Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym Cello

Aloittaja Köpäukko, 10.08.18 - klo:16:11

« edellinen - seuraava »

Köpäukko

Tervehdys skootteriväki, vanhoilla päivillä tuli tuommoinen ostettua muttei ollut käyttöohjekirjaa mukana. Värkistä en muuta tiedä kuin sen että siinä on nelitahtikone. Olen koettanut etsiä teknisiä tietoja kyseisestä härpättimestä netin syövereistä laihoin tuloksin. Osaisiko joku kertoa onko kone ja / tai muu tekniikka sama kuin symin muissa nelitahtiskopissa, mistä siihen kannattaisi (sitten joskus) tarvittaessa hommata varaosia, moposport näyttäisi olevan myyjäliike ainakin muttei sieltä juuri nimellä ja mallilla löydy mitään.

Jos jollakulla on kokemusta ja / tai tietoa niin kaikki otetaan kiitollisena vastaan. Ongelmia ei (vielä) ole skootterin kanssa ollut, käy kuin kello mutta jonain päivänä varmasti tulee...

konenikkari

Tuon avulla vois aloittaa, https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/sym_allo_cello_brugermanual.pdf

Ja pistämällä googleen hauksi XS1P37QMA-2, selviää lisää.
Toki eihän niitä ongelmia,edes välttämättä tule  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Köpäukko

Kiitos paljon! Pessimisti ei pety JOS niitä ongelmia tulee...  ;D

konenikkari

Tosin sym on taiwanialainen, eikä yksikään taiwanialainen kait tunnusta olevansa, yhtään kiinalainen  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ristojk28

Itse olen ostanut emc24.sta (euro motor center) osia Symiini ja hyvin on löytynyt vaikka vanha skode. Tosi loistava siellä se 'Etkö löydä etsimääsi kysy meiltä' ja kun chat niin vastauksen saa parissa minuutissa.
Suosittelen.


Köpäukko

Kiitos tiedosta!

Köpäukko

Tuumailin että voisin hankkia toiset vanteet talvirenkaille niin olisi vaivatonta vaihtaa ja voisi rauhassa tarvittaessa hankkia irralleen jääviin uudet kumit.

Renkaista on tarjontaa vaikka ja kuinka mutta vanteista huomattavasti vähemmän. Mistä olette löytäneet sikäli jos olette uusia joskus tarvinneet?

MORPA

#7
Kyllä vanteet kannattaa hankkia käytettynä. Pitäis vaan tietää mitkä muiden mallien ja merkkien vanteet sopii, niin luulisi löytyvän. Jotain Kymco Agilityn vanteita esimerkiksi on maa täynnä.

Yhen kerran olen tuommosen Cellon nähnyt, harmahtva se oli ja ihan hyvän näköinen laite. Tulee aina ihmeteltyä kun näkee jonkun harvinaisemman moposkootterin, ja niitä on muuten monenlaisia kun alkaa bongailee ;D

Erehdyin ;D Olen mää tollasen nähnyt ja ihan omassa tallissa, oli mulla korjattavana.
Liikennesika.

Köpäukko

Hyvä huomio, täytyy hiljalleen kuulostella, udella ja selvitellä...

MORPA

Ainakin näin vanhemmalla iällä mopo on aivan järkyttävä ajoneuvo pakkaskelillä, kyllä niillä pentuna tuli ajettua läpi vuoden. Talvirenkaiden ostajia on niiden käyttäjistä 95%. Ei auta pilkkihaalarit, eikä mikään, ihminen vaan jäätyy. Ehkä jotkut kelkkailukamat vois toimia.

Muutakin hankaluutta on luvassa kun lukee Coastsiden ketjun talvimopoilusta. Ei nää lähde käyntiinkään talvella ilman ihme kommervenkkejä.
Liikennesika.

Köpäukko

Koetin etsiskellä rajoittamatonta cdi-boksia, emc ja mopo sport ilmoittivat ettei heiltä sellaista löydy. Osaisiko joku sanoa mistä semmoisen löytäisi, ilmeisesti jonkun toisen merkin / mallin kävisi?

jumpingstone

Nopeasti googlettaa loytyi tammoinen. https://m.ebay.co.uk/itm/DC-CDI-Unit-SYM-Allo-Cello-Fiddle-2-Symply-2-50-cc-UNRESTRICTED/282496600279?epid=1623901543&hash=item41c61c08d7:g:1A8AAOSwzJ5XfLtt Itsellani kuitenkin hieman huono kokemus rajoittamattomasta cdi boksista ja Sym Symphonysta. Kone meinaan hajosi alle 1000km ajon jalkeen rajoittamattomasta CDI:lla, vaikka ihan tietoisesti varoin ettei alamaessa kone paase karkaamaan ylikierroksille.

Köpäukko

Joo, on näitä palstoja lueskellessa sattunut silmään muitakin varoittavia esimerkkejä lauenneista koneista... Taidan pelata varman päälle ja körötellä rajoittimen kanssa edelleen... ja mihinpä tässä oikeastaan olisi kiire!

jumpingstone

Ota vaan variaattorista rajoitin prikka pois, se tuo hiukan lisaa nopeutta.