Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI 8 vai 6 pinniä?

Aloittaja Lotvonen, 08.08.19 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Kokoaalto tasasuunnattavan staattorin käämi ei saa olla sähköisesti yhteydessä staattorin runkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kokoaaltoisessa on kaikki puolat sarjassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lotvonen

Täytyypä testata mitä tapahtuu kun laittaa tuon paikoillee vai tapahtuuko mitään? Kun vertailee staattoreita keskenään, niin ainoa eroa on langan paksuus ja uudessa on lisätty tuo vihreä johto. Myyjän sivuilla lukee :If your old 8-pole stator has 4 wires (1 yellow, 1 white and 1 blue/white and 1 green), our this stator is also fit because the green wire is ground wire and it does not matter with or without ground wire on this stator.

Coastside

Kun ostin uuden koneen, tuli staattori vihreällä johdolla ja sille ei ollut johtosarjassa paikkaa. Ei haitannut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.08.19 - klo:07:26
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7668.msg148622#msg148622

Voisi onnistua muuttamaan sopivaksi tuon mallin mukaan, patsi käänteisesti.

https://youtu.be/_z6WXzHJrB0?t=269

Tyyppi katkaisee keltaisen johdon ja liittää sen vihreän paikalle. Täytyy vain tehdä päinvastoin.

https://youtu.be/GS-T5Tte2dk?t=54




Toinen, selvemmällä kaaviolla. Periaate on simppeli: kytketään kaikki puolat sarjaan ja kokoaaltosäädin perään ja valoille akkuvirta releellä virtalukolta. Puoliaaltoiseksi voi muuntaa ottamalla valoille mallin mukaan.


Tää oli hyvä linkki. Tein tän mukaan, tai siis irroitin vihreän johdon sekä käämin pään rungosta ja tinasin yhteen ja vaihdoin liittimessä keltaisen ja vihreän paikkaa.  Nyt lataa jotain 13.8 kun kaasuttelee.
No ei ne ongelmat vielä kaikki ratkenneet siihen, pitkät valot ei pysy päällä, katkaisijaa kun painaa, niin räpsähtää muttei jää päälle...mistähän tätä ongelmaa lähtis ratkomaan?

konenikkari

#65
Latausteho  saattaa olla sen verran pieni, että jännite jännite notkahtaa,
light control boxilla, tuossa linkkivinkki tilapäiseen korjaukseen,
kunnes saat korjattua sen alkuperäisen staattorin  ::)
http://skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=9tj5q5der19v9j3jmqqpd3sgaj&topic=6232.msg110976#msg110976

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.08.19 - klo:22:40
Latausteho  saattaa olla sen verran pieni, että jännite jännite notkahtaa,
light control boxilla, tuossa linkkivinkki tilapäiseen korjaukseen,
kunnes saat korjattua sen alkuperäisen staattorin  ::)
http://skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=9tj5q5der19v9j3jmqqpd3sgaj&topic=6232.msg110976#msg110976



Täytyypä tutkia tätä vaihtoehtoa, tosin mulla toimii lyhyet valot koko ajan, vain pitkät ei pysy päällä, joten ei ihan sama vika. Minkälaiset polttimot tuossa pitäs olla? Näytti olen ihan auton 55w H4 polttimot, eikö vähempikin riittäisi?

joni_k

55W kuulostaa aika kovalle..35w noi vakiopolttimot taitaa olla.en tiiä.

konenikkari

35W on maksimi tuolle staattorille, ja kaksi 35W ei saa palaa yhtä aikaa.
Noin 25W pitäis jäädä yli valojen, jotta akkukin latautuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Skoduissa on paljolti käytössä HS1 polttimo (35/35w) ja on äkkiä katsoen kuin normi H4.. usein se korvataankin 55/60w H4:lla joko tarkoituksella tai vahingossa. Tässä tavis HS1:  https://www.motonet.fi/fi/tuote/430981/MP-polttimo-12636-12V3535W-HS1
Hiukka kirkkaampi: https://www.motonet.fi/fi/tuote/430992/Osram-Night-Racer-90-HS1-polttimo-12V-3535W

Se 20 watin ero per polttimo on monesti merkittävä akun varaamista ajatellen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Lotvonen

#70
Kävin hs1 polttimot. Mulla ei tule 2 kuin johtoa säätimelle https://aijaa.com/HKbBRP
Yhdistin nuo siniset toisiinsa ja silloin pitkät menee päälle kytkimestä kuten pitääkin. Lyhyet ovat tosi kirkkaat, ihankuin siinä palaisi molemmat langat koko ajan. Sama juttu kun liitin on paikallaan säätimessä. Ja kun laittaa pitkät päälle, niin lyhyetkin jää päälle, kuuluuko toimia noin?

jwalk

Ei mun mielestä pitäisi palaa molemmat langat yhtäaikaa, tietää lyhyttä ikää polttimolle.

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.08.19 - klo:20:04
Ei mun mielestä pitäisi palaa molemmat langat yhtäaikaa, tietää lyhyttä ikää polttimolle.

Tuossa on siis erilliset polttimot molemmille. Ylempään lamppuun, jonka otaksun olevan lyhyet, tulee 3 johtoa ja alempaan tulee 2 johtoa. Eli ylemmässä teoriassa voi palaa molemmat langat yhtaikaa, pitää vielä mitata tuleeko sinne virtaa molemmille johdoille. Ja kun laittaa pitkät päälle, alempikin lamppu syttyy eli ne palaa yhtäaikaa.

joni_k

ettei se alempi lamppu ole sitten parkkivalo?

Lotvonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 27.08.19 - klo:21:53
ettei se alempi lamppu ole sitten parkkivalo?

Parkkivalot on vielä erikseen. Mittailin virrankulkua ja kun lyhyet on päällä, niin virtaa tulee vain ylemmän lampun valkoiseen ja kun vaihtaa pitkille, niin virtaa tulee siniseen eli molemmat valot syttyy, joten ilmeisesti ne on tarkoitettukin toimivaksi noin. Tosin se control box taitaa olla rikki kun pitkät vain välähtää kun liitin on paikallaan ja kun yhdistää siniset hyppylangalla, niin ne jää päälle.