Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

joni_k

ei ei 63cc saa riittää mulle.. ;D toivon mukaan alakertakin kestää paremmin.

kävin tossa kokeilemassa valoja ja ekaa kertaa voi sanoa että nyt näkeekin jo jotain.

-Zone-

#16
Ok. Kun olet sen laittanut kiinni, niin ei kannata testata kenenkään mopoa, missä on 72cc kiinni. Eipähän ainakaan pääse tuleen katumapäälle ;)
Jokainen saa toki laittaa sen minkä katsoo itselleen tarpeelliseksi. Itse vain en kokenut sen 63cc antavan oikeastaan mitään minkä vuoksi siitä kannattaisi maksaa sama kuin 72cc. Mulla voi olla tietty nuo mieltymykset sikäli vähän eri kun ajelen itse mielellään 82cc pytyllä. Tolla 72cc:llä musta nämä 4T kinkit on aika lähellä 50cc 2T mopoa.

jwalk

Näin on. Edellämainittuun speediin laitoin talvella "salaa" 63cc pytyn, jotta tytön ei tarvi hävetä ylämäissä..Ei ole huomannut isukin salaviritystä, sen verran miedosti buustaa, mut kuitenkin pikkasen. Ero 72cc yllättävän selkeä.
Itsehän olen käynyt kaikki pytyt läpi, nyt kiinni kaikki kuutiot mitä kaupan hyllyltä löytyy, eli n. 95cc
Mutta, se on kumminkin "vain" alle 100 kuutioinen nelitahti... 70cc säädöissään oleva 2-tahti jättää mennentullen.,luulisin.

joni_k

juu jos ei tiedä niin ei osaa kyllä epäillä mitään. tuntuu vaan hyvin säädöissään olevalta kinukilta.. :D

joni_k

mitäköhän pitäs tehdä kun siis kylmänä lähtee hyvin käyntiin, käy korkeaa tyhjäkäyntiä jonkun 6s ja sitten kierrokset tipahtaa ja kohta sammuu. sit saa sahailla ja käy aina hetken huonosti ja sammuu. lopulta lähtee ns lopullisesti käyntiin. kaasun pumppaaminen ei näytä antavan tuloksia. sit kun käy huonosti ei saa kaasua antaa yhtään muuten simmahtaa. tuoreet bensat on sisällä. alipaineletku ehjän näköinen, venttiilit säädetty. pick up coil on 0.8mm.

joni_k

renkaiden venttiilit on vaihdettu näin aamutuimaan.. :D ihan halkeillu noi vanhat. miestiskelen vielä niitä renkaita mutta alkuun meinaan kyl ajaa noilla kiinalaisilla alhaisilla paineilla. kattoo kun saa tekniikan toimimaan niinkun haluaa niin sitten renkaita miettimään.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 12.09.15 - klo:06:38
renkaiden venttiilit on vaihdettu näin aamutuimaan.. :D ihan halkeillu noi vanhat. miestiskelen vielä niitä renkaita mutta alkuun meinaan kyl ajaa noilla kiinalaisilla alhaisilla paineilla. kattoo kun saa tekniikan toimimaan niinkun haluaa niin sitten renkaita miettimään.
Aikuinen mieshän tekee kuten parhaaksi näkee...Mutta minusta on typerää pihtailla renkaista, ei ne niin järin kalliit ole. Esin Motonetistä löydät renkaat tuohon alle 70€lla, Ihan kelvolliset Delit, nekin aivan eri planeetalta alkuperäisiin nähden.
Kaverin poika veti lipat viime syksynä sateella liikenneympyrässä, onneksi selvisi mustelmilla ja katesilpuilla,yms.
Vilkasin mopoa, niin huomasin melkein slicksit kiinanoriginaalit alla.
Sain suorastaan raivokohtauksen, että miten kehtaat päästä 15v pojan tommosilla kumeilla liikenteeseen?
Onneksi sen verta fiksu kaveri kumminkin, että ei loukkaantunut vaan marssi samantien rengaskaupoille...
Kinukin ajo-ominaisuudet ei muutenkaan ole kummoiset, hyvillä renkailla siitä voi tulla jopa kelvollinen. Huonoilla renkailla hengenvaarallinen

Niin, mopon korjaus makso selkeästi enempi,kuin uudet renkaat

Coastside

Syksy on kylmyyden vuoksi renkaiden kannalta riskiaikaa koska ne kovenee. Helteellä alkaa rungon elämi en erottua kun rengas pitää hyvin mutta kylmässä alkaa luistaa renkaat. Jos asiaa ei tiedosta, voi käydä kaato. Kiinalaisissa on kyllä duro renkaitakin mutfa nekin vanhemmiten kovenee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.09.15 - klo:09:01
Kiinalaisissa on kyllä duro renkaitakin mutfa nekin vanhemmiten kovenee.
Joo. Mulla on varapyöriä muistaakseni 6 takavannetta 5 etuvannetta ja kaikissa päällä durot. Ei ne mitään kumia enää ole, muovia ne on :)

joni_k

oisko noi delit sit mistään kotosin. hinta ei ois paha. mietin että onko kukaan noita väännelly ite vanteelle vai pitääkö turvautua ulkopuoliseen apuun?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 12.09.15 - klo:11:25
oisko noi delit sit mistään kotosin. hinta ei ois paha. mietin että onko kukaan noita väännelly ite vanteelle vai pitääkö turvautua ulkopuoliseen apuun?
Deli on mulla nytkin takana, oikeastaan en pysty sanomaan muuta kuin, hintansa väärttejä. n.4500km tuolla kumilla takana ja eiköhän loppusyksy sillä mennä.Ens vuotta tuskin enää. Edessä mulla bridgestone, mutta paha verrata, kun eri päissä ovat ja tuo bridgestone on tarkoitettu vain eturenkaaksi.
Itse olen vanteille vääntänyt.

joni_k

Vielä jos joku osaa oikeanlaisen rengasraudan linkata motonetista niin kiitos.  Harkitsen myös storm motorilta ostoa jos toi kympin päälle laitto on vielä voimassa.

jwalk

#27
Noita mulla on 2kpl: http://www.motonet.fi/fi/tuote/808843/Bahco-38A-15-rengasrauta-380mm
Sitten tuosta nysästäkin ollut apua: http://www.motonet.fi/fi/tuote/808820/Rengasrauta
Jos kympillä joku läheltä tekee, niin ei välttämättä järkeä ite vääntää. Mie nyt opettelin, kun oon niin pöljä että (melkein)kaikkee pitää kokeilla

joni_k

Ite kyl pyrin tekemään mahdollisimman paljon. Puutarha traktoriin tullu parit renkaat pyöräytettyä. Ihan meisseleillä ja sorkkaraudalla mut jos nyt ostais ihan työvälineet ;D

Coastside

IKH:n lusikkaraudat on parhaat, ohuet ja sileät. Olen pultannut vanteen lautaan jonka päällä istun sen ollessa kahden tuolin varassa jolloin pääsee kunnolla vääntämään. Päälle menee jopa käsin, viimmeisen 1/4 tehdessä tiukkaa.

http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5691&nav=10020090

Kolme on hyvä määrä, kahdella pärjää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04