Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 factory ja kylmänä nykiminen?

Aloittaja Eki, 08.12.18 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

Eki

Liki kai jokaisella moista nykimistä kylmänä liikkeellelähdössä tapahtunut, omallani ajettu reilut 52.000km ja katkesi akun korvake joten uusi akku biltemalta 12v/9ah, huoltovapaa, samalla loppui kaikenlainen nykiminen. Olin huoltanut sitä vakiakkuakin mm lisäämällä akkuvettä tarvittaessa, mutta oletan että vika nykimiseen olikin akussa, starttaa pakkasellakin kylmässä seisottuaan huomattavasti terhakammin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

vieläkö eki ajelee vai skootteri jo talviteloilla?  veikkaan että vanha huono akku imeny kaiken  lataustehon joka taas vaikuttanu ruiskun toimintaan.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 08.12.18 - klo:16:42
vieläkö eki ajelee vai skootteri jo talviteloilla?  veikkaan että vanha huono akku imeny kaiken  lataustehon joka taas vaikuttanu ruiskun toimintaan.
Kyllä ajelee kun hiukankin tiet kuivat ja ei liukkaat, mutta aika vähiin talvella ajot jää. Tuo ajopeli kuten muillakin teki uutenakin sitä nykimistä kylmänä hetkenaikaa, nyt ei nyvi vaikka lähtee -10 asteen pakkasella kylmästä kopista liikekannalle.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Edelleenkään ei ole esiintynyt pienintäkään nykimistä, viittaa erittäin vahvasti vakiakun huonouteen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Itselläni on amerikkalainen puolivalimiste joka on erittäin "kranttu" akun suhteen. Käynnistysvirtaa tarvitaan paljon, akku on huonossa paikassa joka tärisee voimakkaasti ja on myös kuuma. Normaali akku kuolee ajokaudessa. Tuossa taas alkuperäinen akku on kuitenkin paras.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#5
Tuo ruiskuvehkeiden kylmänarkuus akun kannalta on tuttu niiden tulosta saakka. Ei kannata ajaa talvella muutenkaan kurassa ja suolassa.

Kovilla pakkasilla hyytyy autojen akkuja kun ne eivät lataudu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Kesälläkin oma ditech mikä on morinin moottorilla kerää vedenerottimeen veden ja öljyn seosta mikä ilman vedenerotinta ajautuu ruiskuun eikä siitä seuraa mitään hyvää. Aika herkkä toi synerjectin ruisku on sitten kun se ei toimi. Omassa vanhemmassa morinin koneessa olevassa se on kyllä ollut tosi ongelmainen. Ehkä vika on vielä osissa mitä ei ole vaihdettu; ecu, puola, johtosarja.. tai lohko/stefat vuotaa?? Toi nykiminen on kyllä ditechin yleinen ongelma etenkin jos kosteutta pääsee tiivistymään kampikammioon. Ja tietysti monta paikkaa mihin voi tulla vikaa minkä diagnosointi ei ole ihan trviaalia.

Toivottavasti vika löytyy pian kun se on noin paljon kylkenutkin :) Tosin onhan tuossa kai jo viiden mopon kilometrit?? :D

Eki

Niin kuin olen monesti jo todennut, minulla se nykiminen loppui aivan tyystin kun ostin uuden akun biltemasta 12V/9aH. Menty jo syksy sekä talvikin, ei pienintäkään nykimistä kylmänä eikä kuumana!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.