Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot trekker tukehtuu kaasusta

Aloittaja kiiwiboi, 09.04.19 - klo:17:08

« edellinen - seuraava »

kiiwiboi

Elikkäs peugeot trekker 50cc 2003, kaasari ja ilmanputsari putsattu muutama pv ennen vikaa, ja tulppa juuri vaihdettu. Elikkäs käynnistyy normaalisti, mutta tukehtuu kaasusta. Aivan pienemmä pintanaasulla saattaa päästä liikkeelle, mutta kun laittaa enemmän kaasua niin mmmmoouuu tukehtuu. Joskus jos on paikallaan saattaa liikkua normaalisti parikyt metriä. Video tästä vielä linkin takana :

https://youtu.be/2dTqPaJp92g

Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
(EDIT) kierrokset leijuvat joskus myös, ja skoba liikkuu ilman kaasua ellei jarruta paljon. (Tekee välillä)

Palosella

Onko neula säädettävissä? Menihän se samaan kohtaan kasattaessa? Purkaisin vielä kerran kaasarin ja putsaisin bräkällä ja paineilmalla kertaalleen.

kiiwiboi

Entiedä onko säädettävissä, ja meni. Tosin en muista oliko se ennen vai jälkeen putsauksen mutta kierrokset jää kanssa joskus leijumaan ja joskus kans liikkuu ilman kaasua ajossa. Uudelleen putsausta kanssa ajattelin koska vaikuttaa vähän kaasarivialta ????

Palosella

Jos jää leijumaan niin siellä on imuvuoto tai liian pieni pääsuutin. Tai pääsuutin osittain tukossa. Kaasari vaan putsaukseen ja tarkista, että imukaula on ehjä. Toki 2-tahdissa risat kampuran stefatkin aiheuttaa imuvuodon.

kiiwiboi

Nyt on kaasari putsauksessa, mutta muistin että viimeksi kun avasin sen kaasuttimen siellä oli pääsuuttimen vieressä joku suutin tippunut poies. Nytkun avasin tämän niin samahomma. Kuvaa siitä linkissä :

https://aijaa.com/Vkqi5y

Eli periaatteessa voisi oireet tulla siitä jos tuo suutin tippuu pois? Mikä suutin tuo edes on ?????

joni_k

#5
tyhjäkäyntisuutin taitaa olla. ihmeen näköinen toi suutin eihä tossa oo edes kierteitä..reiässä kyllä on kierteet.ei tuu toimimaan kunnolla jos ei oo oikeanlainen suutin.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.04.19 - klo:21:45
tyhjäkäyntisuutin taitaa olla. ihmeen näköinen toi suutin eihä tossa oo edes kierteitä..reiässä kyllä on kierteet.ei tuu toimimaan kunnolla jos ei oo oikeanlainen suutin.

Ymmärtääkseni, tuon putken ei ollenkaan pitäisi irrota tuosta kaasuttimen rungosta,
se liennee alunperin ollut "pakotettuna", reikäänsä
ja varsinainen tyhjäkäyntisuutin on pieni pätkä putken alapäässä, jossa on irroitusta varten, ruuvarihahahlo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kiiwiboi

Joo tosiaan gurtnerin kaasutin ja menee ilmeisesti napsahtamalla kiinni 2 tasolla. Toinen "löysästi" toinen vähän kovemmin sinne. Isken sen kiinni kun pääsen kotiin ja kattoo sit wörkkiikö :D

joni_k

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.04.19 - klo:08:07
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.04.19 - klo:21:45
tyhjäkäyntisuutin taitaa olla. ihmeen näköinen toi suutin eihä tossa oo edes kierteitä..reiässä kyllä on kierteet.ei tuu toimimaan kunnolla jos ei oo oikeanlainen suutin.

Ymmärtääkseni, tuon putken ei ollenkaan pitäisi irrota tuosta kaasuttimen rungosta,
se liennee alunperin ollut "pakotettuna", reikäänsä
ja varsinainen tyhjäkäyntisuutin on pieni pätkä putken alapäässä, jossa on irroitusta varten, ruuvarihahahlo.

mun silmään näyttää ettei tossa oo saumakohtaa ollenkaan, eli samaa jöötiä koko pötkö. no oli miten oli mutta kiinni toi pitää olla ;D

kiiwiboi

Kyllä se "napsahtaa" kiinni parikertaa, ensin heikommin se tuuttipään jälkeen sitten vahvemmin niitten viivojen tai mitä onkaan niin niitten jälkeen :D

konenikkari

Ennenkuin napsautat sen putkenpätkän paikoilleen, rihlaansa,
kokeile vaikkas viilapenkissä, tms, onko siinä ruuvarihahlolla varustetussa osassa kenties kierre,
vaikka ei se kuvissa näykään.
Minun mielestäni, tyhjäkäyntisuutin on tuon putken päässä,
Ja se on aikaisempien monttöörien toimesta kiristetty niin piukkaan,
että kun yrität sitä suutinta irtikiertää sen hahlosta, irtoaakin koko putki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#11
Jos se on ollut tiukkasovitteella, sen saa takaisin kuumentamalla kaasaria ja pakastamalla suuttimen putken. Kuuma vesi on turvallinen. Ensin se suutin päästä irti. Kuvassa ylemmän pään hammastus siihen viittaa. Halkio toisessa päässä suuttimeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kiiwiboi

Joo tosiiaan putsasin sen kaasarin ja pistin sen suuttimen kiinni kunnolla, ja nyt taas pelittää :D ihme homma. Tosin tyhjäkäynnissä lämpimällä koneella tolla on ollut aina ongelmia..