Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sähköisiä sähläilyjä (Solifer sfr)

Aloittaja jwalk, 17.01.15 - klo:18:48

« edellinen - seuraava »

jwalk

Niin, jonnin aikaa ollut käynnistys ja käyntiongelmia, osia vaihdeltu (onneksi on noita varaosaraatoja) Tänään vaihdoin piuhasarjan ja käynnistys ja käyntiongelmat poistui,toistaiseksi. Löytyi sulanutta johtoa ja liitintä ku vanhoja piuhoja tutkin. Mutta nyt ei sammu avaimesta.Pitäisikö cdi.n kill switch- liitin olla maissa kun virrat avaimesta pois? Virtalukko kytkee ainakin yhdet navat off asennossa (vihreä ja mustavalkonen piuha) Vedänkö siis kylmästi uuden piuhan cdi:stä virtalukon maadottavaan nastaan, vai alkaako savu nousta? Solifer sfr -09 on rottelo,jos sillä merkitystä..

helkama sc-r

#1
Soliferista en tiedä, mutta ainakin helkamassa virtalukolla maadoitetaan sammutusjohdon nasta AC-CDI boksista.
2 muuta virtalukon johtoa on akulta tuleva + ja lähtevä +
Jos tiedät mikä soliferissa on sammutusjohto, kokeile maadottaa se.

Helkaman ym. kaavio, siinä myös tyhjä nasta on kytketty maihin.


jwalk

#2
AC-sähköt tuossa on. Löysinkin googlettamalla sähkökaavoita,joiden mukaan tuo viritys pitäisi toimia. Sivujalan kytkimen olen ohittanut,koska alko toimimaan epämääräisesti. Ilmeisesti tästä johtosarjasta on se mustavalkonen poikki..Mittailin yleismittarilla eilen johtonippua pöydällä,mut en joka piuhaa,vain ne "tärkeimmät" Nooh, jäi vähän kesken, kun alko selkä prakaamaan,sauna lämmin ja janottikin..Huomen jatkuu. voipi olla joku oma helppo sählinki mulle tullu..

-Zone-

#3
Mulla on helkama:n kytkennästä sen verran poikkeava jo tehtaan jäljiltä että nro 5 ei ole kytketty, sama oli edellisessä mopossakin. Nro 4 on mulla ollut maa. Niissä joissa on nopeusanturi, se on kytketty numeroon 5.

http://www.mediafire.com/view/z257l728j1ip4jk/Image2gad.jpg#
Ja noin kytkien siis olen käyttänyt konetta 5, 6 ja 4+2 nastaisilla AC-cdi-bokseillani. Ihan hyvin toimi. Näin voi siis testata jos epäilee cdi vikaa. Lyhyillä johdoilla vaan kytkin erilaiseen liittimeen.

jwalk

Löysin SFR:n cdi:n kytkennän toiselta saitilta. On eri kuin ns. "generic".Nyt alkaa olla teoriapuoli hanskassa. Muutes, kattelin aluksi että kiva kun ovat kiinanpojat laittaneet joka liittimen erilaiseksi, heleppoo..No, kyllähän ryypyn ja solenoidin liittimet kävi päittäin. Varttitunnin pähkäilin ennenku tajusin. Tajusin myös lopettaa tältä päivältä, kone starttas laakista ja kehräs ku unelma. hyvä kohta pitää paussi ;)

Coastside

#5
Zonen kaaviosta puuttuu mikä minnekin kuuluisi. Tein pikaisen kuvahaun jossa selvisi  yhteisiä kytkentöjä:

Boxin (AC) liitin nassuun päin ylös, ylhäältä vasemmalta ykkönen päättyen kutoseen alhaalla oikealla.

1. Liipaisu               2.Puolalle                 3.sammutus

4. Maa         5. Maa tai pulssirajoitin   6. Magneetolta virta (12 V DC mallissa)

Kaksiosaisessa magneeton kanssa on sammutus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#6
Joo, ei silloin tullut pistettyä noita merkiten kun tuo kuvan tein lähinnä tuohon erilaisten cdi boksien ristiinkytkentään. Päivitin nyt sitten ne tuohon kuvaankin. - http://www.mediafire.com/view/z257l728j1ip4jk/Image2gad.jpg#

jwalk

#7
Miksiköhän mulla ei tuo Zonen linkki toimi? Haukkuu invaliidiksi, yms..

EDIT:

Laitetaan tähän Solifer sfr:n Cdi:n värit,jos jollekin hyötyä..

vihreä - maa
sinivalkoinen - pickup / trigger / liipaisukäämi
mustavalkoinen - tappokatkasin, toimii ilmankin
pinkki - rajoitin
keltamusta - puolalle
punamusta - staattorilta

jwalk

Laitampa tähän pienen neuvon..Ostin joitaa aikoi sitte virivarasta tehopuolan, muutaman päivän päästä töistä tullessa alko nykimään ja pätkimään,pääsin jotenkin kotio asti. Siinä sitte tutkin ja pähkäilin, otin tulpan irti, terveeltä,tosin vähän nokiselta näytti, Ruuvasin tulpan takas ja otin puhan käteen..Mutta missä tulpanhattu? Maassahan se möllötti! Hattu takas ja hyvin pelas. Lähdin käymään Siwassa(onneksi yllättävän lähellä) Eipä sit sieltä enää käynnisty, eiku työntöhommiin..Oli sit cdi saanu kipiää. Eli, kantsii tarkistaa ne uudetkin osat,ennenku lyö kiinni..

-Zone-

#9
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 18.01.15 - klo:10:02
Miksiköhän mulla ei tuo Zonen linkki toimi? Haukkuu invaliidiksi, yms..
Mediafire oli sohlannut jotain. Aiemmin se toimi. Nyt pitäisi olla taas kunnossa ja varmuudekdsi uppasin vielä aijaahankin.

E: Näemmä edellisen mopon värikoodit tullut pistettyä tuohon. Nykyisessä pick-up on eri värillä kun tarkistin.

kippari68

Solifer Retro YY50QT-15 VUOSIMALLI 2017 tuo pickup johto on sin/kelt

MORPA

Lainaus käyttäjältä: kippari68 - 17.10.18 - klo:22:34
Solifer Retro YY50QT-15 VUOSIMALLI 2017 tuo pickup johto on sin/kelt

Tsekkasitko pickupilta ja onko se edelleen CDI:llä sama värinen? Pistä se piuha maihin ja kato sammuuko sun solikkas...
Liikennesika.

kippari68

Joo se tulee siinä staattorin johonipun yhteydessä yksittäisenä johtona ja siinä on sellainen
pyöreä uros/naaras liitin ja on molempiin suuntiin sin/kelt