Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ditech to carb

Aloittaja Jonttuutonttuu, 11.06.19 - klo:04:10

« edellinen - seuraava »

Jonttuutonttuu

Tuttuni kokeili, ei voi käyttää ainakaan kp pumppua koska niissää ei ole paineen säätöä joten ne tuuttaa pumpusta riippuen 8-12 kiloa. Ellei sitten rakenna koko bensa järjestelmää uusiksi

konenikkari

Sillä ei juurikaan ole merkitystä, kuinka suuren paineen itse pumppu tuottaa, kunhan letkut kestää,
paineensäätöventtiili on ruiskuyksikössä, ylimäärä paine palautuu tankkiin kuten kaikissa muissakin ruiskuissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Saa säätimiä missä voi asettaa halutun paineen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jonttuutonttuu

Ilmeisesti tuotto oli bemarin pumpussa liikaa koska paineet näytti 8 kiloa ja ei toiminut. Oman pumpun vaihtamalla kävi toimimaan

konenikkari

Totta, jos tuotto on todella suuri, eihän se paluuletkun mittakaan riitä  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#50
Tutkin tänään tämän Factory 2006-mallin vikakoodit. 13 löytyi, eli kaikki mahdolliset kaasun asentoviat, pumppuvika, sytytysvika ja latausvika jne.
Helpompi on sanoa mikä oli ok. Lämpötila-anturi, öljypumppu ja airinjector toimivat.  Eilen selasin aliexpressiä. Siellä uusi aprilia 125cc bensapumppu maksaa 30 euroa. Harmi, kun kaikki olivat isompiin laitteisiin. Kyllä tästä vielä soiva peli tulee. Etukautta akun irrottamalla pääsee tulppaan käsiksi helpoiten.  Bensapumpun irroitin ja aion katsoa sen sisälle pikapuoliin. Ei kannata liikaa uhrata aikaa siihen, jos uusia saa Kiinasta halvalla.
Yititin ottaa vasenta sivukatetta irti, mutta takalampun ympärillä se on jumissa. Pitää ilmeisesti ottaa takalampun mukana molemmat sivukatteet irti yhtenä settinä. Kyllä tämä potilas tarvitsee melko todennäköisesti ne kaasarimallin sähköt, mutta en vielä ala tilata niitä, katsotaan tämä bensapumpun tilanne ensin. Olisihan Biltemassakin auton ruiskumallin pumppuja, ehkä ne toimvat mopossakin?
Jos kipinä löytyy, niin laitan pienellä letkulla hieman bensaa tulpan reiästä. Korjausmotivaatio paranee, kun saa edes ensimmäisen elonmerkin tästä laitteesta. Onkohan se normaalia, että kipinöi aika paljon akun navoissa, vaikka virta on avaimesta pois väännetty. Kipinöi siis, kun irrottaa johtoa akusta?
Aprilia Sportcity One 50 4t


Coastside

Ilmanpaine taitaa olla 5 bar nurkilla ja bensa ei ole enemmän joten tuo kolme luulisi riittävän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

jos tässä joku ajonesto on niin ecu tms saa virtaa kokoajan vaikka virrat avaimesta pois. kipinöi ne navat autossakin. konkat piirilevyssä imasee virtaa.

mopotinx3

Jossain Youtubessa oli oikein painemittarilla tutkittu käynnissä olevaa konetta. Pitää olla 8 bar painetta täyskaasulla. Videolla moottori alkaa käkimään, jos paine putoaa 4 bariin. Porsche 911 pumppu olisi halpa, mutta antaa liikaa painetta, kuten aiemmin on todettu. Autojen pumput tahtovat olla liian tehokkaita. Mutta ainakin nyt tietää miten paljon painetta pitää olla. Sitten on tuo kytkentäongelma, on hankala tehdä pumpun liitoskappaleita, jotka sopivat Aprilian letkuihin.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

#55
Ylärivin Haku, Haulla "yhteispaine" löytyy täältä paljon hyödyllistä tietoa.
Suositeltu pumpun paine on 2,3--2,6 ja kompressorin paine min. 4,5
joista tulee yhteispaine n, 7, jolla mopo toimii, jos ei mopossa ole sopimatonta, puristuspainetta,
joka ylittää tuon arvon.
Liian suuri puristuspaine saattaa johtua, asennetusta väärän mittaisesta männästä
tai sylinterin korkeus on asentaessa, asetettu väärälle korkeudelle.
Tuon laitteen oikeasta tiivistesarjasta pitää löytyä eripaksuisia alatiivisteitä.
Toinen syy liian korkeaan puristuspaineeseen voi olla vääränlainen tuorevoiteluöljy,
joka kerääntyy kampikoneistoon, ja nostaa puristuspaineita.
Öljyn pitää ehdottomasti olla ns. airmix kelpoista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ruisku on sama kuin autoissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

#57
Autoihin tarkoitetut pumput on liian suurituottoisia kuten tuli jo ilmi.  Jos meinaa tuommoisen autopumpun tuotolle riittävän paineensäätimen laittaa maksaa ne toimivat noin 150e. Tutkia voisi sen paluupuolen suurentamista 10/12mm sisähalkaisialla olevalle letkulle, suutinrunko ei taida antaa periksi suurentamista. Muistelisin myös että takakatteen irroitus oli jotenkin per****in helppoa, jotain vuosimalli eroja ?. Sen bensapumpun saa kyllä suurella todennäköisyydellä korjattua. https://www.youtube.com/watch?v=tpeAVu1B8yk video purkamisesta, nyt laittaisin likoamaan tuon "liitinpäädyn" päiväksi pariksi johonkin crc wd40 tyyppiseen kärsivällisyyttä tuohon korjaamiseen tarvitaan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

mopotinx3

Nyt löysin bensapumpun joka todennäköisesti on sopivan tehoinen.  Kyseessä on Yamaha T-Max ruiskuskootterin pumppu. Siinä ei ole muuta vikaa kuin tuo tankin sisälle asennus. Se voi kuitenkin ohittaa, jos laittaa pumpun 30cm halkaisijan ympärille auton syylärinletkun ja siihen supistuksen aprilian tankin letkuun sovitettuna. Hinta on vain reilu parikymppiä kotiin tuotuna Aliexp. Enempää en tähän pumpputouhuun satsaa. Sitten ryhdyn kaasutin hommiin, jos ei tuolla pelitä. Ei varmasti ole tuottoa liikaa pumpussa, kun se on vain 250cc koneelle. Ennen tilausta etsin vielä hoikempia pumppuja, jotta olisi helpompi sovittaa se tähän skootteriin. Hetkinen, jos laittaisi kumiletkun tuon alkuperäisen paksun bensansuodattimen ja pumpun ympärille, niin sovituskappaletta ei ehkä tarvita ollenkaan? Pitää tarkistaa suodattimen halkaisija.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

oon käsittäny että se ruiskusuutinta avaava "paine" on ilmanpainetta enimmäkseen, eikä bensapumpun tekemää painetta.