Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

joni_k

tossa käväsin taas kylmästarttia tekemässä ja sai kyllä sahailla. ajoin lämpimäksi ja aloin ilmaruuvia ruuvaamaan. meni kiinnipäin ehkä puoli kierrosta. aukasin sitä ja parhaimmat kierrokset löytyi  1 kierroksen kohdalla. eiks se perussäätö ole joku 1 1/4 jos oikein muistan? onko muuten sen ruuvin takana joku jousi tms? tuntu kauheen löysälle ettei ala pyörimään itestään miten sattuu. jos on jousi niin vois aukasta kokonaan ja venyttää sitä jousta. varmaan kasassa kun ruuvi ollu melkein kiinni.

tapiovuorent

Hyvin epätodennäköistä että ruuvi kiertyisi auki itsestään. Jousen pituushan muuttuu hyvin vähän esim.0-3 kierrosta kiertäessä. Jos kuitenkin "jousivoimaa" tuntuu olevan hyvin vähän , niin voithan sitä varovasti vähän venyttää. Kysymyshän on vain n.1-2 mm.lisämitasta.Säätöruuvissahan on siis ensin jousi ,metallialuslevy ja tiiviste-O-rengas viimeisenä ,neulaa kohti mennessä. Älä hukkaa pikkuosia kun avaat.Useimmiten  kyllä , prikka ja O-rengas jää pohjalle ,kun ruuvi otetaan pois.

joni_k

Taitaa olla liian pieni pääsuutin kun Täyskaasulla jotenki veto heikkenee ja röpeltää. 3/4 kaasuun saakka toimii ok. Neulaa mä nostin pykälällä kun ei meinannu toimia edes puoli kaasulla.

joni_k

kaasarin kyljessä lukee cvk ja mittauksien mukaan olisi 4mm. 79 oli pääsuutin ja tyhjäkäynti 34. joku 85-90 vois olla passeli.

Coastside

Vaijerin tukiraudan alta löytyy valmistajan merkki.. en ole nähnyt vielä kahta saman tekijän kaasaria.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k


Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.09.15 - klo:16:10
IKH:n lusikkaraudat on parhaat, ohuet ja sileät. Olen pultannut vanteen lautaan jonka päällä istun sen ollessa kahden tuolin varassa jolloin pääsee kunnolla vääntämään. Päälle menee jopa käsin, viimmeisen 1/4 tehdessä tiukkaa.

http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5691&nav=10020090

Kolme on hyvä määrä, kahdella pärjää.

Oli muuten hauskaa, kun yhdellä rengasraudalla otin vanhan siloisen Cheng Sing renkaan pois ja uuden 7-stars renkaan laitoin vanteelle.

Hikeä pukkasi, mutta onnistui se, polvet ja kädet käytössä, vanha rengas oli alla, kun päälle laitoin uuden renkaan ja Fairyä meni aika paljon.

Vähän tämänlainen oli rauta joka oli itselläni lainassa:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5693

Tuo kulmapää tosin oli vielä jyrkemmällä kulmalla, se oli ihan ehdoton apu, sai vanteen reunan taa ja painettua kumin reunan vanteen reunan yli, ilman tuota kulmapäätä ei olisi tullut mitään yhdellä raudalla vääntäessä.

En muista mitä oikein työnsin väliin, ruuvimeisselin tai jotain vastaavaa, kun irti rengasta otin, mutta jotain sinne pitää saada ettei rengas lupsahda takaisin.

Saippuassa ei kannata pihtailla, helpottaa elämää kummasti.

joni_k

Tuli haettua ihksta kolme tollasta rautaa ja paikallisesta mp paikasta delin rengas. Huomaa kyllä eron alkuperäiseen. Toi on sentään kuvioltaan pehmeä ;D

joni_k

eturengas on puolessa välissä valmiina. kohta jatkuu kun saa tytön hoitoon. tiukka on kyllä täytyy myöntää. suutin vaihtui 86 ja tuntu tossa paikallaan ollessa ettei röpötä enää täyskaasulla. tänään töihin jos saa sen eturenkaan paikoilleen ehjänä.. ;D

Coastside

Sileällä raudalla ei saa tehtyä koloja vanteen reunaan ja litteä toimii muutenkin paremmin. Noilla koiranluilla rikkoo vanteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kumi paikallaan ja ei enää vipata :D ei tota kyllä mielellään montaa kertaa vuodessa tee. jos talvikumit hankkii täytyy hommata toiset vanteet. takarenkaan vaihdan  myöhemmin. tärkein oli toi etummainen nyt alkuun. nyt on "täydet" tehot tolla suuttimella. muuttu meno paremmaksi.

viisnelonen

Siis eikö kukaan käytä kumivasaraa (itsellä uretaanipintainen massavasara=rekyylitön) renkaan vanteelle laitossa. On tosi hyvä juurikin kun on se kirein vaihe. Eikä taatusti jää jälkiä vanteeseen, ellei nyt sitte tee 100% hutilyöntiä esim pinnavanteeseen..
Kun on maalatut kevytmetalli/alumiini vanteet niin mun kokemuksen mukaan rengasraudoista jää aina jälkiä ellei käytä vannesuojaa.
Rengasliikkeen rengaskonekin on arvaamaton jälkien suhteen. Niinno sorry tääny meni taas ot..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

myönnän että jälkiä jäi. mutta eipä ne pahemmin näy kun ei oo maalatut vanteet kun tollasta alumiinin väristä vaan. oon nähny videossa että sellasia muovi klipsejä vois laittaa vanteen ja raudan väliin. jostain pehmeestä muoviputkesta sais. pistää sen halki niin vola.

mönkijään olin vaihtamassa muinoin renkaita euromasterilla niin rengaskone vetäs about 10cm siivun tubeless renkaan sivusta.sillä renkaalla ei sit tehny mitään eivätkä edes muistaakseni hyvittäny mitenkään.

Coastside

Muovilevystä saa vannesuojat kuumentamalla ja vaikka hanskakädellä painamalla vanteen muotoon. Kaupan suojat ovat yleensä 16 - x kokoisiin ja paksuja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 16.09.15 - klo:10:31
Siis eikö kukaan käytä kumivasaraa (itsellä uretaanipintainen massavasara=rekyylitön) renkaan vanteelle laitossa. On tosi hyvä juurikin kun on se kirein vaihe. Eikä taatusti jää jälkiä vanteeseen, ellei nyt sitte tee 100% hutilyöntiä esim pinnavanteeseen..
Kun on maalatut kevytmetalli/alumiini vanteet niin mun kokemuksen mukaan rengasraudoista jää aina jälkiä ellei käytä vannesuojaa.
Rengasliikkeen rengaskonekin on arvaamaton jälkien suhteen. Niinno sorry tääny meni taas ot..

Ison kumivasaran perinteinen käyttäjä ilmottautuu, paikassaan se on korvaamaton.
Esim 21"x2,25 nappula nastakumia ei paikoilleen, ilman tuota saa, ehjänä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)