Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 (yleistä keskustelua)

Aloittaja Anddy, 18.01.09 - klo:21:05

« edellinen - seuraava »

Anddy

Mietin vaan tossa että kun hukkaputken tukkii, niin kuinkapaljon suunnillee kiihtyvyys paranee ja nopeus suurenee? Ja eikö pyörässä ole kumminkin jokin rajoitin.?  :P

Steelwing

Vääntöä tulee jonkun verran, jaksaa ylämäet paremmin ja kiihtyy hiukan paremmin. Nopeus pysyy suunnilleen samana, ehkä ~5 km/h:n lisäys huippuihin. Mopossahan on variaattorissa rajoitinlevy, joka kannattaa ottaa pois. Oikeastaan hukkaputkea ei ole järkeä tukkia, jos meinaa rajoittimen pitää variaattorissa.

Anddy

mutta paraneeko kiihtyvyys ja vauhti jos ottaa rajotin levyn ppois?

Steelwing

Rajoitinlevy rajoittaa variaattorin välityksiä eli nopeus ei pääse kasvamaan yli 45 km/h. Kun otat rajoittimen pois, variaattorin hihna pääsee liikkumaan vapaasti ja tällöin päästään nopeuksiin, joihin mopo on kuristamattomana suunniteltu.

Eli rajoitinlevy rajoittaa huippunopeutta, muttei kiihtyvyyttä. Hukkaputken tukkiminen parantaa kiihtyvyyttä. (itse kyllä ostaisin mieluummin teho- tai tarvikeputken ja säästäisin vakioputken koskemattomana, nimittäin teharin saa jo ~100 eurolla, mutta uusi vakioputki maksaa ~400 e..)

pugt200

Olen ajatellut vaihtaa Speedfightin putken johonkin EU-hyväksyttyyn "tehariin". Alkuperäinen putki kun on kovin tylsän näköinen.

Onko tietoa mitä Suomessa olisi tarjolla hyllytavarana?

/pugt


Pommi

#5
Nopeasti katsottuna ainakin mopo-sportista pitäisi saada joitakin Gianelleja, joista ainakin osa on E-hyväksyttyjä. Kehotan kyllä hankkimaan ulkomailta esim. Easypartsista (easyparts.nl), saa PALJON halvemmalla noita uusia putkuloita. Esim. Technigas Next-r maksaa alle 100â,¬ muistaakseni, on kromattu, ja ihan hyvä sen hintaluokan tehari. Plussaa on käyttäjien mukaan myös hiljainen ääni.

E: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/011606.09.242RCECR/0-121-130-1347/180/Uitlaat-Tecnigas-Next-R-Chroom-Peugeot-Ce.html

pugt200

Kiitos linkistä. Tilaamiseksi se varmaan menee mutta olisi kaikkein mieluiten ostanut niin, että näkisin putken "laadun".

/pugt

Pommi

No, en usko, että useat käyttäjät kovin väärässä ovat. Voithan toki käydä lukemassa mielipiteitä motot.net -sivustolta. http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=33&t=70223

Mr.Ace

Jos tukit sen hukkaputken niin kannattaa hitsata se putki takas siihen niin näyttää aivan vakiolta.
Jos ostat tehoputken vakiosylinterille, niin osta Stage6 Pro Replica, sen saa tmi-janikaasalaiselta 150e+pk.

Furioussi

Olisko tietoa että löytyykö speedfight kakkosen sähkökaaviot jostain netistä? Itse en ainakaan löytänyt  :-\. En omista kyseisen mopon ohjekirjaa.

samil

Lainaus käyttäjältä: Furioussi - 12.04.09 - klo:15:56
Olisko tietoa että löytyykö speedfight kakkosen sähkökaaviot jostain netistä? Itse en ainakaan löytänyt  :-\. En omista kyseisen mopon ohjekirjaa.
Itselläni oli koneella, pistin nettiin sen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4006902.jpg

A_sentaja

Olipas hyvää luettavaa, ;D ;D Ensinnäkin jos ole teharin laittanut kiinni ja koneessa on vakiotakin pienempi suutin, niin ihme ettei ole jo leiponut kiinni. 8) Selaileppas vähän tätä voorumia,niin saat osviittaa säädöistä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pugt200

Mielenkiintoinen juttu. Mulla olis just 2007 mallin Faitti, josta loppuu takuu lokakuussa. Pitäisiköhän poistaa tuo prikka?

Lisäsikö poisto kulutusta vai päinvastoin?

samil

Prikan poisto laskee kulutusta (jos nyt ei ihan tuppi nurin ajele..)
Ei liity tähän aiheeseen mutta oma ruiskuskootterini syö vakiona n. 2.5 sadalla matka-ajossa sekä sekalaisessa ajossa.. Prikattomana pääseekin sitten näihin 2 litran lukemiin matkaa ajaessa!

pugt200

Perheen Speedfight2 täytti juuri 2 uotta. Takuuaikana ajettiin n 4000 km, vaihdettiin yksi puhjennut takakumi ja pari naarmutettua kateosaa (vakuutuskorvaus). Yhtään korjausta ei tarvinnut tehdä, vain normihuollot. Niissäkään ei vaihdettu kuin peräöljyt, yksi tulppa ja ilmansuodatin. Kilometreistä nurkka-ajoa on ollut puolet ja toinen puoli pidempiä matkoja.

Ulkonäkö on pysynyt todella siistinä ilman minkäänlaista puunausta (pari pesua ja yksi vahaus), ainoastaan pakoputken keskiosa on paikoin kevyesti ruosteessa.

Karvalakkimallin ilmajäähdytteinen euro-mopo on täyttänyt 100-prosenttisesti hinta/laatu tavoitteet. Suorituskykykin on tyydyttänyt, samoin ajettavuus. Hyvä, että tuli aikanaan päädyttyä Pösöön.