla?

P.S. Tapahtuiko tämä viimeisin testaus sillä 15w-50 öljyillä mitä aioit panna koneeseen?

Coastside

#35
On tuotevastuulaki eli tavara on oltava toimiva ja jos ei niin myyjän on korjattava se sellaiseksi että se toimii odotetulla tavalla. Takuuaika ei asiassa merkitse mitään.
Toisaalta kun noita öljynkeräimiä tehdään, voi olla että se on enemmän ominaisuus kuin vika.

Asiaa voi sivuta sisään-ajo-ohjeet ja ohivirtauksen määrä. Älkää ajako hissutellen alkukilometrejä. Eikä koskaan yhtään tehdasöljyillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Niin siis tuo öljynkerääjähän ei ole räätälöity Huatian 150cc skootterille vaan se käy kaikkiin kiinalaisiin, myöskin 139QM koneisiin. Kaikkea krääsäähän näihin on tarjolla, kuten tiedetään..

scooterpasta

En ole vielä vaihtanut 15W50 öljyä, mutta tänään ajattelin vaihtaa. Mittasin puristuspaineet  lämminkone n. 10-11 kg, miltäs tämä kuulostaa ?

tommi

Kuulostaa ihan ok joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmia.

scooterpasta

Puhdistin kaasuttimen se olikin aika tahmea varmaan öljystä johtuvaa. Laitoin koneeseen 15W50 öljyt. Laitoin myös öljynerottimen tyhjennysletkuun läpinäkyvän lääkepurkin, (2 dl), jotta voin seurata öljyn vuotoa. Tein 220 km matkan pitkin "metsäteitä". Nopeus välillä 50-80, siis vaihtelevaa. tarkastin lääkepurkin n. 100 km välein öljyä oli valunut n. 4 cl/100 km. Öljy oli kovin ohutta viskositeetiltaan lähes vettä. Yövyin leirintäalueella. Aamulla  tarkistin öljyt sitä oli tikun puoliväliin asti. Tyhjensin lääkepurkin ja jatkoin matkaa kotiin. 70 km ajettuani kone kilahti, ilmeisesti leikkasi kiinni, kuului aivan kuin jakopääketju olisi katkenut. Tuon 220 km matkan kone kävi tosi hyvin kiihtyi mukavasti. Öljyn laadun  vaihto ei varmaan ollut ratkaiseva tekijä. Lopputulos  mitä todennäköisemmin perustuu, "tietämykseeni jotta korjaanhan minä tuommoset pikkuviat "  ja ennakkoluuloni takuuhuoltoihin" . Saa haukkua ja neuvoa  ;-)

pekpel

Eikä varoittanut yhtään, röpöttämällä / nykimällä, vaan suoraan lennosta "klinks" ja moottori pysähtyi kuin seinään?
Jos ei pyöri enää niin luultavasti;
Jos se oli se jakoketju niin mäntähän on sitten pussanut venttiiliä päin ja tiedät kyllä mitä se merkitsee..
Tai venttiili poikki ja se on siellä männänpäällä..
Eli kansi vähintään uusiksi, ei kannata vaihtaa venttiilinohjuria ja venttiiliä vain, huonommalla tuurilla myös kampura ja sylinteri ja mäntä.

Pitäisikö nyt onnitella että on takuuta jäljellä, sen piikkiinhän tuon pitäisi mennä.. vaikka itse olet huoltanutkin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

#41
Jos venttiili putoaa, hajoaa mäntä ja ääni kestää sekuntteja kun kiertokanki hakkaa sylinteriin. Jos jakoketju katkeaa vääntyy venttiili osuessaan mäntään ja kone vain sammuu. Ketju voi rikkoa lohkoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

#42
No johan oli huonoa tuuria tämän kanssa. Toivottavasti saat takuuseen kuntoon. Jos et, niin tiedän pari edullista nettikauppaa mistä saa tuohon osia edullisesti.

Täältä tulee tavara alle viikossa
http://www.partsforscooters.com/Vehicle-Type/125cc-150cc-GY6-4-Stroke-Performance-Big-Bore-Engine-Kits
Tuolta 180cc big bore kittiä, niin lisää vääntöäkin :) ei silti ihan halpoja


Täältä pari viikkoa toimitus ja halpoja
http://www.scrappydogscooters.com/125_150_4-STROKE_PARTS.html
Sellainen noin 100€ ja on uudet mäntä, sylinteri ja kansi setit tiivisteineen kotona. Paitti jos menee tulliin. Tilaus paypalilla nettisivujen kautta ja lähettävät mailiin sitten vuorokauden sisällä 25-35$ lisälaskun paypal linkkeineen, missä on postikulut erikseen suomeen. Toimii. Itse tehnyt pari tilausta tuonne eikä pahaa sanottavaa.

Ja jos jotakuta jäi ihmetyttämään vielä, että miten se oil catch can asennetaan, niin tässä kuva.
http://i1199.photobucket.com/albums/aa463/nobake/DSC00275-1-2.jpg
Yksi huohottaa ja kahden päästä letkut menemään.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

scooterpasta

Terve !

Tässä linkki jossa kuvia skootterini kiinnileikkautumistuhoista. Mitäs sanotte ?

http://www.flickr.com/photos/66917425@N08/sets/72157627406711339/

Coastside

Runsas huohotus oli varoitusmerkki hajoamaan alkaneesta männästä. Alakerta taisi säästyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04