Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight2 kannentiiviste vuotaa

Aloittaja Aapuva, 19.06.18 - klo:17:39

« edellinen - seuraava »

Aapuva

Moro. Mikäs avuksi ku kannentiiviste vuotaa jäähdytin nestettä palotilaan,Vaikka tiivisteet on vaihdettu ja kantta on hiottu lasin päällä.

Coastside

Tussilla voi pinnan värittää ennen hiontaa niin näkee jääkö sitä siihen. Tarkista myös sylinteri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Aapuva - 19.06.18 - klo:17:39
Moro. Mikäs avuksi ku kannentiiviste vuotaa jäähdytin nestettä palotilaan,Vaikka tiivisteet on vaihdettu ja kantta on hiottu lasin päällä.


Myynnissä on paljon tarvike tiivisteitä, jotka ei toimi uutenakaan.
Pistä linkki, mitä tiivisteitä käytit.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


konenikkari

Hyvältähän nuo näyttää.Voisko kannessa olla pore.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aapuva

Jaahas voisitko selittää mikä on pore?

joni_k

en kans tiedä mitä haetaan, mutta veikkaan ensimmäisenä kansivikaa, ettei ole suora taikka pienen pieni hiushalkeama jossain, taikka vesitilan ja sylinteriputken välisessä seinämässä sellanen syöpynyt kohta josta puskee läpi.

konenikkari

#7
Lainaus käyttäjältä: Aapuva - 20.06.18 - klo:07:14
Jaahas voisitko selittää mikä on pore?

Hiushalkeama, pore,särö.
Myös jos pakoaukkoa on laajennettu runsaasti ylöspäin, se puhkeaa vesitilaan.
Moottorikoneistamoissa noita tutkitaan tunkeumanesteellä, joka värjää halkeaman punaiseksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aapuva

On kokeiltu toisella kannella ja sylkällä ja eikä mitään

Coastside

#9
Tuli mieleen keino testata tiiviys vedellä. Ylempään parimetrinen letku pystyyn ja alaliitäntään tulppa. Kansi ja sylkkä yhteen pultattuna. Värillistä vettä letku täyteen ja odottamaan tuleeko läpi. Letkuun voisi tehdä pumpulle venttiilin tehdä suurempi paine.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

siis toisella kannella ja sylinterillä on tiivis? noissa kokeiluissa menee vaan tiivistesarjoja hukkaan kun aina joutuu uuden laittamaan.

konenikkari

#11
Lainaus käyttäjältä: Aapuva - 20.06.18 - klo:11:43
On kokeiltu toisella kannella ja sylkällä ja eikä mitään


Mitä tarkoittaa, "eikä mitään" siis vuotaako toisellakin kannella ja sylinterillä, vaiko ei?
O-rengas kannentiivisteeseen ei saa pistää mitään liimaa, ja o-rengas uran pitää puhdas ja virheetön.
Renkaassa eikä sen urassa, ei siis saa olla mitään liimajäämiäkään.
Vain puhdas ura ja korkeintaan vaseliini sallitaan.
Jos renkaan alle pistää p...un karvan, se vuotaa  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


konenikkari

Jos molemmilla kansilla ja sylintereillä, aina vaan, vuotaa,
liennee kysymys jonkintasoisesta asennusvirheestä.
Onko kyse molemmissa tapauksissa vakiosylintereistä ja niiden kansista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Aapuva

Joo molemmat ovat vakio sylitereitä ja kansia.