Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinterin vaihto

Aloittaja keijopel, 03.08.07 - klo:03:57

« edellinen - seuraava »

keijopel

Jos teen laittoman tempun ja vaihdan elyseooni 70:n sylinterin niin tarviiko silloin vaihtaa jotain muitakin osia vai tuleeko voiman lisäys pelkällä em. tempulla.

Samppa

Niin, tällä skootterillahan saa sen jälkeen ajaa vain suljetulla alueella  ;).

Jotta saisit optimaalista hyötyä 70cc sylinteristä tarvitset myös isomman kaasuttimen (vähintään joku 18mm) ja virtaavamman ilmanputsarin ja myös tehoputken. Mopolta tuo ei enää noilla palikoilla välttämättä kuulosta. Pelaahan tuo pienemmilläkin kaasuttimilla, mutta suutinkokoja saa nostaa jonninverran ja tietty kaikkea ei saada irti.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Jepu, ja heiman laittomalta kuulostaa.. ;D Myös variaattoriin tarvitset jäykemmän jousen ja keveämmät rullat,, Missäs meinaat moisella pedolla
ajaa?????????????? :D
Ainahan mopo on vakio jos omistajalta kysytään,, Mutta todellakin tee nuo mitä sammppa ehdotti ja varin säätö niin pääset aina iltalehtien otsikoihin
saakka................ ;D ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

SalmiS^

TÄYSIN riippuu 70cc:st'. Jos sporttiluokan 70cc:n ostat, pärjäät 17.5mm kaasarilla. Jos mid-race - Race tai highend, tarvitset 21mm-28mm kaasarin ja näille vireille tarvitset uuden kampiakselin, putken, variattorin ja kytkimen. Muuten ei ole järkeä ostaa teho70cc:tä. Mutta sportti70cc:n voi ostaa ihan pelkän 17.5mm kaasarin kanssa, ei tarvitse muuta. Silloin löytyy alavääntöä sopivastikkin ^^

keijopel

Kysyisin vielä että minkälaisella imukaulalla kaasari liitetään vai käykö alkuperäinen?
Kaasari olisi Amal 17,5mm(scooter-attacista tilattuna)

SalmiS^

Lainaus käyttäjältä: keijopel - 11.08.07 - klo:06:57
Kysyisin vielä että minkälaisella imukaulalla kaasari liitetään vai käykö alkuperäinen?
Kaasari olisi Amal 17,5mm(scooter-attacista tilattuna)

Arrechen (Amal) 17.5mm menee vakioon, mutta jostain oon kuullu, että Pököteissä on imukaulan kuristus. Että osta siihen mukaan toinen imukaula, niin toimii.

keijopel

Miten löydän sen imukaulan scooter-attacista?Kielitaito ja silmät ei riitä   :P

SalmiS^

Löytyy kohdasta Engine Parts.

keijopel

Onko tarkoittamasi osa n:o   A140600?

SalmiS^

Hmm, en löytänyt mielestäni imukaulaa tuohon :O Kai se sit on tuo minkä sanoit.

keijopel

Mistä ihmeestä löytäisin sopivan imukaulan touhuuni?

keijopel

Onko pytyn vaihto vaikea homma?Sain osat eilen.Pitääkö moottori pudottaa pois vai miten se sujuu?

Samppa

#12
Lainaus käyttäjältä: keijopel - 17.08.07 - klo:03:40
Onko pytyn vaihto vaikea homma?Sain osat eilen.Pitääkö moottori pudottaa pois vai miten se sujuu?
Ei se ole vaikea homma, mutta tietysti nestejäähdytteisessä hieman ilmajäähdytteistä isompi, samoin nelitahdissa kakstahtista. Sylinterin pystyy tyypillisesti vaihtamaan ilman moottorin pois pudottamista.

Mikäli homma on sinulle täysin vieras, kannattaa ainakin dokumentoida kaikki hyvin, tai yrittää saada mukaan kaveri joka tuon on joskus tehnyt. On siellä nimittäin muutamia juttuja, jotka on syytä tietää ennen kuin hommaan ryhtyy (mm. kuinka päin mäntä laitetaan ja nestejäähdytteisessä kuinka nesteet poistetaan ja myöhemmin järjestelmä ilmataan ja tietyt tarkistukset jotka on hyvä samalla tehdä).

PS. Teen talvenaikana artikkelin tuonne etusivulle sylinterin vaihtamisesta ainakin nestejäähdytteiseen skootteriin. Samalla artikkelilla menee kyllä hyvin myös ilmajäähdytteinen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.