Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinteri

Aloittaja pettynyt, 11.01.15 - klo:19:12

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 15.01.15 - klo:23:12
Big bore? Mutta sehän ei ole nyt olennaista ja moottorin tyyppi no, 157QMJ, gy6 tyypillä näitä markkinoidaan.
Varmaankin olisi ihan aiheellista kertoa jo kysyttäessä, että kyseessä on piikkiskootterin pytty? :o

Ihan turhaan etsit kuitenkin tietoa sylinteriputken irroituksesta. Jos tilaa väärät osat, niin nehän ne postiin saapuu. ;)

Kannattaa varmaan selvitellä alkuperäisen kokoonpanon tarkka tyyppikoodi ja tilata oikeat osat. Väärillä osilla ja esittämällä vääriä kysymyksiä, menee koko turha selvitystyö hukkaan. ::) ;D

pettynyt

#16
Mikä piikki :o Minkä kokoinen sen luulit tässä osiossa sitten olevan? Ja sinäkö olisit sitten siihen alkuperäiseen  kysymykseen tiennyt vastauksen? Ja osat on tilattu juurikin tuon 157QMJ  tyypin mukaan ja ovat silti erillaiset! Vaikka kyllähän senkin suuressa viisaudessas varmasti tiesit :-\

helkama sc-r

Jos tulee vääriä osia, ne voi yleensä palauttaa.

pettynyt

#18
Mitä sillä on merkitystä miksi se putki pitää irroittaa? Ja jos kysyn onko TIETOA onko putki rympillä vai valettu möykky niin miksi silloin tarjotaan ostamaan uutta  :o?

Coastside

Lekaa vain johonkin jaskaan pyttyyn niin selviää kumpi kiinnitys on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pettynyt

Ja jos hiukan viitsii ketjua seurata niin sen jo kerroin.

konenikkari

#21
Kannatetaan, paras ja nautittavin anatomian oppitunti on halpojen kinuskien osien "päällëlyönti" 8)
Tosin toimi on täysin turha sillä kiinalaisia  mopoja valmistaa yllättävän monta ihmistä.

Vähän voisi aloittaja perustella alkuperäistä kysymystään, miksi sylinteriputki pitäisi irti saada.
Koska noita GY6 moottoreita ja niihin asennettuja sylintereitä on erilaisia enemmän kuin Suomalaisia,
on kysymys kohtuuton jo alumperinkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tagatubos

#22
Otetaanpas nyt rauhallisemmin, ettei tämä karkaa enempää käsistä. Siivoilin tätä keskustelua, jotta edes joku tolkku pysyisi.
Henkilökohtaisuuksiin ei tarvitse mennä. Jos kovasti toinen kiukuttaa, lähettäkää yv:tä toisillenne ja ratkaiskaa asianne taustalla.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 16.01.15 - klo:00:18
Mikä piikki :o Minkä kokoinen sen luulit tässä osiossa sitten olevan?
Niinpä, piikki, mutta kun tuo mallimerkintä on 150cc Gy6:sen

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 16.01.15 - klo:00:18
Ja sinäkö olisit sitten siihen alkuperäiseen  kysymykseen tiennyt vastauksen? Ja osat on tilattu juurikin tuon 157QMJ  tyypin mukaan ja ovat silti erillaiset! Vaikka kyllähän senkin suuressa viisaudessas varmasti tiesit :-\
Juu, ei ole irroitettavissa.  ;D Ja sen takia aika monikin yritti sinua ystävällisesti auttaa, mutta sehän ei tietenkään ole soveliasta. :-\

pettynyt

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 06.02.15 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 16.01.15 - klo:00:18
Mikä piikki :
Niinpä, piikki, mutta kun tuo mallimerkintä on 150cc Gy6:sen

Lainaus käyttäjältä: pettynyt - 16.01.15 - klo:00:18
Ja sinäkö olisit sitten siihen alkuperäiseen  kysymykseen tiennyt vastauksen?
Juu, ei ole irroitettavissa.  ;D Ja sen takia aika monikin yritti sinua ystävällisesti auttaa, mutta sehän ei tietenkään ole soveliasta. :-\
Niin että mikä "piikki" siinä nyt on!? Ainoa kysymykseen liittyvä vastaus oli tämä "Ei alumiinia valeta putken ympärille, se voi olla lämpösovitettu, jos ei irtoa." Mutta kuitenkin, omien vehkeidensä nikkarille ja kaikkien muidenkin kiusaksi, uusi putki on paikoillaan ja odottelee Moottorikoneistamossa "hoonausta" lopulliseen kokoonsa. ;D

-Zone-


viisnelonen

Pitikö vanha putki "porata" pois vai tuliko tosiaan prässillä painamalla ? Voisitko, sitten kun homma on valmis, laittaa tänne hintoja mitä koneistukset tuli maksamaan. Kiinnostaa varmaan monia ko vaihtoehto mikäli uutta sylkkää ei ole saatavilla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pettynyt

Juu se aarporaus olis ollut järkevin mutta kun oltiin siinä uskossa että putki on rympillä kiinni niin tuli kokeiltua vanhaa konstia että kun vetää hitsisauman putken sisään niin se löystyy, no hitsauksen jälkeen putki koveni paikoitellen niin ettei sitä voinut enään järkevästi koneistaa, niin sahasin sen sitten halki sisäpuolelta? Koneistukset ei ole vielä kustantanut mitään kun voi itse/kaveria käyttää koneituksessa?

pera8x

ainakin mitä itse olen noita 50cc gy6 kiinan moottoreita räplännyt, niin on valettu yhteen möttiin kaikki, eikä putki ole perinteisesti vaihdettavissa. sen voi kuitenkin vaikka porata pois ja sitä kautta asentaa uuden putken tilalle. viritys mielessä 50cc pyttyä ei ole kovin järkeä alkaa isontaan, kun valut on niin ohkoset, että alkaa päivä paistaan läpitte jäähdytysrivoista ennenkun tilaa on edes 80cc:n verran. kun se uusi putkikin vie oman tilansa siitä.

mää oon noita putkituksia tehny jonkun verran niin kakstahtisiin, kun nelitahtisiinkin. yleensä vain siinä kohtaa tulee tarve, kun kyseessä on joku nikkelikromipinnotettu alumiini sylinteri, mitä ei voi porata ja uus maksaa useita satasia. taikka sitten kyseessä on joku viritysprojekti. sitten vaan pinnotteet pois ja sopivasti koneistusta ja sitten lisää koneistusta putkiaihiolle ja lopulta uus putki prässillä paikoilleen. valurautaa oon käyttänyt putkiaineena, se toimii hyvin.