Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sachs SX1

Aloittaja kkossc2, 06.04.18 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

kkossc2

Kevät tuli, lumi suli .... ja palaanpa taas palstalle, tällä kertaa otsikossa mainitun kulkineen kera.

Sachs on tietenkin tunnettu ja jopa legendaarinen saksalainen merkki, mutta nämä skootterit lienevät yhtä saksalaisia kuin Solifer ja Helkama suomalaisia eli aitoja kiinalaisia, vai...?

Kovin yleinen merkki ei skooterina liene, mutta olisiko jollain palstalaisella kokemusta tämän laadusta/kestävyydestä? Luulisi, että aivan täyttä "kuraa" ei saksalaiset arvostetun merkin alla suvaitse?

Ennen laajempia katteiden purkamisia kysyn, mihin tässä on piilotettu CDI-boksi? Tavalliset akkukotelo ja penkinkaukalon alusta tutkittu, mutta enpä sieltä pikaisella etsimisellä löytänyt :-\ Ehkä etukatteiden alle? Kenelläkään tietoa?

Coastside

Sen mallimerkinnällä löytyisi netistä tietoa  Noilla kauppanimillä ei ole merkitystä kun ne on hatusta nykäistyjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kääkkä



onko tuommoinen ?

kkossc2

Juu, netistähän tietoja löytyisi, mutta valitettavasti olen niin "kielirajoitteinen" vanha ukko, että vain ensimmäistä kotimaista hallitsen, sitäkin vain huonosti, kuten kaikki "kielipoliisit" tekstin kielioppivirheistä havaitsevat...

Eli selvällä suomenkielellä kaikki tiedot kulkineesta tervetulleita, kiitos.

Ihan tuon kuvan mukainen menopeli tämä minun -08 mallinen ei ole. Esim. ilmanputsari kokonaan katteiden sisällä.

konenikkari

#4
Taitaa skotu olla keewayn sukuinen minarellin ilmajäähy kopiomoottorilla varustettu.
Moottoriin sopii todennäköisesti keewayn 1E40QMB  2T moottorin osat.
Cdi löytyy kun seuraat puhallinkotelosta lähteviä johtoja, ja niiden värejä.
Todennäköisesti oikeanpuoleisen taka sivukatteen sisältä se löytyy?
Miksi epäilet cdi boxin toimintaa.
Moottorin tunnukset on stanssattu varikotelon seutuville.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Jep, moottori on tuo "vaaka-minarelli", aito kopio :)

Kaasari ja ilmanputsarin kotelo ainakin ihan samat kuin edellisessä Keewayssani.

Tulikin nyt mieleeni, että siinä Keewayssä CDI-boksi oli juurikin oikealla puolella piilossa sivukatteen ja rungon välissä niin, että siihen ei päässyt käsiksi kuin katteen irroittamalla, ainakaan minun kourillani.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Samalta näyttää...

Moottorin tyyppi on ohjekirjan mukaan FY1E41QMB. Liekö sitten mitään eroja tuohon xxx40qmb verrattuna.

konenikkari

#8
Saattaa olla, saman moottorityypin sain minäkin,googlaillessani, tilaa osia varoen.
Miksi epäilet cdi boxin toimintaa.
Koska moottorin isku ja männänhalkaisija on sama kuin 1e40qmb moottorissa,
saattaa tuo malli olla esim keskieurooppaan tehty 25km/h versio.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Skootteri toimii mainiosti, ihan vaan varaosaksi mukaan ottaisin sopivan CDI-boksin, kunhan saan selvitettyä mikä 4-5 boksin valikoimastani sopii tähän. Löytyy sekä AC että DC sähköille, rajoituksella ja ilman.

Hankinta on niin uusi, että olen ehtinyt sillä ajaa sadekuurojen lomassa vasta parikymmentä kilometriä. Ei ole 25km/h versio, kulkee ilman prikkaa 65 mittariin...

Aluksi oli käyntiongelmia, kun ilmanputsari oli huonosti kiinni ja suuttimena talvikäyttöön pieni 50 kokoinen. Vaihdoin 62 suuttimen ja nyt kulkee.

Yksi mahdollinen ero saattaa olla 10 tai 12mm männäntappi. Tuo 10mm on siitä huono, että siihen ei kait saa 70 kuutioista pyttysarjaa?