Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Baotian

Laitetaan tänne vaikka kaikenlaista mieleentulevaa kiinalaisten skoottereiden tiimoilta. ;D

sale111

Moiks! kesäkuun neljäs päivä tämä ukko päätti ostaa kiinan ihmeen...vaikka ns "viisaat varoittelivat" ;D mut mua on ollut aina hankala  johdatella...päätökseni teen itse..!

lähellä oli myynnissä aikamontakin kiinan ihmettä...mutta katselin noita halvimpia kuitenkin.. jäljelle jäi 2.. sanremo 10 tuuman renkailla tai sit tuo yinkkari mtx-5(mitä soliferinakin myydään)12 tuuman renkailla!! lopen päädyin kuintenkin tuohon yinkkariin..oli isompi mutta oli myös kalliimpi...799e ja kaupan päälle takaboxi ja mieluinen kypärä!

nyt kilometrejä takana 1500km!!! ongelmia ei ole ollut ja tyytyväinen olen ollut!!
huollot olen tehnyt säännöllisesti itse.. ja tuohan kulkeekin ihan kiitettävästi  :o
kulutus lukemat ovat olleet 2.1-2.4l satkulla eli ei paha!! vehje on jämäkkä ajaa
ja suhteellisen kookaskin!! ainoana miinuksena voisin sanoa tuon ku olen tuota
isompaa pää suutinta metsästänyt...niin tuntuu ettei sitä millään löydy...
"tai eihan se mopon vika ole"  :D kaasuttimet kaikki saman näköisiä....
mutta eri merkkisiä... ja pääsuuttimen kierteen leveys vaihtelee..
itselle sopivaa en ole löytänyt...eli jos joku kaipaa uusia pääsuuttimia muihin
kuin mtx-5 minulta löytyy monen kokoisia uusia ;D

yhteen veto!! voin suositella kiinan ihmeitä!! huollot kun tekee ajallaan niin
pitkä ystävyys suhde on taattu skoden kanssa ::)

kiinalaiset ei vain ole saanut mainetta päälle... muistakaapa jokin vuosi sitten
viel... esim skoda...seat... hirveitä pommeja.. ja nyt skodakin jo laatu auto
ennemmin kiinalainen mopo kuin maineella ratsastavaa amerikkalaiseen
moottoripyörään joka pörisee kamalasti...ja kun kesä mennyt on...syksy saapuu
se koneen taas aukaisee..."laulelee" ne vasta pommeja onkin!

mutta toivotaan hyviä mopoilu ilmoja loppukesäks ja syksys!



Kenzy

Mukavalta tuo meidänkin "Banaani" tuntuu nyt sisäänajon jälkeen. 400km on mittarissa ja jarrut on katsottu läpi, liikkuvat osat rasvottu, öljyt ja venttiilit ihmetelty jne, tuntuu nyt menevän vallan verkkaisesti. Eilen mentiin ylämäkikin 45km/h ylös, kun ennen jarrujen aukomista pääsin n. 35km/h... vähän oli paikat jumissa :) Tänään vielä rasvoin tuon kaasukahvan, jarrukahvat, kaasarin vivuston ja lorautin vähän synteettistä öljyä takajarruvaijerin kuoren sisään. Tuntuu jo ihan moottoriajoneuvolta, eikä lelulta ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

dealer

Millähän rasvalla Fuden katkaisimet saisi liikumaan kevyesti ?
Erityisesti vilkkukatkaisimet tuntuvat olevan nahkeita ....

Kenzy

Jotakin todella juoksevaa öljyä, esimerkiksi aseöljy/ompelukoneöljy voisi käydä tuohon tarkoitukseen hyvin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

sale111

mie käytin teollisuuskäyttöön tarkoitettua vaseliini sprayta.. kerran laitoin ja siellä pysyy ja hyvin luistaa ;D

Samppa

Aseöljy, tai öljy joka ei menetä ominaisuuksiaan pakkasessakaan on hyvää.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

dealer

Niin, pitkästä aikaa sattui kohdalle mopon huolto ja kyseessä Fude ... vilkkukatkaisin oli sellainen että se liikkui jotenkin vähää vaille siihen että vilkku kytkeytyy päälle ja loppu tosi jäykkä - hieman vaarallinen juttu, aina ei varmaankaan tajua katsoa onko vilkku päällä vai ei.

Rasvailin WD40:llä, kyllähän se vähän auttoi muttei tuosta hyvä tullut.
Työkaveri joka noita enemmän huoltaa tuli lomilta, kyselin niin meinaili että nahkeita niissä on hallintalaitteet olleet.

Pitää kokeilla seuraavalla kerralla aseöljyt ja vaseliinit, miten lie silikoni sitten ?

OH2KV

Näistä palautuu mieliin aina ex-työkaveri 15 vuoden takaa, keksittiin sille nimikin;

CRC.

