Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

käytetyn skootterin palautus..

Aloittaja A_sentaja, 02.08.07 - klo:12:56

« edellinen - seuraava »

Samppa

Meillä oli joskus tuotu tiluksille joku vanha peltoauto tms. siinä sitten soitettiin kaupungille ja tulivat länttäseen siihen siirtokehoituksen. No vehje seisoi siinä edelleen varmaan kolme kuukautta ja taas yhteyttä kaupunkiin. Sitten eräänä päivänä olivat pojjaat hinausauton kanssa ottamassa autoa kyytiin. ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Voihan siinä tietysti niin käydäkkin, että syyttää luvattomasta
käyttöönotosta. Vaan sellaista varten minulla on dokumentteja
että peli oli aikaisemmin minun ja ostaja katumuspäissään
tyrkkäsi koneen takaisin.
En itseasiassa tiedä mitä eilisen jälkeen on tapahtunut, kun olen
itse matkoilla hesassa ja eilisen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Mutta jahka ehdin kotiin niin selviää onko hakenut vai ei.
Sitten pitää miettiä jatkoa uudelleen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Jokos tämä asia on selvinnyt?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Kyllä taitaa olla selvää pässinlihaa,, ;D Kuulin tänään iltapäivällä tuttavalta, joka oli käynyt mökin pihalla katselemassa, että skootteri on hävinnyt pihasta. liekö omistaja hakenu vai olisiko muuten kadonnut,, mutta asiaan saan varmuuden sitten kun menen itse lähiaikoina mökillä käymään Hyvä jos hakivat, sillä en ole heistä enää mitään kuullut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Harmia edelleen tuon myymäni skootterin tiimoilta näkyy olevan, sillä sen ostanut kaveri soittelee alvariinsa perään. muutamaan viikkoon ei ensin kuulunut mitään, mutta nyt puhelin soi päivittäin. En kylläkään ole vastannut hänen soittoihinsa, koska asia minun osaltani selvä. Toisekseen kävin itse mökillä varmistamassa, että peli todellakin olisi poissa,, ja p,,,an marjat. Siellä se nökötti ja odottaa edelleen noutajaa. Mitähän sitä tekisi asialle, en kuitenkaan viitsisi sitä kovin kauaa pihalla säilyttää, kun talvikin tulee. Vai roudaisko sen johonkin varikolle.. >:(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Harmin paikka.

Vastaat siihen puhelimeen kertaalleen ja toteat vielä asiallisesti, että hakisivat vehkeensä pois, jottei tarvitse ottaa yhteyttä viranomaisiin. Pitävät tavaraansa sun tontilla ja sitähän ei ole pakko hyväksyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Kerkesin niille jo kirjoittaa toisen kirjeen, jossa vaadin tiukasti mutta ystävällisesti hakemaan pelinsä pois kuukauden sisällä, jonka jälkeen ilmoitan viranomaisille tontille ilmestyneestä ajopelistä. Että voi mopon myynti joskus olla vaikeaa...... :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Fillaripongarille tiedoksi, että maksoin uuden hihnan siihen kun poikkasivat vanhan, ja toisekseen olin valmis tulemaan vastaan jos vievät sen korjaamolle koska asuuvat toisella paikkakunnalla. tämä ei heille kelvannut, koska asentaja pelotteli korjauskustannusten nousulla, siksi että peli oli viritetty.. Joten palauttivat pelin pihaani. Kolmanneksi peli oli täysin kunnossa kun pihasta lähti, mm kuitit löytyi tehdyistä töistä ja varihihnakin oli uusi vain noin 400km ajettu. Kaiken lisäksi pojan huoltaja oli mukana katsomassa myytävää tuotetta ja poika ajoi koeajon, jonka jälkeen kysyin molemmilta että laitetaanko peli takaisin talliin vai kärryyn. Hintahan tippui tinkimisen myötä jo 200e,llä lisäksi kun ottaa huomioon korjaukseen pistetyn ajan ja rahan, niin en siinä kaupassa paljoa voittanut. Myisitkö itse moposi vaikka 500e,llä ja maksaisit sitten vielä 400e ostajalle hyvänmielen lisää???
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

dealer

Tämän topikin mukaan aeroxtuning on myynyt Yamaha skootterin hintaan joka on yleistä hintatasoa katsoen hintahaitarin alapäästä.
Ostaja on hajottanut skootterin omalla toiminnallaan, aiemmin aeroxtuning kertoi että hihnalla oli ajettu vain 400 km eli vika lienee käyttäjässä.

