Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin tärkeitä lisävarusteita?

Aloittaja Jousimies, 02.09.10 - klo:02:35

« edellinen - seuraava »

kestosippi

#45
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.01.18 - klo:10:57
Lippa on hyvä häikäisyä vastaan. Indegroitu tumma visori tekee samaa peittämättä  näkymää. Bojot jälkimmäiselle. Tuolka linkissä on savuversio joka olisi em. syystä hyvä.

Itse jostain lueskelin että jos visiiri on märkä tai likainen niin tuollainen ulkoinen lippa antaisi paremminkin näkyvyyttä vasten aurinkoa ajettaessa kuin sellainen integroitu tumma visori.
Ja mulla on muuten hyvä Arai-kypärä mutta aurinko haittaa toisinaan. Varmaan omat silmälasit lisää sitä haittaa entisestään.
Peugeot Satelis 500

viisnelonen

#46
Mun ratkaisu tuohon vasta-auringon häikäisyyn oli kiinnittää visiirin(nostettava) alareunaan  n 3-4 cm levyinen suikale Oxford Ultra vision kalvoa. Kalvon reunassa teipit joilla se kiinnittyy visiirin sisäpuolelle.
Halutessani häikäisysuojaa nostan visiirin niin ylös että vain kalvon suojaama osa jää eräänlaiseksi lipaksi suojaamaan silmiä. Hienosäätöä saa pään asentoa muuttamalla, toimii ja ei maksa juuri mitään.
Ko kalvoa myydään eri väreissä ja ns pinlock versiokin näyttin olevan.

Edit: Siis oikeastaan tuo 3-4 cm on korkeus ja leveys on koko visiirin verran...
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.01.18 - klo:11:21
Mun ratkaisu tuohon vasta-auringon häikäisyyn oli kiinnittää visiirin(nostettava) alareunaan  n 3-4 cm levyinen suikale Oxford Ultra vision kalvoa. Kalvon reunassa teipit joilla se kiinnittyy visiirin sisäpuolelle.
Halutessani häikäisysuojaa nostan visiirin niin ylös että vain kalvon suojaama osa jää eräänlaiseksi lipaksi suojaamaan silmiä. Hienosäätöä saa pään asentoa muuttamalla, toimii ja ei maksa juuri mitään.
Ko kalvoa myydään eri väreissä ja ns pinlock versiokin näyttin olevan.
Minulla on kirkas visiiri ja aurinkolasit, tummalla tai tummennetulla visiirillä ei pimeällä näe mitään eikä sitä ihan noin vaan pysty vaihtamaan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#48
Selitän tuota omaa. Siinä on kirkas visori ja sen alla tumma jonka säädin on kypärän päällä. Sitä ei saa kokonaan pois näkökentästä ja päätä kääntäen se peittää häikäisyn. Autojen valoja se himmentää riittävästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Semmonen kypärä jossa on erikseen vivusta alaslaskettava tummempi visiiri, se on hyvä. Leukasuoja pitää olla myös ylösnostettava, mutta yleensä tälläiset kypärät ovat kovin kalliita. No aina joskus on joitain loppuunmyyntitarjouksia, niin sieltä sitten saa halvemmalla.
Itse ostin 24MX:stä moisen kypärän hintaan 75 euroa, ja siihen hintaan ei yleensä saa minkäänlaista kypärää. Se on muutenkin erittäin hyvä kypärä. Kypärä ja sellaiset ei mun mielestä ole skootterin lisävarusteita, vaan ajovarusteita.
Liikennesika.