Joka paikkaan laittoi CRC 5-56, ihmeaine vaikka lampun palamiseen ;D STP:tä laittoi moottoreihinsa aina, siinä olis voinut olla seuraava nimi herralle.

Nojoo, tässä vois toimia. Ei pöölömpää ainetta.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Baotian

Tässä mietiskelen sitä , että skootterini kulkee pintakaasulla rajoittimen salliman enimmäisnopeuden, joka on noin 47- 48 kmh.
Rajoitinta vasten ei kannata yleensä ajaa, mutta jos tuosta kaasua yhtään löysää , niin nopeus laskee lähemmäs neljääkymppiä.
Siispä ajelen tasamaalla pintakaasulla rajoitinta vasten ja ylämäkiosuuksilla väännän kahvasta lisää kierroksia.
Polttoaineen kulutus tuntuu tykkäävän tuosta ajotyylistä eli pienellä kulutuksella mennään.  ;D

Make

Lainaus käyttäjältä: sale111 - 11.08.07 - klo:09:03
....kiinalaiset ei vain ole saanut mainetta päälle... muistakaapa jokin vuosi sitten
viel... esim skoda...seat... hirveitä pommeja.. ja nyt skodakin jo laatu auto

Volkkarikonserni tais muutama vuosi sitten, ainakin osittain ostaa Skodan, joten siitä lienee parantunut laatu johtunut. Niin tai olihan superb aikoinaan edustusauto jne...mutta mitä tulee kiinalaisiin, niin itselläni on myös hyvät kokemukset kiinalaisvalmisteista, vaikka huoltoa ne ehkä vaativat vähän enemmän kuin ns merkki skootterit.

Nyt alla on toinen kiinalainen (keeeway), jolla mittarissa reilut 7000km ja ikää 3 vuotta. Vikoja ei ole liiemmin ollut. Akun ja tulpan olen kerran uusinut ja nyt on toinen ajovalopolttimo palanut ja sekin hajosi mukulakivikadulla ajellessa. Takarengas alkaa olla aika kulunut ja jurnuttaa lujempaa ajettaessa aika kovaa, mutta sillä mennään tämä ajokausi loppuun. Myös edellinen kiinalainen (zoner) kuljetti 6000km hyvin pienin ongelmin.

Niin ja palatakseni tuohon maine juttuun niin aikoinaan kun japsit alkoivat vyöryttää autojaan mm Suomeen, pidettiin niitä lähinnä romuina. Nyt japsi taitaa tehdä (ne vähät mitä vielä tekevät) luotettavimmat autot, kestävyyden suhteen ja myös maine on sen mukainen. Maineen ansaitsemiseen menee siis aikaa ja aikaa ja aikaa ja jos laatu välillä putoaa, niin samaan pisteeseen pääseminen vaatii taas kovasti töitä.

dealer

Paljonkos nämä kiinanihmeet ottavat ajossa kierroksia huippunopeudella ?
Meillä noin 9000.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Make - 15.08.07 - klo:16:14
Volkkarikonserni tais muutama vuosi sitten, ainakin osittain ostaa Skodan, joten siitä lienee parantunut laatu johtunut.

Vuosi oli -91, jolloin myös logoakin muutettiin nykyisen malliseksi, eli vihreäksi. Logo muuten kuvastaa nuolta, jolla on siivet. Ei siis tilhi, taikka räpylä, kuten joskus kuulee sanottavan.  ;D

Olen muuten itse ajatellut aivan samaa ja mielessäni verrannut kiinalaisia tuotteita vanhoihin japanilaisiin. Japanilaisiakin syytettiin alkuun kovasti kopioinnista. Nykypäivänä saattaa olla joissain tapauksissa niin, että jenkki kopioi japanilaista. Ja onko sitä kuitenkaan mahdollista tehdä samaa tuotetta -vaikkapa skootteria- kovin monella eri tavalla. Kiinalaisilla tuotteilla tullee varmasti aina olemaan omat vihaajansa, jotka vihaavat periaatteesta. Niinhän on japanilaistenkin tuotteiden laita. Silti aina löytyy markkinarako myös halvalle tuotteelle.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Baotian

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 15.08.07 - klo:19:32
. Logo muuten kuvastaa nuolta, jolla on siivet. Ei siis tilhi, taikka räpylä, kuten joskus kuulee sanottavan. 

"Siivet" ovat itseasiassa intiaanipäällikön päähine tyyliteltynä.  ;D

Kiinalaisten maine on katkolla eniten teinien keskuudessa, luulisin.

sale111

miun yinkkari ärjyy kiihdyytäessä noin 7500 kierrosta maximi... ja gps:ssän mukaan huiput 82km/h minkä olen ajanut silloin kierrokset noin 7200.. jos joku tietää sen hollantilaisen liikkeen webbi sivun mistä sain niintä koson variaattorin koppia missä ei rullan urien loppu nousu ollut niin jyrkkä...jos sais osoitteen tahtoo tilata sellaisen ;D