Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa lx50 4t(2009) ei käynnisty

Aloittaja kalleka78, 31.07.19 - klo:17:59

« edellinen - seuraava »

kaukari

Vahvistan Jarezin näkemyksen. Kaikista neljästä venttiileistä oli välykset menneet. Kannattaa tarkastaa, ei ole vaikeaa. Säädön jälkeen pelaa taas kuin uusi. Tämä ongelma poistui.

jarez

Hyvä kuulla että tuo ongelma tuli ratkaistua vinkkien perusteella! :)

Eki

Kysynpä tässä samassa ketjussa jos löytyisi vinkkejä: Kylmänä skootteri starttaa yleensä ekalla, mutta sammuu liki heti, sen jälkeen ei lähde startista eikä muuta kuin pitkän potkimisen jälkeen hiljakseen puksuttamaan, kaasua ei siedä lisätä tippaakaa. Vasta kun on käynyt hiljakseen jonkinaikaa, niin voi pikkuhiljaa lisäillä kaasua ja härnätä kierrokset esille, kun käy ja ajaa, on ihan ok, kulkee, vetää, kiihtyy ja käynnistyy seisomisenkin jälkeen helposti. Aamuisi kun ei meinaa lähteä millään, otan klipsistä irti magneetosta tulevan johdon, ruiskasen hiukan crc:tä, yleensä auttaa sen jälkeen, ei kuitenkaan aina. Toinen on mittarin lämpötilasegmenttien vilkkuminen alusta loppuun jatkuvasti, jos otan anturilta johdon irti, vilkkuu vain yksi segmentti, se eka. On vaihdettu uusi lämpöanturikin mutta ei muuttunut käytös, johdon pitäisi olla kunnossa, skodehan on gilera runner sp50.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Etkös muista miten ne vanhat autot kakatteli kylminä aamuina?  Sama juttu mopoissa. Ne vaatii lämmetä. Jos muuten vetää hyvin niin malttia vaan lähtiessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaukari

Minä epäilen, että sulla Eki on nyt pari erisukuista vikaa tai ominaisuutta mopossasi. Mahdatkohan onnistua kastelemaan tulpan startissa. Se kerkiää kuivamaan, kun touhuat CRC:n ja liittimen kanssa ja lähtee sitten käyntiin. Toiseksi sulla taitaa olla myös sähkövika, joka haittaa kipinää ja ehkä oirehtii myös lämpösensorissa. Olisko ihan klassinen maavika. Pitäisikö sitä märkää tulppaa nyt ihan ekaksi vilkaista ?

Eki

#20
Lainaus käyttäjältä: kaukari - 14.05.20 - klo:20:34
Minä epäilen, että sulla Eki on nyt pari erisukuista vikaa tai ominaisuutta mopossasi. Mahdatkohan onnistua kastelemaan tulpan startissa. Se kerkiää kuivamaan, kun touhuat CRC:n ja liittimen kanssa ja lähtee sitten käyntiin. Toiseksi sulla taitaa olla myös sähkövika, joka haittaa kipinää ja ehkä oirehtii myös lämpösensorissa. Olisko ihan klassinen maavika. Pitäisikö sitä märkää tulppaa nyt ihan ekaksi vilkaista ?
Itse epäilisin enempikin jonkinasteista sähkövikaa, kun nyt ilmat vielä lämpenee menen konttaamaan rakkineen kimppuun, täytyy akku ladata ainakin kotosalla täyteen ennen kuin tekee yhtikäs mitään. Kyssäri vielä että riittääkö Selmar motorcyle charger input 230v-50-14w, norminal output 12v/500mA sama 6v/500mA? Akuksi ajattelin 12v/12Ah:n bilteman akkua.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Jos akku on 14Ah, sen tuommonen "älylaturi" tunnistaa auton akuksi ja lataa sitä 3.8A virralla. Tommosen 4Ah akun tunnisti mp akuksi ja lataa sitä 800mA. Jos normaali akkulaturi voi sitä silläkin ladata mutta ei "kokopäivää"
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 18.05.20 - klo:08:19
Jos akku on 14Ah, sen tuommonen "älylaturi" tunnistaa auton akuksi ja lataa sitä 3.8A virralla. Tommosen 4Ah akun tunnisti mp akuksi ja lataa sitä 800mA. Jos normaali akkulaturi voi sitä silläkin ladata mutta ei "kokopäivää"

Kyllä mulla ainakin on joka älylaturissa nappi, jolla saa valita lataako pienellä vai isolla virralla.  :D

Sitäpaitsi tuo EKin laturihan lataa max 500mA, eli juuri sopiva MP-käyttöön. Lataa sillä vaan se. Uusia akkuja mä en ole juuri koskaan ladannut ennen käyttöä. Kerran kokeilin, ja tyyliin vartin päästä se akku oli laturin mielestä täynnä.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 18.05.20 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 18.05.20 - klo:08:19
Jos akku on 14Ah, sen tuommonen "älylaturi" tunnistaa auton akuksi ja lataa sitä 3.8A virralla. Tommosen 4Ah akun tunnisti mp akuksi ja lataa sitä 800mA. Jos normaali akkulaturi voi sitä silläkin ladata mutta ei "kokopäivää"

Kyllä mulla ainakin on joka älylaturissa nappi, jolla saa valita lataako pienellä vai isolla virralla.  :D

Sitäpaitsi tuo EKin laturihan lataa max 500mA, eli juuri sopiva MP-käyttöön. Lataa sillä vaan se. Uusia akkuja mä en ole juuri koskaan ladannut ennen käyttöä. Kerran kokeilin, ja tyyliin vartin päästä se akku oli laturin mielestä täynnä.
Kyllä sen aikoinaan ostin varaosapuotista mopo/moottoripyörän laturiksi. Ei muuten auttanut yhtään kylmänä yönjälkeen käynnistävyyteen sekään, en tiedä mikä tai missä vikaa, kaikki rensselit on kuin ennenkin. Elikä kaasarissa paikallaan se messinkin rajoitinlevy, suutin vakiona 53, nyt 64, oli aiemmin 60, kummallakin booaa täydellä kaasulla ja kylmänä kun käynnistää yön jälkeen, hiukan alkaa puksuttamaan noin 1000rms kierroksilla, ei kärsi kaasua kuin vasta suht' pitkään puksuttamisen jälkeen pikkuhiljaa lisätä, sitten hyökkää kierrokset lujille. Eilen seiso reissussa pitkään parkissa ja sama juttu kuin yön jälkeen, kulkee ja vetää kuitenkin hemmetin hyvin kun reissaa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.