Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 2003 leikkasi kiinni?

Aloittaja Kesämopo30, 16.06.18 - klo:16:38

« edellinen - seuraava »

Kesämopo30

Hei!

Olen toista kesää ajamassa Aprilian skootterilla. Käyttötarkoitus on kesän ajan käydä tällä töissä. Skootteri on vanha ja oli monta vuotta pois käytöstä. Vaihdoin tähän uuden akun ja kaasarin (vanha vuosi putsaamisenkin jälkeen). Muuten olen laittanut bensaa ja öljyä. Mopo on täysin vakio.

Ajon jälkeen jätin skootterin pihalle parkkiin normaalisti. Seuraavalla kerralla, kun minun piti lähteä tällä ajamaan, niin mopo ei enää käynnistynyt. Käynnistyspoljin on jäykkä eikä lähde pyörittämään moottoria. Sähköstartti ei ole tällä hetkellä käytössä, kun akku tyhjentynyt talvella, eikä mopo tunnu sitä nyt kunnolla lataavan.

Minulle tuli ajatus, että mopo on nyt leikannut kiinni. Ajossa tämä ei antanut mitään erikoista merkkiä. Öljyä oli säiliössä vähän, kun nyt tarkastin. Voi olla mahdollista ettei öljyä ole ollut tarpeeksi. Onko jotain vielä tehtävissä vai oliko tämä kesämopon tarun loppu?  :-[

Coastside

Yleensä kiinnileikannut irtoaa kun jäähtyy. Sylinterin tutkimisella se selviää. Se on hyvä ehdokas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kuten Coastside kirjoitti. Ei auta muuta kuin purkaa ja tutkia.

Keskeistä on toki selvittää myös vian aiheuttaja ja tietysti korjata se.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.