Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Venttiilien säätö (139QMB/A moottori)

Aloittaja skootteri, 10.07.07 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

joni_k

joo 72cc toimii kertoman mukaan parhaiten vakiokannella. ite oon tällä yhdistelmällä ajanut yli kymppitonnin eikä ongelmia ole ollut.

otto

Muuten tosiaan toimii tämä nykyinen kokoonpano ihan hyvin, mutta venoja saa säädellä muutaman sadan kilsan välein. Johtunee varmaankin juurikin siitä että venat ovat pari milliä normaalia lyhyemmät, ja kosketuskulma keinovipuihin ei ole ideaali. Pitänee ajella vielä josko ne asettuisivat aloilleen. Ja samalla yrittää etsiä niitä 64mm isovenoja. Pakkohan niitä on olla jossain myynnissä.

Coastside

Ylipitkistä voi sorvauttaa sopivat. Koko venttiilinkin voi isommasta työstää oikeaan mittaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

yritin kans googlailla mutta en noilla mitoilla venttiileitä  löytänyt.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.08.18 - klo:09:04
joo 72cc toimii kertoman mukaan parhaiten vakiokannella. ite oon tällä yhdistelmällä ajanut yli kymppitonnin eikä ongelmia ole ollut.

Mä olen kanssa Agilityllä ajellu 72ccm isolohkolla vakiokannella jotain 13000km ilman mitään ongelmia. Tässä kesällä tarkastin venttiilivälykset eikä säätötarvetta ilmennyt. Talviprojektina on rakentaa toinen kone, ja sittenhän tuon nykyisen voi purkaa ja tarkastaa monia juttuja. Jotenkin se on laiskistunut, tai sitten vaan kuvittelen kun on tolla kakstahdilla tullu ajeltuu ;)
Liikennesika.

joni_k

itellä olis kans edessä pytyn vaihto ennen talvikautta. kattoo nyt koska ehtisi. 13tkm oot ajanu samalla 72cc pannulla ilman avaamista? ite vaihtelen tyyliin 4tkm välein sylinteriä.. ;D paras kulku on about 1000km ja 4000km välissä mitä persdyno ja mittari näyttää.

MORPA

Jotain sellasta sillä on tullu ajeltua. En mä nyt keksi miksi sen pitäisi noilla kilsoilla jo huono olla tai vielä vähemmillä, CDI kuitenkin rajottaa kiekat samaan ku vakiopytylläkin, tietty jos näin ei olis niin sitten vois olla jo aivan horo.

Eiks kakstahdissakin männän vaihtoa aleta tuossa kohtaa miettimään, jos siis suht vakio? ;)
Liikennesika.

kippari68

Muuten tosiaan toimii tämä nykyinen kokoonpano ihan hyvin, mutta venoja saa säädellä muutaman sadan kilsan välein. Johtunee varmaankin juurikin siitä että venat ovat pari milliä normaalia lyhyemmät, ja kosketuskulma keinovipuihin ei ole ideaali. Pitänee ajella vielä josko ne asettuisivat aloilleen. Ja samalla yrittää etsiä niitä 64mm isovenoja. Pakkohan niitä on olla jossain myynnissä.

Uusi Narakun 90cc V2 ja siinäkin IMU 61,8mm PAKO 61,4mm pitkät venat. Aiheuttaa juuri tuon huonon kosketuskulman ihmettelin tänään
itse samaa. Eli ilmeisesti tuli tehtyä venttiilinsäätö puuhamaa. Minulla myös tuo 64mm keinuvipupukki.


kippari68

Joo laitoin tuossa edellisessä kommentissa lainauksen
Otton viestistä. Nyt en kyllä venttiileitä vaihtele  vaan katson
miten tuo Naraku pelittää. Joka päivä tulee n.22km niin katsotaan tuo säätö tarve. Voihan ne vaikka pelatakkin eikös tuo Naraku ole kuitenkin suunnitellut tuo sarjan toimivaksi.

jwalk

Se toimii. Tai sitten valmistus, tai asennusvirhe.

Kenzy

Vain 11 vuotta edellisestä käynnistä takana, ei siis juuri mitään. Nyt on ensimmäinen tytär mopoiässä ja skootteriksi on valikoitumassa Znen ZN50QT. Onko tietoa onko näissä sama vanha 139QMB-moottori?
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Jos esitekuva mätsää niin katso koppaa. Se kone-glans sivuilla on kuva mustasta 2t koneella muttei mainita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 31.05.19 - klo:10:47
Jos esitekuva mätsää niin katso koppaa. Se kone-glans sivuilla on kuva mustasta 2t koneella muttei mainita.

Joo, yksilö näyttäisi vastaavalta kuin tämä: https://cdn.nettimoto.com/live/2406125/Znen-ZN50QT-a3d7ec1d34f57209-large.jpg

Käyn paikan päällä katsomassa tuota viikonloppuna.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

joni_k

elektronisesti ohjattu kaasutin..yhäkään tajua mitä sillä hyödytään.. ;D ruisku on sitten erikseen.