Aeroxtuningin ei todellakaan tarvitse maksaa mopoon tulleiden vikojen korjausta, kun omistaja vaihtuu vaihtuu myös maksumies. Jotain järkeä näissäkin asioissa täytyy olla. >:(

Ostajalla oli valinnan vapaus, uuden olisi saanut laittamalla 2000 euroa lisää rahaa likoon, sitten mopolla olisi takuu.

Kaikenlaisista asioista ihmiset jaksavatkin riidellä, voi hyvänen aika. ???

Se on sitten eri juttu jos ostajaa petetään tietoisesti kaupanteon yhteydessä muttei ostaja sillekään mitään voi yksityisten välisessä kaupassa.

A_sentaja

No minähän ihan hyvää hyvyyttäni sen uuden hihnan kustansin, sitä vaan en ymmärrä miten heille ei näytä menevän jakeluun tuo vastuun siirtyminen kaupan yhteydessä.. Toivon toki, että asia ratkaistaan ilman ylimääräistä hampaan kiristystä.. Joten odotellaan mitä ostja ajtkossa tekee.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

dealer

LainaaToivon toki, että asia ratkaistaan ilman ylimääräistä hampaan kiristystä..

Sinä olet saanut rahat, ostaja skootterin, paperit on tehty ja ostaja rekisteröinyt mopon omille nimilleen.
Ei kai tuossa mitään ratkomista enää ole.

Minä ostin taannoin Malaguti XSM:n (-04 ja 4800 km ajettu) tytölle, eilen purin sitä tuossa tallissa ja tänään haen uutta osaa mm. ketjut, rattaat ja takapyöränlaakerit.
Ei tulisi mieleenkään yrittää maksattaa niitä edellisellä omistajalla tai soitella hänelle ja rähistä että mopossa on vikaa, ota se takaisin. :o

Aina kun ostaa käytetyn kamppeen pitää varata satanen rahaa sen kunnostukseen, auton kanssa tarvitaan "toimintatonni". ;D

A_sentaja

Dealer, olet aivan oikeassa kuten sanoin asia on omalta kohdaltani selvä. Miten muuten 4800km ajetussa mopossa on jo laakerit takana mennyt? ja ketjut ja rattaatkin kestää yleensä hyvällä hoidolla lähemmäs 8-9000km. Apriliassa millainen itsellänikin oli meni kyllä takana laakerit mutta silloin oli jo 10000 mittarissa ja pelillä ajettiin paljon hiekkatiellä, ketjut ja rattaat vaihdoin vasta kun löivät yli jossain 9500km,n paikkeilla. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

dealer

Tälläkin mopolla on ajettu enimmäkseen hiekkateillä.

Eihän ne ketjut ja rattaat vielä lopussa olleet mutta ajattelin vaihtaa ennen loppua  ;D ja samalla kun pyörittelin takarengasta niin laakerit eivät olleet aivan uudenveroiset / niiden hinta on 4 euroa kappale ja vaihdossa menee vajaa minuutti niin uudet vaan. 8)

A_sentaja

Ja sitten vaan vaijeri kireäksi ja kovaa ajoa... ;D ;D Antaahan se mielenrauhaa, kun tietää että palikat on kunnossa.. Jokos sait kuristettua peliä???????????
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Partanen

Lainaus käyttäjältä: aeroxtuning - 02.08.07 - klo:12:56
Nimittäin Myin toisen noista jammuista pois,, olin korjannut koneen ja myyntiilmoituksessa selvästi myös luki, että peli on viritetty.


Mitenkäs "fillaribongari", oletkos lukenut koko aiheen läpi? Vahvat näkemykset ilman tietoa kokonaistilanteesta ovat melko turhia. Jos olet lukenut tämän aiheen kokonaan, ja olet silti samaa mieltä, niin kunnioitan sitäkin näkemystä. Meillä ei taida olla ennakkotapausta oikeuden ratkaisusta vastaavaan asiaan, joten lienee turha tuomita täälläkään ketään tavallisen kansalaisen oikeustajulla, taikka ajattelutavalla. Myyjän vastuu päättyy silti siinä vaiheessa, kun kauppapaperit on tehty.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003